تبریز/

آماده ایم تا تجربیات زلزله ارسباران را در اختیار سایر کشورها قرار دهیم

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آماده ایم تا تجربیات امداد، نجات و اسکان زلزله ارسباران را در اختیار سایر کشورها قرار دهیم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی استانداری، احمد علیرضابیگی در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت بحران و ستاد حوادث غیرمترقبه استان ارزروم ترکیه، با بیان این مطلب گفت: امدادرسانی و اسکان، از جمله تعهدات دولت ها در قبال ملت ها، در هنگام وقوع حوادث بوده و اجرای این تعهد، لزوم آمادگی هر چه بیشتر نیروهای امدادی را می طلبد.

وی افزود: حادثه، هیچ گاه خبر نمی دهد؛ بنابراین زمانی که هنوز اتفاقی رخ نداده است، فرصت طلایی برای آماده سازی پیش بینی ها و بسترها است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که میزان استفاده از این فرصت طلایی، نشان دهنده هوشمندی حاکمیت خواهد بود ادامه داد: طبیعی است وقتی چنین اتفاقی رخ می دهد، جبران آن از عهده یک واحد محلی و حتی ملی، خارج خواهد بود؛ بنابراین انتقال تجربیات و همکاری های دو طرف در این زمینه کارساز خواهد بود.

احمد علیرضابیگی با اشاره به موقعیت جغرافیایی دو کشور ایران و ترکیه، وقوع زلزله را از جمله حوادث طبیعی محتمل در دو کشور خواند و افزود: قرار گرفتن موقعیت دو کشور ایران و ترکیه بر روی خط گسل زلزله، نشان دهنده لزوم بهره گیری از ظرفیت های امداد و نجات دو کشور است.

علیرضابیگی تاکید کرد: در این راستا باید با تجربیات و تجهیزات امداد، نجات و اسکان یکدیگر بیشتر آشنا شویم؛ تا همه در هنگام حادثه در کنار هم باشیم و مسئولیت انسانی خود را به اثبات برسانیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ویژگی های زلزله ارسباران گفت: زلزله 21 مرداد سال گذشته، در منطقه ای بالغ بر 5هزار کیلومتر با جمعیت 400 هزار نفر واقع شده و تجربه موفق امداد، نجات و اسکان آن، نشان دهنده آمادگی واحدهای امدادی و عملیاتی و اعمال مدیریت موفق بود.

وی گفت: ما آمادگی داریم که تجربیات زلزله ارسباران را در اختیار تمام کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه قرار دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: توسعه همکاری های دو جانبه در حوزه مدیرت بحران و امداد و نجات، در کنار سایر موضوعات مورد توافق اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، بخش مهمی از ارتباطات دو استان خواهد بود.

استاندار آذربايجان شرقي در ادامه اين بازديد از نمايشگاه تجهيزات و امكانات ستاد حوادث غيرمترقبه ارزروم ديدن كرد. /ع

 

برچسب ها: تجربیات ، زلزله ، ارسباران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.