وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد:

سال 92، سال استقلال ارزي، ارزآوري و تعهد توليد كننده به توليد كالاي صادراتي و كيفي

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: بايد امسال ركن صلي برنامه هاي ما استقلال ارزي، ارز آوري و تعهد توليد كننده به ساخت كالاي صادراتي و كيفي باشد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي غضنفري ابراز اميدواري كرد تا جمهوري اسلامي ايران به اهداف متعالي خود در اين سال نائل گردد.
وي گفت: با در نظرگرفتن اينكه سال 92 از سوي مقام معظم رهبري سال  " حماسه ي سياسي، حماسه ي  اقتصادي " نامگذاري شده، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه هاي سال قبل در حوزه توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني را با جديت بيشتر ادامه مي دهد و با توجه به اينكه انتظار ايشان اين است كه گام هاي بزرگتر و جهش بالاتري را نسبت به سال قبل داشته باشيم، اگر دست به دست هم بدهيم قطعا اين مهم كاملا ميسر خواهد شد.
وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح كرد: در سال گذشته در كنار همه مشكلات دو مسئله جدي در حوزه توليد داشتيم، مديريت جريان ريالي به سمت توليد مي توانست بهتر انجام شود كه اميدواريم اين مهم درسال 92 به نحو شايسته تري انجام شود، مديريت جريان ارزي نيز از ديگر مشكلاتي بود كه توليد كنندگان به طور مدام از آن گلايه داشتند.
"انتظار بيشتري از وزارت اقتصاد، بانك مركزي و بانك هاي عامل مي رود كه كمك كنند تا دو جريان پولي به دست توليد كننده برسد، اين اولين كاري است كه بايد به سرعت آن را انجام دهيم."
غضنفري انتظاري نيز از شركت هاي توليدي و تجاري داشت و گفت: از آنها مي خواهيم معوقه هاي بانكي را كاهش دهند و وام هاي دريافتي را پرداخت كنند تا جريان پولي بچرخد چرا كه اگر جريان پولي به حركت خود ادامه دهد، مي توانيم گام هاي بزرگي را در حوزه اقتصاد برداريم.
وي با بيان اين جمله كه از مجموع 100 ميليارد دلار ارز نفتي كه بايد سال 91 وارد اقتصاد كشور مي شد، نيمي از آن يعني 50 ميليارد دلار محقق شد، افزود: سال گذشته اقتصاد ما از حالت اتكا به نفت خارج شد و هم اكنون نيمه نفتي است كه بايك حركت جديد در سال 92 مي توانيم اقتصا د را كاملا از نفت رها كنيم.
دكتر غضنفري تاكيد كرد: طبيعتا اگر اقتصادي نخواهد متكي به نفت باشد، بايد ارز آوري كند، ارز ارزان در سال هاي گذشته يك نوع يارانه بود كه به واردات اختصاص يافت اما حالا كه ارز ارزان وجود ندارد، درست است كه براي  معيشت مردم سخت شده و گراني ايجاد گرديده اما براي حوزه توليد اميدهاي جديدي به وجود آمده، برخي حوزه هاي توليد كاملا توانسته اند بازار كشور را با كالاي داخلي پر كنند.
وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اگر به جريان توليد به عنوان مبدل نگاه كنيم، خوشبختانه به نقطه اي از قوت رسيده ايم كه با دريافت  ريال و سرمايه در گردش بيشتر جريان ارزي بيشتري وارد كشور مي شود.
وي تاكيد كرد: اگر امسال كار در دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت اين باشد كه ارز آوري بيشتري نسبت به سال قبل داشته باشيم، چرخ توليد نسبت به سال قبل بهتر و بيشتر خواهد چرخيد كه براي نيل به آن بايد سرمايه در گردش و ريال بيشتري به توليد برسد.
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: براي همين بايد اولين و مهمترين كار اقتصادي دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت اين باشد كه جريان توليد شاداب و با نشاط نگه داشته شود و از توليد كننده بخواهيم كالاي خود را صادر كند.
غضنفري تاكيد كرد: اگر به توليد كننده به سرعت ريال رسانده شود و سرمايه در گردش وي تامين گردد، او مي تواند مواد اوليه خود را تامين كند و حوزه توليد فعال تر مي شود، زمينه اشتغال بيشتر فراهم مي گردد، از سويي در آمدهاي ارزي ناشي از توليد و صادرات آن نيز جايگزين نفت مي شود.
وي افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه هاي خود را در سال گذشته بر مبناي 10 محور اصلي با توجه به سال حمايت از توليد داخلي قرار داده است و آنها را ادامه خواهد داد كه از جمله آنها تكميل طرح هاي نيمه تمامي است كه 70 تا 80 درصد پيشرفت فيزيكي داشته اند  خواهد بود./س
برچسب ها: تولید ، صادرات ، کیفیت ، غضنفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار