ستاره باران 91 سینمای ایران

"رضا عطاران" و "ترانه علیدوستی" به عنوان بازیگر سال 91 معرفی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران هر ساله در سینمای ایران در کنار بهترین  فیلم سال بازیگران نیز با ارزیابی بازی هایشان جزء برترین ها قرار می گیرند بازیگرانی که به لحاظ اجرا و تیپ سازی در الویت قرار دارند نزدیک به 40 فیلم در سال 91 به روی پرده رفتند و برای انتخاب بازیگر سال بازی های متفاوتی را شاهد بودیم اما برای انتخاب بهترین بازیگر سال در میان چهره های مطرحی چون "شهاب حسینی"، "صابر ابر"، "رضا عطاران" و "اکبر عبدی‌"، "محمدرضا فروتن"، "حمید فرخ نژاد" و "فریبرز عرب نیا" کار بسیار دشواری پیش رو داریم اما باید ویژگی های یک بازیگر را در نظر گرفت با توجه به جوایزی که در جشنواره سی ام به بهترین بازیگر داده شد و همچنین تحلیل های فیلم ها کمک خوبی برای انتخاب بازیگر است.
"رضا عطاران" اولین بازیگر سال 91 است که با بازی در فیلم های "خوابم می آد" و "بی خود و بی جهت" و ایفای دو نقش متفاوت توانست جزء بهترین بازیگری سال قرار بگیرد.
همچنین او در سال 91 دو فیلم با موضوعات مختلف به نام های "دهلیز" و "چه خوبه که برگشتی" را در کارنامه کاری خود دارد با اینکه دو فیلم اکران شده عطاران در سال 91 با موقعیت های کمکی همراه است به جرات می توان گفت که بازی درخشان او در این فیلم توانسته قسمتی از فیلم را زنده نگه دارد.
فیلم "دهلیز" در کارنامه عطاران موقعیتی جدی به شمار می آید چرا که جز نقش های کمتر ایفا شده این بازیگر محسوب می شود و با وجود بازی بیشتر در فیلم های کمدی به خوبی از پس کار فیلم جدی برآید.
بازی های درخشان و استثنایی رضا عطاران در سال 91 این شانس را به او داد که در کنار بازیگران ستاره و مطرح خودی نشان دهد و به عنوان بازیگر سال 91 انتخاب شود با اینکه بازی درخشان او در فیلم "دهلیز" در جشنواره سی و یکم توسط داوران دیده نشد اما منتقدان و مخاطبان بسیاری بازی او را تحسین کردند.
در میان بازیگران زن سال نیز شاید بتوان نامی از "ترانه علیدوستی" برد چرا که بعد ازبازی تاثیرگذار او در فیلم "من ترانه 15 سال دارم" شاهد توانایی های او در سال 91 بودیم اما در سال گذشته برای دومین بار با مانی حقیقی همکاری داشت و موفقیت "کنعان" دلیل همکاری مجدد این بازیگر و کارگردان شد.
لیلای "پذیرایی ساده" دختری است که از ناکجاآباد که تمایل بسیاری به آزار دارد و با اذیت دیگران به ‌آرامش و سکونی خاص دست پیدا می‌کند پختگی علیدوستی در ایفای نقش "لیلا" به چشم می خورد به طوری که هیجان ابتدای نقش و انتقال آن به پایانی آرام به درستی صورت گرفته است.
او همزمان با اکران فیلم "پذیرایی ساده" دو فیلم " آسمان زرد کم عمق" و "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" را بازی می کرد و با توجه به اینکه فیلم "زندگی مشترک" آقای محمودی و بانو فرصت نمایش در جشنواره سی ویکم را پیدا نکرد اما فیلم "آسمان زرد کم عمق" توانست استعداد درخشان و ذاتی علیدوستی را به نمایش بگذارد و او را به عنوان بازیگر سال 91 سینمای ایران معرفی کند./ي2

گزارش از فائزه آقابابایی.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار