چه کسانی میتوانند در حوزه تحصیل کنند؟ داوطلبان طلبه شدن بخوانند؟

همه ساله حوزه های علمیه برادران در سه مقطع سیکل، دیپلم و مقاطع دانشگاهی تعدادی از برادران علاقمند را از طریق آزمون کتبی و مصاحبه برای تحصیل در حوزه های علمیه پذیرش میکند اما برخی از علاقمندان همواره از خود میپرسند با چه شرایطی میتوانند وارد حوزه علمیه شوند؟

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، همه ساله حوزه های علمیه برادران در سه مقطع سیکل، دیپلم و مقاطع دانشگاهی تعدادی از برادران علاقمند را از طریق آزمون کتبی و مصاحبه برای تحصیل در حوزه های علمیه پذیرش میکند اما برخی از علاقمندان همواره از خود میپرسند با چه شرایطی میتوانند وارد حوزه علمیه شوند؟ امتحان کتبی و مصاحبه چگونه است؟ ورود به حوزه علمیه در چه مقطع تحصیلی مناسب است؟ تحصیل مقدمات در شهرستان بهتر است یا قم؟  تحصیل دوره های کوتاه مدت(سفیران هدایت) خوب است یا دوره های بلند مدت؟ آیا میتوان غیر حضوری در حوزه تحصیل کرد؟ سعی شده است بصورت کوتاه به این سوالات پاسخ داده شود.


 چه کسانی میتوانند در حوزه تحصیل کنند؟

الف) شرايط عمومي داوطلبان: برخورداري از صلاحيت هاي اعتقادي، اخلاقي واجتماعی . اعتقاد و التزام به ولايت فقيه و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران. تابعيت جمهوري اسلامي ايران . برخورداري از سلامت جسمي و روحي. موفقيت در آزمون ورودي و مصاحبه . نداشتن منع قانوني از نظر نظام وظيفه.

 ب) شرايط اختصاصي دوره بلند مدت: قبولي حداقل سوم راهنمايي با حداكثر سن 18 سال .متولدين سال 1374.

* سنوات تحصيلي بالاتر از سوم راهنمايي و مدت خدمت سربازي به حداكثر سن اضافه مي شود.

* داوطلبان داراي مدرك كارداني و بالاتر، نبايد در زمان ثبت نام، بيش از یک سال از تاريخ فراغت تحصيلي آنان گذشته باشد.

تعهد تحصيل تمام وقت حداقل تا پايان سطح يك.

 ج) شرايط اختصاصي سفيران هدايت:

1-داشتن مدرك ديپلم با حداكثر سن 22 سال متولدين 1370.

* سنوات تحصيلي بالاتر از ديپلم به حداكثر سن اضافه مي شود.

2-تعهد تحصيل تمام وقت به مدت دوره.

3-تعهد خدمت تبليغي (به مدت سنوات تحصيل) در مناطق مورد نياز.

 د) امتیازات: حافظان حداقل يك ششم قرآن کریم يا نهج البلاغه، خانواده های محترم شهدا، فرزندان جانبازان، آزادگان و داوطلبان مناطق محروم، از امتیاز برخوردارخواهند بود.

ه) حافظان كل قرآن كريم، آزمون كتبي ندارند و قبولي آنان  براساس معدل كل آخرين مدرك تحصيلي و مصاحبه مي باشد.

 ز) آزمون: به صورت كتبي در سه مقطع سيكل، ديپلم و دانشگاهی با موضوعات قرآن، احكام، معارف اسلامي، ادبيات و زبان فارسي ،عربي، رياضي، معلومات عمومي، هوش و استعداد برگزار مي شود.

 ر)مصاحبه: در مصاحبه عمدتا هدف و انگیزه ورود به حوزه علمیه مورد پرسش قرار میگیرد و برخی از مسائل اسلامی اولیه نیز ممکن است مطرح گردد و البته مسائل سیاسی نیز در حد و حدود کم. در برخی از مواقع نیز سوالاتی در راستای تست هوش نیز مطرح میشود. البته در مصاحبه دانشگاهیان ممکن است مباحث فکری مطرح شود تا احیانا برخی از جریان های فکری به اصطلاح منحرف وارد حوزه نشوند.

 با چه مقطع تحصیلی وارد حوزه شویم؟

ورود با مدرک سیکل: از ویژگی های مثبت این مقطع این است که طلبه میتواند از عمر خود بهتر استفاده کند و تا سنین بیست و یک سالگی شش سال مقدمات را تمام کند و در سن بیست و پنج سالگی دوره سطح را نیز تمام کرده است و خلاصه اینکه جلوتر از سن خود میتواند مقاطع تحصیلی را پشت سر گذارد و به مباحث اصلی حوزه وارد شود ویژگی دوم این است که محیط حوزه شرایط خود سازی را برای فرد تسهیل میکند از این رو افراد در سنین پایین تر زمینه بهتری را برای خود سازی دارند و بدون آنکه خود متوجه باشند سیستم به انها کمک خواهد کرد مضاف به آنکه اکثر افراد در سنین پایین زمینه خودسازی بهتری دارند.

 اما نکته های منفی: درک برخی از دروس  حوزه علمیه برای سنین پایین کمی مشکل است از این رو ممکن است فرد قدرت لازم را برای فهم این دروس نداشته باشد و با توجه به امتحانات حوزه بعد از یکی دوسال مجبور به ترک  یا اخراج از حوزه شود و این مساله میتواند در زندگی آن فرد تاثیر منفی  بسزایی داشته باشد از این رو بنظر میرسد ورود به حوزه علمیه با سیکل در صورتی مناسب است که طلبه از سوی افراد آگاه پشتیبانی شود. مساله دیگر اینکه برخی از طلبه هایی که با سیکل وارد حوزه شده اند بعدها ممکن است به این نتیجه برسند که ورودشان به حوزه بر اساس احساسات بوده است و بازگشت به گذشته همراه با هزینه های اجتماعی و ...خواهد بود.

 ورود با دیپلم: بنظر ورود به حوزه با مدرک دیپلم مناسب باشد چرا که افراد در این سنین قدرت انتخاب آگاهانه دارند و بعدها نیز بعید است از ورود به حوزه پشیمان شوند و اینکه افراد در این سنین توان و قدرت فهم دروس حوزه را دارند، درس های حوزه در سالهای اول بسیار مهم است چرا که همین دورس بعدها پایه فهم قرآن و روایات خواهد شد. جهت دیگر اینکه در سنین مناسبی ده ساله اول حوزه تمام شود و فرد میتواند ادامه تحصیل دهد.

 ورود با مدرک دانشگاهی: ویژگی مثبت این مقطع این است که افراد علاقمند و دغدغه مند این نوع انتخاب را دارند از این رو رشد بهتری میتوانند داشته باشند و از دروس حوزه استفاده دقیق تری کنند اما مشکل این است که سن افراد افزایش یافته است  چه بسا خانواده و اطرافیان ممکن است انتظارات مالی از فرد داشته باشند و معمولا زمان ازدواج فرد فرا رسیده است و حوزه حمایت مالی مناسبی از طلاب ندارد و با توجه به تحصیل تمام وقت در سالهای اولیه حوزه، فرد نمیتواند همزمان کاری جهت تامین معاش انجام دهد.

 مساله دیگر این است که سالهای طولانی تحصیلات در حوزه میتواند فرد را خسته کند چرا که یک فرد با مدرک لیسانس حداقل باید تا چهل سالگی در حوزه ادامه دهد تا دروس سرو سامان  نسبی بگیرند. لازم بذکر است که معادل سازی دروس و کارهایی از این قبیل در حوزه پذیرفته نیست و یک فرد دانشگاهی همان دروسی را یک فرد سیکل میخواند باید بخواند البته ممکن است بتواند کمی با سرعت بیشتری بخواهند. در سالهای اخیر دانشجویان علاقمند به حوزه به نحو چشمگیری افزایش داشته است.

 تحصیل مقدمات در قم یا شهرستان؟ اکثر داوطلبین به تحصیل در حوزه علاقمندند از ابتدای تحصیل در حوزه علمیه قم مشغول شوند چرا که تصور میکنند از نظر اخلاقی و علمی مدارس قم زمینه بهتری برای رشد دارند اما باید توجه داشت که در انتخاب مدارس برای تحصیل باید برخی از نکات را در نظر گرفت: اول اینکه برای طلبه هایی که با سیکل وارد حوزه شده اند بهتر است در مدرسه علمیه شهر خود مقدمات را تحصیل کنند چرا که از نظر سن و سال در وضعیتی هستند که نیاز به پشتیبانی عاطفی و معنوی خانواده دارند از این رو دوری از خانواده در این سنین میتواند بعدها مشکلات روحی جدی برای این دسته از طلاب ایجاد کند، آنها میتوانند بعد از اتمام مقدمات، ادامه تحصیلات را در قم ادامه  دهند.

 نکته دیگر اینکه کسانی که در شهرستانها تحصیل میکنند انگیزه بالایی برای انتقال به قم دارند از این رو مقدمات را با علاقه میخوانند و زمانی که بقم منتقل میشوند انگیزه مضاعفی برای ادامه تحصیل دارند اما طلابی که از ابتدای تحصیل در قم هستند ممکن است برای ادامه کار انگیزه به این اندازه نداشته باشند. باید توجه داشت که در درسهای حوزوی اگر چه نقش استاد مهم است اما در مجموع مدارس فاصله چندانی باهم ندارند و بیشتر وابسته به تلاش خود طلبه است، از این رو میتوان طلبه های فراوانی یافت که مقدمات را در شهرستانها تحصیل کرده اند و در ادامه موفقیت های خوبی کسب کرده اند و بودند طلابی که از ابتدا در قم تحصیل کرده و در ادامه موفقیتی کسب نکرده اند، نکته دیگر اینکه طلابی که در شهرستانها تحصیل میکنند از نظر فکری در محیط بازتری هستند و فکر خود را خود سامان میدهند اما طلاب قم در بمباران اطلاعاتی و فکری هستند و ممکن است ذهنشان کانالیزه شود.

 در مجموع میتوان گفت کسانی که با مدرک دانشگاهی وارد حوزه میشوند بهتر است در قم تحصیل کنند تا هم با سرعت بیشتری دروس را دنبال کنند و هم اساتید قوی برای اقناع آنها وجود داشته باشد. افراد سیکل بهتر است در شهرستان شروع کنند و دیپلمه ها نیز بسته به شرایط میتوانند قم یا شهرستان را برای تحصیل انتخاب کنند.

 مدارس سفیران یا بلند مدت؟ مدارس علمیه سفیران مدارسی است که برای تربیت مبلغ تاسیس شده است و بعد از پنج سال طلبه ها میتوانند و باید به مناطق مختلف رفته و به تبلیغ بپردازند و ادامه تحصیلات خود را بصورت غیر حضوری ادامه دهند، سیستم بلند مدت همان حوزه اصلی است که اکثر مدارس علمیه این رویه را دارد.

 باید اشاره کرد مدارس سفیران برای افرادی خوب است که علاقه های کار فرهنگی و تبلیغی دارند و دوست دارند زودتر وارد فعالیت شوند از این رو برخی از دروس کاربردی را یاد میگیرند و وارد جامعه میشوند اما باید توجه داشت که تجربه چند ساله این مدارس نشان داده است که بسیاری از طلاب از ورود به این مدارس ناراضی هستند. اولا بعد از مدتی احساس میکنند که از نظر علمی قدرت خوبی ندارند و این درحالی است که ادامه تحصیل آنها با مشکلاتی روبه رو است و باید مسیری را که از قبل تعیین شده است  طی کنند.

 سیستم آنها را به تبلیغ ترغیب میکند و این در حالی است که بسیاری از آنها در سنین بیست تا سی قرار دارند و بهترین موقع تحصیل آنهاست برخی از طلبه ها در میانه تحصیل متوجه انتخاب اشتباه خود میشوند اما چاره ای ندارند چرا که اگر بخواهند وارد سیستم دراز مدت شوند باید از اول شروع کنند. اما طلابی که از طریق سیتم آموزشی دراز مدت وارد حوزه شوند در آینده تحصیلی خود با انتخاب های متعددی روبرو هستند آنها میتوانند فقه و اصول را ادامه دهند میتوانند در کنار فقه و اصول در مراکز متعدد تخصصی رشته مورد علاقه خود را دنبال کنند، همچنین میتوانند در کنار دروس حوزوی یکی از رشته های دانشگاهی را نیز ادامه دهند و اینها همه در سفیران هدایت قابل دسترس نیست و انتخاب نادرست میتواند تاثیر فراوانی در زندگی طلبه داشته باشد. ضمن آنکه علاقمندان کار تبیلغ در سیستم دراز مدت میتوانند به اهداف سفیران هم برسند.

 تحصیل غیر حضوری در حوزه علمیه؟ تحصیل رسمی در حوزه علمیه بصورت حضوری انجام میگیرد و طلبه رسمی کسی است که بصورت رسمی و از طریق آزمون وارد حوزه علمیه شده باشد و بصورت تمام وقت در حوزه مشغول تحصیل باشد و مدارک تحصیلی و امکانات دیگر فقط برای این دسته از طلاب تعلق میگیرد البته طلاب بعد از دوره مقدمات میتوانند غیر حضوری ادامه دهند اما ورودی های جدید دوره مقدمات را باید حضوری بخوانند. علاقمندانی که شرایط ورود را ندارند میتوانند با هماهنگی مدیر یکی از مدارس در کلاسهای آن مدرسه شرکت کنند یا با نوار دروس را دنبال کنند.

رضا تاران – وبلاگ نامه های حوزوی -

برچسب ها: حوزه ، ثبت نام ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
ایمان
۰۳:۴۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
سلام ۳۲ساله هستم ،متاهل ،دارای مدرکmbaو چندین مدرک تحصیلی دیگر، تاجر هستم و از کودکی زیر سایه امام حسین (ع)و مکتب رهبری بزرگ شدم ومادرم سادات هستند،چند سالی از خط امام دور شدم ولی شکر خدا که آقا امام رضا (ع)مرا طلبید که الان اینجا هستم،میخواهم به دینم خدمت کنم و دین بر گردنم را بپردازم میخواهم صدای اسلام شیرین رسول الله (ص)باشم،دستم را بگیرید تا به جهانیان این آوای زیبا را برسانم به نوبه خودم،سواد کمی دارم ولی ایمانی زیاد…دستان سردم را بفشارید در غربت صدای بی ایمانان اذیتم می‌کند ،شاید بتوانم خدمتی کنم در مسیر بزرگ اسلام و رهبری برای همه گیری بیشتراسلام ،اما نمیدانم چگونه،تنهایم نگذارید…
آن الله علی به کل شی قدیرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
سلام من سنم ۳۵ تا دوازدهم خوانده ام دیپلم نتونستم بگیرم می توانم در حوضه ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۰:۳۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
همه ساله حوزه های علمیه برادران در سه مقطع سیکل، دیپلم و مقاطع دانشگاهی تعدادی از برادران علاقمند را از طریق آزمون کتبی و مصاحبه برای تحصیل در حوزه های علمیه پذیرش میکند اما برخی از علاقمندان همواره از خود میپرسند با چه شرایطی میتوانند وارد حوزه علمیه شوند؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین رضوان
۰۵:۴۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
سلام جوانی هستم متولد۷۳مجرداز شهر قوچان میخواهم طلبه بشوم هدفم هم این است تا جوانانی مثل خودمو ب دین اسلام نزدیک تر کنم اگه منو رهنمایی کنین خیلی ممنون میشم
Afghanistan
حسین
۱۶:۲۱ ۰۸ تير ۱۴۰۱
سلام حسین هاتف هستم‌از شهر مزار شریف کشور افغانستان!
آرزوی دیرینه ام هست که طلبه باشم،و دروس حوزه ای را دنبال کنم!
امکان اش است که در این مقطع از عمرم که متولد ۱۳۷۴ هستم،توفیق طلبه شدن برایم میسر گردد!
خدایا به امید تو!
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه قرنی
۰۱:۴۴ ۰۷ تير ۱۴۰۱
سلام بنده متولد۶۹ هستم ودارای مدرک تحصیلی سیکل هستم خیلی دوست دارم در حوزه ادامه تحصیل بدم ایا امکانش هست یا خیر
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۱:۵۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام من 30سالمه چطور میتوانم درس طلبگی بخونم هدف و انگیزه هم داشتن علم و معلومات اللهی هست ممنون میشم راهنمایی کنید متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام سید روح الله استم من از افغانستان تازه امدن قانونی فارغ صنف 12 استم میشه من ی مقدماتی را شروع نمایم لطفن رهنمای نماید اجرش با امان عصر عجل الله تعالی شریف
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۵۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام من با ۴۸ سال سن و مدرک دیپلم میتوانم وارد حوضه علمیه شوم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اکبر
۱۵:۴۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام و عرض ادب دارم خدمت شما.
من میخواهم در حوزه قم تحصیل کنم آیا من می توانم راه پیدا کنم
Iran (Islamic Republic of)
دانیال مومنی
۱۸:۰۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام من کلاس هشتم هستم با سن 14 میتونم وارد حوزه بشم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
با سلام وقت بخیر مهدی جهانبخش هستم 15ساله ساکن تهران میخواستم بدونم من با این سن میتوانم وارد حوزه علمیه بشوم یا نه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
سللام بله می توانید شرکت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۴ دی ۱۴۰۰
سلام ببخشید من کلاس نهم روبه پایان هست خیلی علاقه مند به طلبه و حجاب و ... دارم چجوری وارد حوزه علمیه خواهران در لردگان شم؟؟؟؟؟؟
لطفا جواب بدید
متشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی انعامیان
۱۴:۳۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
ببخشید چطور می تونم توی مدرسه فیضیه قم طلبه بشم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۴۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
سلام سن من ۳۷ سال است و لیسانس آموزش ابتدایی دارم وآموزگارم ولی علاقه به حوزه دارم آیا شرایط این کار رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
سلام من مدرک سطح یک حوزه دارم ازپایه سیکل واردحوزه شدم پنج سال خوندم مدرک سطح یک به من دادن، آیا میتونم در دانشگاه آزاد بامدرک سطح یک ثبت نام کنم،تالیسانسم بگیرم لطفا راهنمایی کنید. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
م محمد حسین
۰۰:۵۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
سلام و وقت بخیر
ایا اگر از سیکل وارده حوزه شد میتوان مدرک معادل دیپلم گرفت که اگر امکانش بود دانشگاه هم شرکت کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
من لیسانس دارم و سه سال گذشته اما واقعا دوس دارم برم حوزه علمیه، در ضمن معدل بسیار بالایی در مقطع لیسانس دارم،
آیا میشه وارد حوزه بشم؟ چه سطحی؟ دوره لیسانس اجازه نداشتم اما الان تازه اختیار دارم برم حوزه؟ خواهش میکنم راهنمایی کنید اجرتون با امام زمان
Iran (Islamic Republic of)
سائره پیری
۱۵:۴۴ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
سلام وقتتان بخیرمن لیسانس باستان شناسی دارم سنمم28ساله قصددارم ارشد حوزه عملیه بخونم ایامیتونم واگربله چجوری اقدام کنم:راهنماییم کنیدلطفا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۵۵ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
سلام اقا تو رو خدا در یک کلام اره یا نه بنده با این شرایط ۳۵ سال سن متاهل مدرک سیکل پایان خدمت هم دارم میتونم وارد حوزه بشم ودرس طلبگی بخونم یا علی خدا نگهدار همتون....
Iran (Islamic Republic of)
123
۱۸:۰۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام من به پزشکی و طلبه شدن علاقه دارم چون من از یکی از دوستای دوستم که حدود چند سالی وارد حوزه شده شنیدم درامد طلبه ای در آینده زیاده و خمس و...در آینده به آدم تعلق میگیره خواستم ببینم راسته البته من علاوه بر درامد اون دنیا بیشتر برام مهمه ولی من شاید آخند و حاج آقا بشم و پزشکی فراموش کنم و برم حوزه چون شغل خیلی خوبی و من دوست دارم در آینده حاج آقای خیلی خوبی بشم و برای امام خامنه ای مثل سردار سلیمانی بشم و با خدمت به مردم لبخند به لب امامم بیارم شایدم برا رسیدن به این هدف شغل دیگه ای برم ولی ب نظرم نه تنها حاج آقا شدن بلکه هر شغلی که امام عزیزمو خوشحال کنه باعث افتخار منه من اصلا نمیتونم ناراحتی امامم طاقت بیارم وقتی داشتن یر پیکر شهید سردار سلیمانی گریه میکردن تا چندین روز گریه میکردم که اون ترامپ شیطان صفت باعث ناراحتی امام خامنه ای که اندازه خونوادم دوسش دارم شد و اون لحظه به خودم قول دادم در آینده به جایی برسم که به اصلی ترین هدف زندگیم یعنی خوش حال کردن امامم برسم و حاضرم در این راه همه سختی ها رو به جونم بخرم ببخشید زیاد حرف زدم
Iran (Islamic Republic of)
ابوکیان
۱۰:۳۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
داداش مطمئنی ایرانی هستی ، پزشکی یا آخندی ؟؟؟؟؟؟؟ داداش غلط دیکته ای داری ؟ از تیرانا آلبانی که پیام ندادی ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۲:۳۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام چگونه میشه وارد حوزه بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ازدر وارد شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام من دوست دارم وارده حوضه بشم اما سنم کمه پس چیکارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اگه سنت کمه بیا برات قلاب میگیرم واردشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
باسلام من متولد۷۲ ومدرک اول دبیرستان دارم ومعافیت دائم دارم ومتاهل هستم متوانم وارد حوزه شوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
منظور از سلامت جسمی چیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام من پایه یازدهم انسانی هستم میخواستم بگم سفیران هدایت درس بخونم بهتره که وارد عقیده سیاسی شوم یا ده سال حوضه رو بخونم برم و چند درصد احتمال داره که بتونم از حوضه سر کار برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام عرض ادب خسته نباشید عذر خواهی میکنم مزاحمتون شدم سوال داشتم این ک خدمتتون عرض شود ک چگونه با چ نمراتی میتوان طلبه شویم من ب طلبه شدن خیلی علاقه دارم
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام ایا راهی برای ورود به حوزه برای افراد کم سواد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام علیکم من خیلی دوست دارم تو حوزه درس بخونم ولی نمیتونم چون تا دوم راهنمایی بیشتر نخوندم ایا راهی هست که من بتونم حوزه ثبت نام کنم لطفا راهنماییم کنید متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
سلام ببخشید من دیپلم دارم ولی معدلم ۱۳/۵۰است میتونم شرکت کنم تو ازمون ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
سلام علیکم بنده در حال تحصیل در کلاس هشتم هستم میتوانم حوزه علمیه ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بله میتونید ولی از دیپلم برید بهتره چون درست تصمیم میگرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام طلاب سید و غیر سید یک نوع درس می‌خوانند.
در هنگام پذیرش و ثبت نام باید شرایط را ببینید.
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۲۱:۰۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام علیکم
بنده خیلی به حوزه علمیه علاقه دارم ۱۴ سالمه می تونم ثبت نام کنم؟؟؟

برای طلاب(سید)باید چه دروسی را بخونم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۱۲:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام ببخشید حوزه افراد مطلقه روهم قبول میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی عسگری
۱۴:۰۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
من میام
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۲:۳۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام من 12سالمه آیا میتوام از این سن طلبه شوم
Japan
سجاد
۰۰:۲۴ ۱۶ دی ۱۳۹۹
سلام من کلاس یازدهم هستم میخوام برم حوزه باید چیکار کنم لطفا جواب بدید؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر مهدی زاهدی
۰۱:۱۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام من تا کلاس 9خوندم 15سالمه خیلی علا قه دارم بایدکجاثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
من کلا س هشتم هستم میتوننم ثبت نامه کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۰۵:۰۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
با سلام
بنده لیسانس علوم قران و حدیث دارم ،حافظ قران هم هستم ،ایا میتونم در حوزه در مقطع بالاتر ادامه تحصیل بدم ؟؟؟
Sweden
Mohammad Amin
۱۷:۱۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
همیشه سربلند باشید. تشکر از مطالبتان.
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۰۰:۳۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
ازشش سالگی عشق عجیبی نسبت به طلبگی داشتم والان هم واقعادوست دارم طلبه بشم الان کلاس هشتم هستم بااینکه میدونم سختی های زیادی داره ولی واقعاخالصانه دوست دارم طلبه بشم
Iran (Islamic Republic of)
صغریب عرفانی
۰۰:۰۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
سلام من سی وهشت ساله دیپلم تورخدا جواب بدین خیلی دوس دارم وارد حوزه علمیه بشم
Iran (Islamic Republic of)
یک نفر
۱۰:۰۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
سلام با رشته ریاضی می توان وارد حوزه علمیه قم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
من میام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام کلاس هشتم رو تموم کردم میتونم به حوزه علمه خواهران برم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سلام من کلاس هشتم هستم از پچگی دوست داشتم طلبه بشم آیا میشه رفت

تورو خدا جواب بدید


اجرتون با سید الشهدا
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد رضا موسوی زاده
۲۰:۴۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب به اساتید حوزه ی علمیه انشاءالله خداوند شما انسان ها پاک را در پناه خود حفظ بفرماید:
سوال من این است ایا میشه در حوزه ی علمیه رشته ی علوم تجربی درس خواند ایا امکانش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام آیا میشه رشته ریاضی و حوزه رو باهم خوند؟
مثلا یکی حضوری و دیگری غیر حضوری
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۷:۲۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
من میخام طلبه بشم کلاس هشتم هستم میشه تو رو خدا جواب بدید خیلی دوست دارم طلبه بشم
Iran (Islamic Republic of)
حسین قائمی
۰۲:۰۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
بسیار عالی ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی
۲۳:۳۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام می تونم کلاس هشتم رو خوندم برم حوزه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۸:۲۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۲۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
هرچه تلاش میکنم نمی توانم ثبت نام کنم لطفا راهنمایی کنید 14ساله ازپاکدشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام
من 14سال سن دارم.کلاس هشتم هستم .
دلم میخواد وارد حوزه علمیه شم .
ایا امکان پذیره ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
من از امام جمعه پرسیدم گفت اگر از همین سن ۱۴ سالگی بری میتونی به دکترا هم برسی
دوستم همین پارسال ۱۴ ساله رفت حوزه
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین یاری
۱۲:۰۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام علیکم من امیرحسین یاری هستم کلاس دهم 18 ساله و به حوزه علمیه علاقمندم چگونه میتوانم در حوزه شرکت کنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
با سلام.من کلاس هفتم را دارم تمام میکنم و سنم 14 سالم است آیا کلاس هفتم باید تمام شود یا بروم هشتم و بعد بروم در حوزه علمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام من لیسانس نقاشی دارم، خانم هستم ، سنم ۲۶سال هست
میتونم حوزه برم ؟
اگر برم چه سطحی محسوب میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ميشه لطفا راهنمايي کنيد معدل چند ميخواد ممنون ..... خواهشا زود تر بگيد من کلاس نهم هستم و 16 سالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من کلاس نهم هستم و خيلي به حوزه علميه علاقه دارم ........... معدل بايد چند باشد لطفا زود تر بگيد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
هرچی معدل بالاتر باشه، هم راحت تر قبول میشی و هم برای ادامه کار راحت تری داری
ولی حداقل معدل 18 رو داشته باشی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من کلاس نهم هستم و ميخواهم بروم حوزه معدلم بايد چند باشد
Iran (Islamic Republic of)
فقط خدا
۱۹:۱۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ببخشید با داشتن کلاس هشتم و سن ۲۱ میشه ثبت نام کنیم لطفا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
نرگس رحیمی
۰۵:۲۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من نرگس هستم ۱۹سالمه و تبعه افغانستان ومدرکم هم دیپلمه آیا می تونم من هم طلبه بشم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام علیکم
بنده کلاس هفتمم داره تمام میشه ...
تو گروه های مسجد عضو هستم و کارت بسیج دارم
من خیلی چیزها خواندم
میخواستم بدونم باید کلاس هشتم تمام بشه که بتونیم بریم حوزه یا وقتی هفتم تمام شد میتونیم بریم حوزه ؟
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۰۰:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام .من ۳۴ سالمه و فوق لیسانس بیوشیمی دارم.میخوام درسهای حوضه رو بخونم احساس میکنم باید چیزای زیادی رو یاد بگیرم و به این علم احتیاج دارم ولی به مدرک نه چطور و از کجا میتونم به کلاسها دسترسی داشته باشم؟آیا امکان پذیره؟؟؟البته همه دروس رو احتیاج ندارم فقط دروسی که کمک کنه تا تردیدهام رفع بشه یا به چیزی که لازمه برسم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا غنی زاده
۲۰:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام برای ورود به حوزه در سطح سیکل یا اول دبیرستان اگر پدر یا مادر مخالف باشد شخص میتواند بدون اجازه آنها وارد حوزه شود؟
Iran (Islamic Republic of)
سجاد احمدی
۱۹:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
سلمان
۱۳:۳۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام علیکم
اول از همه درود خدا بر همه شما عزیزان
بنده هم علاقه زیادی به معارف اسلامی و عرفان الهی دارم. و چه بسا ورود به حوزه یا تحصیل موازی شرایط ایده آل روحی برای رشد رو ایجاد کنه. مدرک تحصیلی من دکتری از رشته های مهندسی هست و کارمند بانک هم هستم. مفتخر به نام قاری قرآن و مداح اهل بیت علیهم السلام.
اگر برادر بزرگواری امکان راهنمایی حقیر رو داره ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۳۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام. به هیچ وجه میز بانک را رها نکنید و بیاین حوزه. چون ما طلاب و روحانیون چنان درگیر مشکلات معیشتی شدیم که نه تنها نمی تونیم مردم و دنیا را هدایت کنیم بلکه گاهی خودمون هم به عقایدمون شک می کنیم. خیلی از طلاب کار خوب خودشون را رها کردند و اومدند حوزه و الان پشیمونند. هر چند دیگه فایده نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام
در یک جمله اگر مطالعه تفاسیر قران کریم را برنامه کاری خود قرار دهید با افزایش علم قرانی از شبهات خارج خواهید شد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین چشم تر
۰۹:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
با سلام من از بوشهر کلاس نهم هستم پانزده سال دارم آیا می توانم برم حوزه علمیه
من فقط می خواستم بیشتر بدونم احساس می کنم داخل حوزه مطالب بیشتری وجود داره این درسته؟
با تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
بله شما مشکلی ندارید وقتی موقع ثبت نام شد از طریق سایت ثبت نام کنید در مقطع سیکل.البته بعضی حوزه ها شرط معدل هم دارن
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی مصفا
۰۳:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
با سلام بنده درابتدا که سیکل گرفتم وارد حوزه شدم شماره کد و بیمه هم داشتم ولی به علت بدرفتاری مدیر حوزه که دلیلش اصالت من سیستانی هست بدرفتاری زیادی بامن داشت. سال اول که تمام شد غیر از چند از درس بقیه را قبول شدم ولی بخاطر مدیر وقت حوزه از حوزه جدا شدم‌. بعد تصادف شدیدی داشتم از ناحیه سر که دکترها مرگ منو صددرصد میدونستن ولی شفای خداوند نصیبم شد. بعد ان مدرک کاردانی از دانشگاه گرفتم وحالا در شرایط کاملا سالم جسمی هستم.من در خانواده کاملا مذهبی و جانباز جنگ بزرگ شدم حالا متولد۱۳۶۳هستم چندسال هست که میخواهم دوباره به حوزه برگردم ولی هنوز نشده. خواهشمندم راهی نشان دهید تا بتوانم باقی عمرم را در راه خدمت به دین و خدا صرف کنم خواهشمندم من را راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
باید به چه سایتی برم ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
باید به چه سایتی برم ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۴:۱۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام من دانشجوی دانشگاه فرهنگیان ورودی ۹۸ هستم آیا میتونم در کنار دانشگاه فرهنگیان حوزه علمیه هم بروم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا دولت ابادی
۱۹:۲۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام میخام طلبه بشم سن ۳۱ ساله دیپلم دارم لطفا راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سید فرزاد
۱۸:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
شما همین که خواستید یک طلبه شده اید قبول حق باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
مثلا موسسه آموزش علوم حوزوی «بلاغ»اصفهان ومدرسه علمیه آیت الله مجتهدی قم از جمله مدارسی هستند که شرط سنی ندارن و با هرسنی می توان شرکت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۵:۰۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام من 22 سالمه با مدرک تحصیلی سیکل میتونم وارد حوزه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
با مدرک سیکل حداکثر سنتون باید 18سال باشه البته اگر پایان خدمت داشته باشید ممکنه لحاظش کنن با این حال باز بعضی مدارس هستند که در سنین بالاتر هم جذب می کنند.باید دید امسال که دفترچه پذیرش میاد تغییر شرایط می دهند یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام من 22 سالمه با مدرک سیکل اول دبیرستان رو خوندم. آیا میتونم طلبه شم یا ن؟ لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
با سلام خدمت عزیزان.هر سال در موعد ثبت نام از طریق سایت اموزش حوزه ثبت نام صورت می گیرد و در زمان مقرر امتحان کتبی و سپس مصاحبه و دوره اختبار و آزمایش و میثاق و چنانچه مراحل با موفقیت طی شود رسما طلبگی رو شروع می کنند.امتحان کتبی حوزه با توجه به مقطع تحصیلی شما انجام می گیرد مثلا اگر شما کلاس هشتم نهم دهم و یازدهم باشی و سنت هم به 18سال نرسیده باشه از مقطع سیکل ازتون امتحان می گیرن واگر دوازدهم و یا مقداری از دانشگاه رو خونده باشید با توجه به شرایط سنی امتحانتون در حد اول دوم دبیرستان از چند درس و اگر فارغ التحصیل دانشگاه باشی و شرط سنی رو داشته باشی از مقطع دانشگاه امتحان می گیرن در ضمن مدرسه های هر مقطع جدا می باشد.مثلا اینهایی که در مقطع سیکل باشن مدارس خاص و بقیه هم همین طور.
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۰۱:۰۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام ایا میشود در حوزه دوسال درس خواند و بعد ول کرد نرفت و بعد عبا عمامه بر خودش کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
نه شما حد اقل چند سال باید درس بخونی و و پایه هایی رو بگذرونی بعد شورای حوزه مجوز لباس میدن
Iran (Islamic Republic of)
اریا مصطفایی
۱۹:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
ببخشید چگونه باید وارد حوزه شویم و چگونه میتوانیم طلبه شویم لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد نیما ثابتیانی
۱۴:۲۳ ۲۵ دی ۱۳۹۸
ما با سن ۱۵ سال میتونیم بریم حوزه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
بله می توانید به شرطی که حد اقل کلاس هشتم باشید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۵۲ ۱۹ دی ۱۳۹۸
با سن ۱۴ سال ومدرک سیکل میتوان وارد حوزه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۷ دی ۱۳۹۸
سلام من سال دهم کاردانش هستم مدرسه بزرگسال دوست دارم بیایم حوزه ایا میتونم ادمه بدم لطف راهنمای کنید ممنون ۴۴ سن دارم خانم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
جدیدا برای بزرگ سالان هم مدارسی اختصاص داده شده
Iran (Islamic Republic of)
ٱمید رضا
۱۲:۵۹ ۱۳ دی ۱۳۹۸
من خیلی دوست دارم در حوزه ثبت نام کنم از چند سالگی لطفن جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
همانطور که نوشته بستگی به سطح سوادتون داره هر مقدار سواد بالاتر باشه سن زیاد تر هم باشه اشکال نداره اگه شما در حد سیکل داری نباید سنت از 18 بیشتر باشه اگه بیشتر از 18 سال هستی باید مثلا دیپلمب باشی اگه دانشگاهی باشی باز سنا بالاتر باشه اشکال نداره
Iran (Islamic Republic of)
پرویزکشاورزبهستانی
۱۹:۳۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
سلام من ۳۳سالمه دوتا بچه دارم مدرکم دیپلم هستش علاقه که نه آرزومه روحانی بشم هرکی هرجوری میتونه منوراهنمایی بکنه تا من بتونم به جمع روحانیون ملحق بشم باتشکر کشاورزاززنجان۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۱۴:۵۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
من کارمند هستم و 31 ساله علاقه مندم به حوزه آیا میتونم جایی بعد از محل کارم به آن بپردازم مثل مدارس شبانه یا باید برای همیشه این ارزو رو فراموش کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید‌رضا‌معلم
۰۷:۰۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
سلام‌من‌دیپلم‌دارم‌میخام‌در‌حوزه‌درس‌بخونم‌سنمم‌۳۳‌میشه‌این‌کار‌محقق‌بشه
Iran (Islamic Republic of)
زهرارجبی
۰۷:۰۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
سلام من بیست ویک سالمه سیکل دارم ودوتابچه میشه بیام؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی طباطبایی
۲۰:۰۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
با عرض سلام.من دیپلم فنی دارم و سه ماه دیگه خدمت سربازی را تمام میکنم.بیست سال دارم.میخواستم بدونم شرایط سن مشکلی برایم ایجاد نمیکند .و همچنین می‌خوام در قم تحصیل کنم .چگونه وارد حوزه قم شوم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
ببخشید من کلاس هشتم هستم و می خواستم در حوزه شرکت کنم و درس حوزوی بخونم میشه کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام آیا افراد متاهل یا مطلقه میتوانند در حوضه علمیه تحصیل کنند یا خیر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
بله با شرایط خاص البته مدارس خاص و گاهی غیر حضوری
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۰:۲۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سال دوازدهمم ولی ب دلیل متاهل بودن حق ندارم در مدرسه عادی درس بخونم من میتونم وارد حوضه علمیه بشوم؟
Italy
رضا قاسم زاده
۱۳:۴۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام من ۲۲سال دارم دیپلم هستم معدل کل ۱۳وهفتاده میخواستم بدونم میتونم وارد حوزه بسم علاقه شدیدی به دینی و معارف دارم
Iran (Islamic Republic of)
حسن اکبرپور
۱۹:۲۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
با سلام و سپاس از شما من که 43 سال سنمه آیا میتونم وارد حوزه بشم. سپاسگزار میشم راهنماییم. بکنید .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
آیت عبدی
۱۶:۵۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام
من پایه دهم هستم...
تجدید آوردم، میخوام از رشته ای که هستم صرف نظر کنم بیام حوضه...
امکانش هست راهنماییم کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
غلط گیر
۱۲:۳۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
وقتی حوزه رو حوضه بنویسی بایدم تجدید بیاری داداش
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۷:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام علیکم
بنده 19سال دارم و جدیدا به حوزه علاقه مند شدم
والان درحال گذراندن خدمت مقدس سربازی هستم
ایا میتوان باقی دوران خدمتم را درطلبگی بگذرانم و درس طلبگی بخوانم ? لطفا راهنماییم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۹ تير ۱۳۹۸
سلام وخسته نباشی من14 سالم وعلاقه شدیدی حوزه دارم میشه از امسال ثبت نام کنم. ودرس طلبگی رو بخوانم اگر امکان داره راهنمای کنید ممنون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
ببخشید بنده 20 سال دارم و درحال اتمام ََََََََلیسا نس هستم میتوانم وارد شوم؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۲۴ ۰۸ تير ۱۳۹۸
سلام من‌وارد‌حوزه‌شدم‌از‌کسایی‌که‌میخوان‌برن‌حوزه‌خواهش‌میکنم‌که‌ دو‌دل‌نباشن‌و‌ادامه‌بدن‌مدل‌لازمم‌باید‌از‌16‌به‌بالا‌باشه
آخرین اخبار