نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ناتوانی غرب در تحصیل خروجی از مذاکرات، نشان‌دهنده عدم بلوغ سیاسی سران ۱+۵ است، گفت: طرف غربی در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران، باید رویکرد خود را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور با بیان اینکه کلید اصلی پایان مذاکرات ایران با ۱+۵ در دست غربی‌هاست، گفت: طرف گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران، باید رویکرد خود را تغییر دهد؛ آنها باید با این رویکرد که غنی‌سازی حق ایران است، حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایران همچنان بر منطق خود ایستاده است، افزود: جمهوری اسلامی بر اساس این منطق به تلاش و کوشش خود در جهت اعتلای صنعت هسته‌ای فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ما کمترین عدولی از منطق و اهداف خود در زمینه هسته‌ای نداشته‌ایم، ادامه داد: این غربی‌ها هستند که باید رویکرد مثبت به مذاکرات داشته باشند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه طرف غربی مذاکرات ۱+۵ با ایران، باید به روند مذاکرات سرعت بدهد و آن را به پایان برساند، تصریح کرد: برای غرب با آن همه ادعا بسیار زشت است که نمی‌تواند مذاکرات را تمام و مشکل را حل کند.

وی با بیان اینکه، ناتوانی غرب در به پایان رساندن مذاکرات، نشانه نبود بلوغ لازم در سران سیاسی اروپاست، گفت: همه این مشکلات ایجاد شده در مذاکرات از سوی غرب، در شرایطی به وجود آمد که آنهامی‌دانستند ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

نماینده اصولگرای مجلس نهم ادامه داد: ایران نه تنها به دنبال دست‌یابی به سلاح هسته‌ای نیست، بلکه به اندازه مردم و نیاز کشور در پی غنی‌سازی اورانیوم است.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تهران غنی‌سازی را نه برای تجارت و نه برای انباشت بیش از اندازه و نابه‌جا انجام می‌دهد، افزود: همه قواعد بین‌المللی فعالیت هسته‌ای ایران را تأیید می‌کند و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه ندارد./ع

برچسب ها: اردبیل ، غنی ، سازی ، اورانیوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.