همدان/

برگزاری چهارمین سوگواره یاس نبوی در همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری چهارمین سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان همدان خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛حجت‌الاسلام محمد صالحی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه دوم و با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه «فاطمیه را باید عاشورایی برگزار نمائیم»، اظهار داشت: برای‌ تمام‌ کسانی‌ که‌ می‌خواهند الهی‌ زندگی‌ کنند، فاطمه (س) دفاع‌ از حریم‌ ولایت‌ را، زیباتر از هر کس‌ به‌ معرض‌ نمایش‌ گذاشت و خطبه‌ غرایش‌ در مسجد مدینه، گواه‌ فصاحت‌ و بلاغت‌ بی‌نظیر آن‌ حضرت‌ است.

وی بر لزوم گرامیداشت مناسبت مذهبی و فرهنگی از جمله ایام فاطمیه در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه تأکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری ویژه برنامه‌های مناسبتی در آستان مقدس بقاع متبرکه، در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین اجرای صحیح نیت واقفان در آستانه شهادت جانگداز حضرت زهرا (س) چهارمین مراسم ویژه و باشکوه عزاداران فاطمی همزمان با سراسر کشور در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با عنوان «سوگواره یاس نبوی» برگزار می‌شود.

وی ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه عزای آن حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نیز ترویج فرهنگ وقف بر اساس اجرای نیات واقفان و معرفی وقف جدید و مشارکتی را از جمله اهداف برگزاری چهارمین سوگواره یاس نبوی برشمرد.

صالحی عنوان داشت: در راستای توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین(ع)، تقویت باورهای دینی در جامعه و تأکید رئیس سازمان اوقاف مبنی بر اجرای ویژه برنامه‌های مناسبتی خاص در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مناسبات مذهبی، فرهنگی و ملی در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال شایان توجه عمومی از برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی طی سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: در راستای این مهم، تمهیدات لازم اندیشیده شده و از مبلغان و مداحان برجسته استانی نیز بهره گرفته می‌شود.
مراسم سوگواره یاس نبوی 25 فروردین ماه سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه شاخص استان ساعت 10 صبح برگزار می گردد./ع
برچسب ها: سوگواره ، یاس نبوی ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.