ایام تعطیلات نوروز به دلیل مراسم سنتی دید و بازدید و سفره های پراز خوراکی از تنقلات و شیرینی تا میوه های رنگارنگ بستری برای پرخوری فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: کمبود تحرک و فعالیت جسمانی مشکل دیگری است که به هنگام تعطیلات عید نوروز معمولا در زندگی افراد بوجود می آید و به همین علت افزایش وزن و در سنین بالاتر افزایش فشار یا چربی ها ی خون رخ می دهد، که می توان با 30 دقیقه ورزش و تحرک جسمی مناسب برای همه ی افراد اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان ضروری است.

فعالیت جسمی علاوه بر آن که موجب کاهش چربی های نامطلوب خون می شود،در تنظیم تعادل فشار خون نیز موثر است و در حفظ وزن متعادل و سلامت قلب و عروق تاثیر مهمی دارد.

همچنین روحیه سازی، حفظ شادابی، نشاط و نیز پیشگیری از افسردگی، بی حوصلگی و احساس کسالت بسیار موثر و حائز اهمیت است.

در این روزهای تعطیل برنامه زندگی و تغذیه افراد دچار تغییرات ناگهانی می شود که این مسئله به سلامتی افراد آسیب می رساند و باید به مواردی توجه کرد.

یکی از این موارد، مصرف میوه و سبزیجات، کاهش غذاهای سرخ کرده و پرچرب و شیرینی است.
استفاده از حبوبات را در ایام نوروز و روزهای دیگر زندگی فراموش نکنید.

در مصرف آب کوتاهی نداشته باشید و روزانه حدود 6 تا 8 لیوان آب استفاده نمایید. البته در سفرها باید از سالم و بهداشتی بودن آب اطمینان کامل حاصل کنید.

از هوای خوب این روزهای بهاری استفاده و صبح ها حداقل نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شوید و به پیاده روی بپردازید و با این کار به سلامت بدنتان کمک کنید.

لازم به ذکر است تعطیلات وقت مناسبی برای وزن کم کردن نیست و به جای این کار فقط به ثابت نگه داشتن وزنتان اکتفا کنید./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار