الزام خودروسازان به اجرای دستورالعمل شورای رقابت/جریمه های سنگین در انتظار متخلفان

عضو شورای رقابت گفت: دستورالعمل قیمت خودرو با بهره گیری از نظرات کارشناسی تنظیم شده و خودروسازان باید از آن تبعیت کنند.

محمد علی مددی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خودروسازان موظف به اجرای دستورالعمل قیمت خودرو هستند و هیچ نحوه محاسبه دیگری مورد قبول نیست.
وی افزود:در صورتی که خودروسازان به این راهکار عمل نکنند، جریمه های بالا و در حدود 100 میلیون تومان برای هر خودروی تولیدی آنان در نظر گرفته خواهد شد.
عضو شورای رقابت تصریح کرد: همچنین در صورت تخطی خودروسازان از اجرای این دستورالعمل ، راهکارهایی همچون کاهش و به صفر رساندن تعرفه واردات خودرو در دستور کار قرار خواهد گرفت.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام انجمن خودروسازان که به مصوبه کاهش قیمت ها عمل نخواهد کرد، اظهار داشت: این تهدیدها سازکار نیست، خودروسازان باید از قانون تبعیت کنند و قیمت ها باید مطابق دستورالعمل شورای رقابت تعیین شود.
مددی تصریح کرد: خودروسازان باید به جای اینکه تنها منافع شخصی را در تعیین قیمت ها لحاظ کنند، تمام افراد جامعه اعم از اقشار ضعیف و متوسط را در نظر گیرند.
وی در ادامه گفت: خودروسازان باید تنها به سود منطقی از تولید رضایت دهند و حقوق مصرف کنندگان را در نظر گیرند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۰:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
آره جون خودت مگه به مصوبه قبلی اهمیت ندادند چی کار کردید در ضمن شورای رقابت یک نهاد بدون قدرت اجرایی است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
اینا قیمت ماشین رو پایین نمیارن و شما هم قدرت جریمه کردن اونا رو ندارید متاسفانه. بهترین راه حل اینه که ماشین از بیرون وارد کنید و تعرفه وارداتی رو کاملا بردارید اینکار اگه انجام دادید بخدا فرداش شاهد قیمتهای متعادل خواهیم بود.
آخرین اخبار