کرمان/

سیرجان بحرانی ترین شهرستانِ کرمان در بارش باران

شهرستان سیرجان با 79میلیمتر بارش باران در 48 ساعت گذشته بحرانی ترین شهرستان در استان کرمان گزارش شده است.

محسن صالحی کرمانی ، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان کرمان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به اینکه عمده ترین مشکلات بارندگی تاکنون در شهرستان سیرجان گزارش شده ، افزود: از مشکلات اساسی این بارندگی می توان به آب گرفتگی معابر اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در برخی از محله های شهرستان سیرجان شدت آب گرفتگی معابر به قدری زیاد بوده که آب وارد منازل مسکونی شده است .

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان کرمان به سایر خسارات ناشی از بارندگی های اخیر اشاره کرد و گفت : هم اکنون مسیر جاده سیرجان ـ بندر عباس بدلیل ریزش کوه مسدود شده که راهداری در حال تلاش است تا در کمترین زمان ممکن جاده باز شود.

صالحی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در شهرستان رابر طی 24 ساعت گذشته شاهد 54 میلیمتر بارش باران بوده ایم و این امر خساراتی را در بعضی از روستا ها بوجود آورده که هنوز میزان دقیق آن گزارش نشده است.

وی از جمله خسارات وارد شده در این شهرستان را تلف شدن 50 رأس گوسفند در روستای کنگر و تخریب بخش هایی از یک واحد مسکونی در روستای هنزا عنوان کرد.

صالحی کرمانی با اشاره به بارش متمرکز باران در 24 ساعت آینده در مناطق جنوبی و جنوب غربی استان کرمان به مردم هشدار داد از رفتن در مسیر رودخانه ها خوداری کنند.

وی با تأکید بر احتمال طغیان رودخانه ها از عشایر متمرکز در مناطق کوهستانی نیز خواست دام خود را از مناطق پرخطر خارج کنند ./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.