دواتگري در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران تشریح كرد

پشت پرده آدم‌کشی توسط دیپلمات مست عربستان که از پارتی شبانه باز می‌گشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ماجرای آدم‌کشی دیپلمات عربستانی در تهران، بازداشت 48 ساعته دیپلمات ایرانی در عربستان، سابقه شرب خمر دیپلمات عربستانی، کوتاهی وزارت امور خارجه در رسیدگی به این پرونده و ... را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ ساعت 5:46 صبح روز پنج شنبه 24 اسفند ماه سال 91، حادثه‌اي در بلوار ارتش تهران اتفاق افتاد که بر اثر آن يک دستگاه خودروي هيوندا به شماره سياسي 241.86 وابسته به سفارتخانه عربستان با يک دستگاه پرايد برخورد و براثر آن يکي از هموطنانمان جان خود را از دست داد.

اين موضوع که در واپسين روزهاي سال گذشته و در نبود نمايندگان ملت رخ داد با غيبت طولاني و غيرضروري رسانه‌ها مصادف شد و عملا فراتر از وزارت امور خارجه نرفت تا اين وزارت هر طوري که دوست دارد با آن برخورد کند!

اما در اين ميان نماينده‌اي بود که فارغ از قيل و قال تعطيلات عيد نوروز امسال و بدون هيچ ماموريتي و صرفا به خاطر وظيفه نمايندگي خويش اين موضوع را پيگيري و تمام جزئيات آن را بررسي کرده است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خود در اين رابطه مي‌گويد: "هيچ ماموريتي در اين زمينه نداشتم‌ اما به دليل وظيفه نمايندگي که هر نماينده‌اي مي‌تواند اين موضوع را پيگيري کند،‌ مسئله را پيگيري و در اين زمينه اطلاعات خوبي را به دست آورده‌ام و اين اطلاعات تا به حال در هيچ کجا ذکر نشده است چون شخصا موضوع را از مراجع مختلف همچون نيروي انتظامي‌، بيمارستان‌ها، افراد ذيربط و .... پيگيري کرده و مستنداتي را به دست آورده‌ام."

به همين جهت باشگاه خبرنگاران پاي صحبت‌هاي "مهدي دواتگري" نماينده مراغه و عجيب‌شير و عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نهم نشسته است تا جزئيات کامل اين پرونده و برخي گفتني‌هاي ديگر را تشريح کند.

همچنين لازم به يادآوري است مهدي دواتگري پيش از نمايندگي، داديار و بازپرس دادسراي عمومي و انقلاب تهران، مدير‌کل طرح و برنامه‌ريزي قوه قضائيه، معاون مدير‌کل بررسي‌هاي ويژه رئيس قوه قضائيه، معاون دادستان در نظارت به ضابطين، قاضي حوزه مشاوران رئيس قوه قضائيه و قاضي پرونده‌هاي مفاسد اقتصادي بوده است؛ وي همچنين قاضی قطورترین پرونده تاریخ قضایی کشور (زمين‌خواري هشتگرد) بوده است چرا که به پرونده‌اي رسيدگي مي‌کرد که در آن پرونده از 25 هزار نفر کلاهبرداری شده بود و طبق گفته این قاضی مجموع مستندات پرونده حدود 3 وانت نیسان بوده و به همین دلیل روزنامه کیهان لقب قطورترین پرونده تاریخ قضایی کشور را به آن داده است.


در ادامه مشروح اين گفتگو ‌را مي‌خوانيد:

مهدي دواتگري درباره حادثه کشته شدن يک شهروند ايراني توسط ديپلمات عربستاني در اسفنده ماه 91 گفت: ساعت 5:46 صبح روز پنج‌شنبه 24 اسفند، يک دستگاه خودروي هيوندا به شماره سياسي 86-241 وابسته به سفارتخانه عربستان‌سعودي در بلوار ارتش از شرق به غرب در حال حرکت بود که با يک دستگاه پرايد در حال توقف،‌ مقابل ستاد نيروي زميني ارتش در شهرک شهيد محلاتي از پشت برخورد کرد به طوري که خودرو  پرايد حدود 60 متر به جلو پرتاب شده است و بر اثر شدت ضربه وارده، راننده خودروي پرايد از ناحيه قفسه سينه و کبد دچار آسيب شديد شده و در دم جان باخت و يک سرنشين ديگر اين خودرو مصدوم شد.


خودرو پرايد شهروند كشورمان پس از برخورد خودرو ديپلمات مست عربستاني

وي افزود: شدت ضربه وارده خودروي سياسي به حدي بود که خودروي پرايد از قسمت عقب به شدت جمع و محورهاي عقب اين خودرو تا صندلي راننده جابه‌جا شد.

دواتگري تصريح کرد: در همان بررسي‌هاي اوليه، تعداد 5 بطري مشروبات الکلي از نوع "ودکا" از خودروي سياسي پيدا شد که يک بطري بر اثر ضربه وارده شکسته و يک بطري خالي و 3 بطري هم پلمپ شده و سالم کشف شد و با توجه به وجود مشروبات الکلي در اين خودرو 3 ساعت پس از آن يعني ساعت 8 صبح در بيمارستان امام حسين(ع) از راننده اين خودروي سياسي تست الکل صورت گرفت و با توجه به اين تست‌هاي انجام شده 2.87 درصد الکل در خون اين ديپلمات وجود داشت.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در ادامه اظهار داشت: راننده خودروي سياسي فردي است 29 ساله به نام "ياسر بن محمد علي يمي" وابسته به سفارتخانه عربستان در ايران و نامبرده داراي مدرک کارشناسي علوم سياسي از عربستان است که از دي ماه سال 1389 وارد ايران شده و کارمند بخش کنسولي سفارت عربستان در تهران است.

وي با اشاره به محل سکونت اين ديپلمات افزود: اين ديپلمات سفارتخانه عربستان در فرمانيه، خيابان ديباجي، نبش خيابان محمود نوريان کوچه پيرنيا، کوچه گل سکونت دارد.

دواتگري تصريح کرد: اين ديپلمات عربستاني دوره زبان فارسي و انگليسي را در دانشگاه بين‌المللي قزوين گذرانده و به زبان فارسي مسلط است و روابط عمومي خوبي هم دارد.

* بازگشت ديپلمات عربستاني از پارتي شبانه

نماينده مردم عجب‌شير و مراغه در خانه ملت تردد اين ديپلمات در خيابان‌هاي تهران پيش از طلوع آفتاب را تامل‌برانگيز دانست و گفت: با توجه به اينکه غالبا عوامل ديپلمات سفارتخانه‌ها از ساعت 9 صبح به بعد در محل کار خود حاضر مي‌شوند، تردد نامبرده در اين ساعت يعني 5.46 صبح در محور شرق به غرب بلوار ارتش قابل تامل است همچنين حدود 2.87 درصد که سه ساعت پس از تصادف در تست الکل وي مشاهده شد اين مسئله را به ذهن متبادر مي‌کند که وي از پارتي شبانه بازمي‌گشت.

*پرداخت غرامت از سوي سفارت عربستان ضروري است

وي افزود: با توجه به قوانين راهنمايي و رانندگي حداکثر سرعت مجاز در بلوار ارتش 80 کيلومتر است در حالي که سرعت خودروي سياسي بيش از 130 کيلومتر در ساعت بوده  و با توجه به اتمام بيمه‌نامه خودرو به نظر مي‌رسد عوامل سفارت عربستان توجهي به موضوع جانبي خودرو نداشته و لذا از سوي عوامل سفارتخانه عربستان پرداخت غرامت لازم و ضروري است.



خودرو هيونداي متعلق به ديپلمات مست عربستاني

*وزارت امور خارجه هر چه سريعتر ديپلمات عربستاني را اخراج کند


عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه گفتگوي خود با باشگاه خبرنگاران به عملکرد وزارت امور خارجه در اين رابطه اشاره کرد و گفت: چند نکته در اين زمينه وجود دارد که بايد مورد توجه قرار گيرد؛ نخست آنکه ديپلمات‌ها طبق قوانين بين‌المللي داراي مصونيت هستند و ما از آن جايي که پايبند به تعهدنامه‌هاي بين‌المللي هستيم، نمي‌توانيم اقدامي در اين زمينه انجام دهيم و به همين دليل قوه قضائيه هيچ اقدامي انجام نداد بنابراين لازم است وزارت امور خارجه هر چه سريعتر نسبت به اخراج ديپلمات عربستاني اقدام کند.

وي افزود: نکته سوم آنکه تعلل و يا بي‌تفاوتي وزارت امور خارجه در روزهاي اخير و اينکه سکوت اختيار کرده است به هيچ وجه قابل پذيرش نبوده و وزارت امور خارجه بايد جوابگو باشد.

*ديپلمات عربستاني سابقه شرب خمر داشته است

دواتگري در ادامه گفتگوي خود به سابقه "شرب خمر" اين ديپلمات سفارتخانه عربستان در تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به اينکه در ایام تعطیلات پیگیر این ماجرا بودم، چند نسخه سوابقی را بدست آوردم که این دیپلمات پیش از این هم به خاطر شرب خمر در بیمارستان‌های تهران بستری شده و حتی یک بار وضعش به قدری وخیم می‌شود که وي را با هواپیمای اختصاصی به عربستان منتقل می‌کنند. این دیپلمات قبل از حادثه اخیر سابقه شرب خمر و بستری در بیمارستان را داشته است، به طوری که در سوابقی که بدست آوردیم در بیمارستان عرفان و بیمارستان نیکان به دلیل شرب خمر بیش از حد بستری شده است چرا که در تاریخ 8 فروردین 90 رأس ساعت 16:09 در بیمارستان بستری شده است.

* کوتاهی وزارت امور خارجه در خصوص دیپلمات مست عربستان
 

مهدی دواتگری تأکید کرد: باید وزارت امور خارجه به این پرسش پاسخ دهد كه چرا علی‌رغم اینکه این دیپلمات سابقه شرب خمر داشته است این فرد را به عنوان عنصر نامطلوب از کشور اخراج نکرده است؟ چرا با گذشت حدود 20 روز از این حادثه وزارت امور خارجه اقدام جدی در خصوص این دیپلمات به عمل نیاورده است.

*دولت عربستان این دیپلمات را مجازات کند

وی افزود: انتظار داریم وزارت امور خارجه نسبت به اخراج این دیپلمات اقدام کند و از دولت عربستان هم انتظار داریم که طبق قوانین بین‌المللی نسبت به تعقیب، محاکمه و مجازات این دیپلمات و پرداخت خسارت وارده اقدام کند.

دواتگری در ادامه به ضعف دولت عربستان در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: دولت عربستان که ادعای خادمی شهر اسلامی را دارد، چه توجیهی دارد که دیپلمات این کشور شرب خمر داشته باشد؟

وی افزود: شرب خمر نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای مسلمان جرم تلقی می‌شود بنابراین آیا عربستان به عنوان یک کشور مسلمان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت خواهد بود.

*دولت عربستان از ملت ایران عذرخواهی کند
 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: ضمن اینکه از وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص تعلل و بی‌تفاوتی در این خصوص انتقاد شدید داریم، از دولت عربستان نیز انتظار داریم رسما از دولت جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران عذرخواهی کند و از ملت عربستان نیز عذرخواهی کند چرا که یک دیپلماتی را که شرب خمر می‌کند به عنوان دیپلمات آنها انتخاب کرده است.

*ماجرای بازداشت 48 ساعته دیپلمات ایرانی در عربستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از گفتگوی خود به موضوعی اشاره کرد که تا به حال رسانه‌ای نشده است.

وی افزود: چند ماه پیش و در جریان ناآرامی‌های عربستان، دیپلمات ایرانی مستقر در عربستان زمانی که از محل تجمع مخالفان دولت عربستان عبور ‌مي‌کرد، به صورت طبیعی برای لحظاتی می‌ایستد و این مردم را نظاره می‌کند که در این هنگام پلیس عربستان بر خلاف تعهدات بین‌المللی که دیپلمات‌ها مصونیت دارند، او را دستگیر و به مدت 48 ساعت بازداشت می‌کنند و پس از 48 ساعت مستقيم او را از زندان به فرودگاه منتقل و از عربستان اخراج می‌کنند که این اقدام کاملا بر خلاف تعهدات بین‌المللی است.

دواتگری تصریح کرد: ولی وزارت امور خارجه در حالی که از این دیپلمات عربستانی مستنداتی دارد به طوری که او شرب خمر کرده و یک نفر ایرانی را نیز کشته است، هیچگونه اقدام عملی انجام نمی‌دهد.

*وزیر امورخارجه به مجلس احضار شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه اظهار داشت: بعد از سفر رئیس جمهور کشورمان به مصر و توهینی که صورت گرفت، یعنی شیخ الازهر حاضر به مصاحبه نشد، با درخواست ایران مبنی بر تقاضای روابط دیپلماتیک موافقت نشد و ... موضوع را از وزیر امور خارجه سوال کردم و قرار شد علي اكبر صالحي یکشنبه هفته آینده در جلسه این کمیسیون حاضر شود و پاسخ دهد بنابراین در قالب همین سوال یا با طرح سوالی دیگر موضوع دیپلمات عربستانی را مطرح خواهيم کرد تاوزیر امور خارجه به آن پاسخ دهد.

دواتگری در خاتمه خاطرنشان کرد: موضوع را به صورت جدی دنبال و در آینده نزدیک گزارش آن را اعلام خواهيم کرد.

گفتگو از: وحيد عظيم‌نيا

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۳
Kazakhstan
بچه های خلیج ایران
۰۸:۰۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
دیدی عجب ماشینی داشته لامسب خودرو هیوندا زده پرایدو از وسط نصف کرده بدون اینکه خودش چیزیش بشه عجب خودروییه. کیسه هواشو دیدی ؟ چی میشد پراید عوض میشد (میو میو عوض میشه =کارتون قدیمی)
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۲
دست من بود این وهابی نجسو تیربارون میکردم
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۶:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
قانون بايد اجرا بشه! قصاص يا اعدام .
جدا از بحث عرب بودن و كاردار دولت سعودي ها!
جناب دواتكري درود بر شرفت ...
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۶:۲۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
قانون بايد اجرا بشه! قصاص يا اعدام .
جدا از بحث عرب بودن و كاردار دولت سعودي ها!
جناب دواتكري درود بر شرفت ...
-
حمید
۱۳:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
وزیر خارجه ایران باید بسیار جدی با این موضوع برخود کرده و دیپلمات فاسد وهابی را از کشور اخراج نماید
Iran (Islamic Republic of)
فروشانی
۲۱:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۲
سلام مثل خودشون باشون رفتار کنید مقتدر باشید محکم بزنید توی دهنشون تا بفهمند ایرانی باصلابته
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
باسلام و تقدیر از قیرت ایرانی نماینده محترم /لطفامراجع قضایی با اقتدارپیگیری نمایند
Iran (Islamic Republic of)
nashenas
۰۰:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
اگر خودروی هموطن ایرانی ما هم مثل مرد عربستانی ایمن بود اونوقت هموطن ما هم الان زنده بود. حالا خودروسازها باز هم ماشینای غیرایمنشون رو تولید کنند.جان مردم که براشون مهم نیست فقط درآمد براشون اهمیت داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
در امریکا یک دیپلمات دیگر عربستانی هم همین جنایت رو کرد

ولی دولت امریکا با لغو دیپلمات بودن او در خود امریکا محاکمه اش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
واقعا جای تاسف داره
باید اعدام در ملا عام شود

مسئولین محترم غیرت ایرانی کجا رفته
که تو شب عید خونواده ایرانی باید عزادار بشه اونم توسط یه عرب
-
سیروس زندی
۱۷:۲۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
خداوند شمارا برای ملت نماینده کرده است درود بر غیرت شما
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
هر گونه بی توجهی و تسامح در خصوص این حادثه
خیانت به مردمه
با سپاس از آقای دواتگری
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
ای کاش وزارت امور خارجه مثل همین نماینده عزیز پیگیره این موضع بود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
شیر مادرت حلالت نماینده واقعی. ترو خدا بازم پیگیری کنید این بیشرم اخراج و محاکمه شود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
آخه اونجوریم که فرار میکنه...
اما به هر حال باید یه درس عبرت سنگینی بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۲۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
جا دارد از این نماینده عزیز ودلسوز تشکر وقدر دانی نمایم . انشاالله خداوند ایشان را در ادامه موفق وسر بلند کند.
Iran (Islamic Republic of)
ميلاد
۱۶:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
واقعا متاسفم كه وزارت امور خارجه اقدامات لازمو انجام نداده...
رانندگي در حالت مستي جرم محسوب ميشه و قتل عمده اگه طرف بميره پس بايد اعدام بشه.............
حالا اگه يه ايراني زده بود يه عرب رو كشته بود در عرض 2 روز اعدامش مي كردنننننننننننننننننن.....
اهههههههههههههههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
سفارت عربستان در ایران را تعطیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
در این مسایل احساسی نباید برخورد شود.چون ...
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۱۵:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
با تشکر فراوان از زحمات اقای دواتگری . به نظر من باید علاوه بر اخراج دیپلمات دولت منسوج عربستان نیز رسما عذر خواهی کند و غرامت وارده را به خانواده مرحوم و دولت ایران پرداخت نناید . با تشکر
Germany
احمد
۱۵:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
دمتون گرم برخورد شدید شدید در داخل کشور برابرقانون بشود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
باید اعدام بشود چرا در عربستان ایرانی سر بریده شود.؟آیا کشور ما ترسی از عربستان دارد یا خون عرب از عجم رنگین تر است.
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۰۰:۰۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۲
صد در صد موافقم، اصلا حالا که اینطور شدبنظر من باید بدون محاکمه اعدام بشه
واقعا ننگه که یه عرب یه ایرانی رو بکشه وراحت بره پی کارش...
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۴:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
باید داخل ایران محاکمه سختی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
با سلام اگر عمدی بوده باید به قصاص محکوم شود
Netherlands
الیاس
۱۴:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
با تشکر ازاین نماینده متعهد دستگاههای مسئول قاطعانة باید برخورد نمایند
-
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
از اينكه به تعهدات خود خودپايبند هستيد بسيار سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۳:۵۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
به شما هم وطن افتخار میکنم که وظیفه شناس هستید حق نگهدار تان
Iran (Islamic Republic of)
ايمان
۱۳:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
اهانت هم يه حدي دارد. بايد اخراج شود و از ملت ايران عذر خواهي كنند.جاي دارد كه از اين نماينده محترم و همكارانشون كه دلسوزانه بفكر حقوق مردم و ملت ايران هستن تشكر كنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
هر کس وارد عرصه سیاست شد به عنوان یک مسئول ، باید چه روز تعطیل و چه غیر تعطیل به کارهای سیاسی مملکت رسیدگی کنه .
هر کسی هم وقت و زندگیشا برای مملکت صرف کنه شایسته تقدیر است .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
از پیگیری دلسوزانه و مسولانه شما متشکریم . با ارزوی توفیق بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۳:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
ابتدا از اقاى دواتگرى متشكرم .وزارت امور خارجه بايد كارى كند كه دولت بى لياقت سعودى از ملت بزرگ ايران عذر خواهى كند و اين ديپلمات را اخراج كند و ديه هم وطن مارا به خانواده اش پرداخت نمايند.
United States of America
سعید
۱۳:۳۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
به نمایندگی از دوستانم از زحمات شما بی نهایت سپاسگذاریم .خدا قوت
Germany
علی
۱۳:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
باید اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
اخراج چیه؟ باید قصاص شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
برخورد قاطع در این مورد به نفع مصالح ملی ما تمام می شود
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۳:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
نباید کوتاهی ومصلحت اندیشی کرد قاطعانه برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
باید به چنین شخصی افتخار کنیم که اینگونه دقیق به موضوع رسیدگی میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
چقدر بدبخت شدیم ما که یک صعودی مست اینطوری درخیابان های کشورمان جولان می دهد وای اگر این فرد ایرانی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
چرا هیچ کاری نمی کند.وقتی انها هیچ تعهدی ندارند ما نیز باید مثل خودشان با انها برخورد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
برج علیشیر دهدشت
۱۲:۵۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
افرین به این نماینده مجلس؛ٰ
Iran (Islamic Republic of)
مجید از مشهد
۱۲:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
متاسفانه بار ها شاهد کوتاهی و سکوت مسئولین کشور در برخورد با تخلفات دولت عربستان بو ده ایم و حالا هم قتل یک هم وطن , براستی آیا سفر به کشور عربستان حتی برای زیارت ارزش دارد که شاهد توهین به ملت و کشور عزیزمان ایران باشیم . گرفتن دیه و خسارت و عذرخواهی حداقل کاری است که سعودی باید انجام دهد .
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۲:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
آیا دیه فرد ایرانی کشته شده پرداخت خواهد شد؟ و یا اینکه دیپلمات متهم به قصاص محکوم میشود؟ و آیا اگر دیه پرداخت میشود از طرف وزارت خارجه ایران پرداخت میشود یا ازطرف سفارت عربستان؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
به نظر شخص خودم وزارت امور خارجه قبلا بسیار فعالتر و پویاتر بود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
واقعا برای وزارت خارجه ایران افت داره
Iran (Islamic Republic of)
حسين زارع
۱۲:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
باسلام:احسنت به اين نماينده شجاع وپيگير.اميداست كه همه مسئولان كشورعزيزمان مثل آقاي دواتگري باشند.
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۲:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
خواننده
۱۲:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
باید اخراج شود
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
اخراج چی دیگه باید همینجا دادگاهی بشه و حکمش هم همینجا اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
چي ميگي واسه خودت كجا خارج بشه.. بايد يا اعدام بشه به جرم شرب خمر.. رانندگي در حالت مستي.. قتل عمد و سرعت غير مجاز. جمهوري اسلامي اگه وجودشو داره بايد يه حكم سنگين بده تا عبرت سفيرهاي ديگه باشه.
-
كامبيز
۱۱:۱۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
اين پي گيري قابل تقدير و تشكر است و كشور ما به چنين آدم هاي متعهدي بسيار نيازمند است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
آهای اونی که نظر منفی زدی به چه چیزی نظر دادی؟...
آخرین اخبار