سرهنگ گوهري به هموطنان هشدار داد:

خبرهاي ناگوار ترفندي براي سرقت منازل

رييس پليس آگاهي استان ايلام گفت: سارقان با شگرد دادن خبرهاي ناگوار دروغين به اشخاص، آنان را از منزل بيرون کشيده و محل سکونتشان را مورد سرقت قرار مي‌دهند.

سرهنگ عليرضا گوهري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: يکي از شگرد هاي سارقان به ويژه در ايام تعطيلات تماس هاي مکرر به افراد و دادن خبرهاي  ناگوار است.
رييس پليس آگاهي استان ايلام ادامه داد: سارقان با اين روش افراد از داخل محل سکونت خود بيرون کشيده و بلافاصله با زير نظر گرفتن فرد مورد نظر منزلش را به سرقت مي‌برند.
وي افزود: همچنين شهروندان در ايام تعطيلات و در حين سفر هاي خود  از نگه داشته وجه نقد بیش از حد نیاز در منزل خودداری کنند، اشیاء قیمتی خود را به اقوام و دوستان مورد اطمینان خود بسپارند، ساکنان منزل به ویژه افراد مسن و آنهایی که به تنهایی زندگی می کنند از باز کردن درب منزل به روی افراد ناشناس خودداری کنند، شماره تلفن منزلتان را وسیله داد و ستد و یا آگهی آژانس قرار ندهند، از قرار دادن کلید منزل در محلهای قابل دسترس خودداری کنند، در صورت مراجعه افرادی تحت عناون مامور انتظامی از آنان کارت شناسایی اخذ نمائند، اگر وارد خانه شده و متوجه سرقت شدید بدین اینکه به چیزی دست بزنید فورا با پلیس 110 تماس بگیرند.
 
*پیشگیری از سرقت خودرو
اين مقام مسئول انتظامي اظهار داشت: در نقل و انتقال مسافران بویژه شبها به هیچ وجه بنا به درخواست آنان از مسیر اصلی خارج نشوید، از پذیرفتن هر نوع خوراکی و آشامیدنی از مسافران ناشناس امتناع ورزید، چراکه ممکن است قصد مسموم نمودن شما را داشته باشند، هنگام تعویض چرخ یا برطرف نمودن نمودن نقص فنی اتومبیل از قفل بودن درها اطمینان حاصل نمائید، برای کمک به رانندگان سرگردان توقف نکرده و از طریق تماس تلفنی به امداد خودرو یا پلیس به آنها کمک نمائید، اگر اتومبیل خودرا به دلیل نقص فنی هل می دهید، اجازه ندهید افراد ناشناس پشت فرمان بنشینند.
 
*پیشگیری از سرقت محل کسب
سرهنگ گوهري خاطرنشان کرد: چنانچه برای حفاظت از محل کار خود از آژیر خطر استفاده می کنید محل نصب آن را طوری انتخاب کنید که به سادگی برای سارقین قابل تشخیص نباشد، دربهای مغازه و ... را ازنوع کرکره ای مشبک استفاده کرده و شبها نیز روشنایی کافی در آنها وجود داشته باشد، در زمانی که مغازه را به مدت طولاتی تعطیل می کنید حتما خود یا افراد مورد اطمینان از مغازه بازدید کرده و از سالم بودن قفلها، لولاها، و ... اطمینان حاصل نمایید، در مواقع تعطیلی حتما اقلام با ارزش مانند طلا و ... از داخل ویترین جمع آوری و در گاوصندوق قرار داده شود، از گماردن افراد نابالغ و کم تجربه در مغازه اجتناب کنید زیرا آنان زودتر اغفال می شوند، در هنگام حضور مشتری در محل کسب به هیچ عنوان محل کار ترک نشود.
برچسب ها: خبر ، ناگوار ، ترفندی ، سرقت ، منازل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار