بیرجند/

600 میلیون تومان اعتبار به بازارچه های مرزی خراسان جنوبی اختصاص یافت

مدیرکل بازارچه های مرزی خراسان جنوبی گفت: امسال 600 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های مورد نیاز بازارچه های مرزی استان هزینه می شود.

به گزارش گروه  استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا لکزایی پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه تخصصی اقتصادی استان، با اشاره به اینکه امسال 600 میلیون تومان در بازارچه های استان هزینه خواهد شد، اظهارداشت: با این اعتبار پروژه های نیمه تمام در بازارچه های استان بویژه بازارچه میل 78 تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این کارگروه، اختصاص سالانه 800 میلبیون تومان اعتبار به بازارچه های مرزی استان مصوب شد.

لکزایی با بیان اینکه بازارچه های مرزی در توسعه اقتصادی استان نقش بسزایی دارند، افزود: در این زمینه پروژه های مورد نیاز در بازارچه ها به ترتیب اولویت سالانه اعتبار دریافت می کنند و طی پنج سال به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه احداث مسجد در بازارچه ها نیازمند 140 میلیون تومان اعتبار است، افزود: ساخت این مسجد به اداره کل اوقاف و امور خیریه محول خواهد شد.

لکزایی احداث پارکینیگ در بازارچه ها را نیازمند 20 میلیون تومان اعتبار عنوان کرد و بیان داشت: این پارکینگ برای غرفه داران و تجار احداث می شود.

وی تکمیل سوله در بازارچه میل 78 را از ایگر طرح های اولویت دار امسال برشمرد و بیان کرد: برای این طرح 200 میلیون تومان اعتبار در سال جاری اختصاص می یابد.

لکزایی از تکمیل برق رسانی بازارچه میل 78 در سال جاری خبر داد و گفت: برای تکمیل این طرح 100 میلیون تومان اعتبار برآورد شده است.

مدیرکل بازارچه های مرزی خراسان جنوبی یادآور شد: آغاز احداث سکوی تخلیه بار با اعتبار 500 میلیون تومان از دیگر طرح های اولویت دار بازارچه های مرزی در سال جاری است.

وی از وجود چهار بازارچه مرزی در استان خبر داد و گفت: این بازارچه ها در توسعه اقتصادی استان نقش بسزایی داشته و باید طرح های مورد نیاز در این بازارچه ها اجرایی شود.

لکزایی با بیان اینکه دیوار کشی بازارچه ای مرزی استان نیز هم اکنون فنس کشی بوده و نیازمند تکمیل است، افزود: برای دیوار کشی بازارچه ها 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: همچنین محوطه سازی در بازارچه ها نیز 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد./ك

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.