بجنورد/

نمایش صنایع‌دستی خراسان شمالی در رقابت‌های کشتی با‌چوخه اسفراین

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: با هدف معرفی صنایع‌دستی استان نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه رقابت‌های باچوخه اسفراین برای عرضه به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

علی عابدی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، افزود: این نمایشگاه در قالب بازارچه‌ای در حاشیه گود کشتی زینل‌خان اسفراین امروز با 20 غرفه در این بازارچه راه‌اندازی شده است.

وی انواع دست بافت‌های صنایع‌دستی استان از جمله چوخ، انواع رودوزی‌های سنتی، سفال، گلیم‌بافی، چادر شب‌بافی، قالی و قالیچه، سکه‌دوزی و معرق چوب را از جمله صنایع‌دستی پیش‌بینی شده برای این بازارچه عنوان و تصریح کرد: عموم مسافران و مجاوران که برای تماشای رقابت‌های با چوخه به گود چشمه زینل‌خان اسفراین عزیمت می‌کنند، می‌توانند از آثار هنرمندان صنایع‌دستی استان دیدن و خرید کنند.

عابدی با اشاره به اینکه در نوروز امسال نمایشگاه صنایع‌دستی در خراسان شمالی با استقبال گرم گردشگران مواجه شده است، تصریح کرد: نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی این استان در شهرهای آشخانه، شیروان، فاروج، منطقه دشت و بجنورد برپا شده است و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی، شمار غرفه‌های این بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در استان را 200 غرفه عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر صنایع‌دستی سوغات و غذاهای محلی استان نیز به میهمانان نوروزی ارائه می‌شود./ع

همه‌ساله با فرا رسیدن بهار طبیعت مسابقات کشتی باچوخه با شرکت استان‌های مختلف کشور در گود چشمه زینل‌خان با حضور بیش از 70 هزار تماشاگر در 14 فروردین برگزار می‌شود.

برچسب ها: صنایع ، دستی ، کشتی چوخه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.