رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جم:

امسال حداقل دستمزد کارگران 162 هزار ریال است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جم گفت: حداقل دستمزد کارگران در سال جدید 162 هزار ریال است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، ایرج محبی‌زاده ظهر امروز در نشست با مسئولان اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضل بیکاری از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره در یکسال اخیر بوده است.

وی افزود: حمایت از حقوق کارگران و کارفرمایان و تامین رضایت خاطر آنها نیز در دستور کار قرار دارد و برای این مهم نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جم خاطرنشان کرد: در اجرای ماده 141 قانون کار و بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار حداقل مزد کارگران در سال 92 بیش از 162 هزار ریال است و تمامی کارفرمایان موظفند طبق تبصره ماده 141 قانون کار در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت نکنند و در صورت تخلف ضامن تادیه مابه‌التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید هستند.

محبی‌زاده تصریح کرد: از ابتدای سال 92 سایر سطوح مزدی نیز روزانه 10 درصد مزد ثابت یا مزد مبنا (موضوع ماده 36 قانون کار) به اضافه روزانه 19 هزار و 485 ریال به نسبت آخرین مزد در سال 91 افزایش می‌یابد که با اعمال افزایش این بند مزد شغل و نیز مزد ثابت کارگران نباید از مبلغ 162 هزار ریال کمتر شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جم ادامه داد: برای سال 92 کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه‌ای موضوع تبصره 3 ماده 36 قانون کار بابت هر کارگر (مجرد یا متاهل) ماهانه 350 هزار ریال تعیین شده است که باید از سوی کارفرمایان به آنان پرداخت شود.

وی تصریح کرد: بر‌اساس مصوبه شورای‌عالی کار در راستای تقویت و مهارت‌محوری، بهره‌مندی کارگران و در نتیجه رضایتمندی کارگران با سابقه از ابتدای سال 92  به همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یکسال سابقه بوده و یا یکسال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان در همان کارگاه گذشته باشد روزانه 3 هزار ریال نیز به عنوان پایه سنوات پرداخت می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: پرداخت مبلغ مربوط به پایه سنواتی کارگران مشمول طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل با در نظر گرفتن رقم فوق‌الذکر برای گروه یک و برای دیگر گروه‌ها به نسبت گروه‌های شغلی پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جم گفت: مقررات این مصوبه شامل حال دانش‌آموزان و دانشجویانی که در ایام تعطیلات تابستانی در سال 92 به طور موقت در کارگاه‌ها اشتغال می‌یابند، نخواهد شد.
برچسب ها: دستمزد ، کارگران ، جم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.