متکي:

بودجه کشور را بايد به سمتي ببريم که وابستگي به نفت نداشته باشيم

وزير امور خارجه دولت نهم گفت: مسئولان سال‌هاي متمادي اين مسئله را عنوان مي‌کنند که بودجه کشور از نفت جدا است و بايد بودجه کشور را به سمتي ببريم که وابستگي به نفت نداشته باشيم، اما اين مسئله نبايد در حد يک شعار باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، همایش جبهه پیشگامان خدمت به خانواده در راستای منویات مقام معظم رهبری در باب تحقق حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی با حضور "منوچهر متکی" یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شب گذشته در مسجد حضرت ولیعصر (عج) شهر کرج برگزار شد.

متکی با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مهمترین رخداد سیاسی کشور در سال جاری است و مردم همیشه در صحنه ايران؛ بار دیگر حضوری حماسی را به منصه ظهور می‌رسانند.

وی ادامه داد: چهار سال پیش انتخاباتی داشتیم که کام مردم ما را با وجود اینکه ثبت یک رکورد بزرگ در انتخابات بود، کام مردم را تلخ کرد و این در حالی بود که مردم ایران با حضور 85 درصدی خود، به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند.

وزیر امور خارجه دولت نهم با اشاره به انتخابات مجلس نهم در سال گذشته تصریح کرد: دشمنان ایران گمان می‌کردند که انتخابات مجلس نهم زیر 30 درصد خواهد بود و زمزمه‌هایی را به مردم القا می‌کردند که در صحنه انتخابات حاضر نشوند و جمهوری اسلامی ایران را به چالش بکشانند، اما مردم با نادیده گرفتن سختی‌ها و حضور 60 درصدی خود در انتخابات گمان باطل دشمن را از بین بردند.

متکی با بیان اینکه حماسه سیاسی آفریدنی است و برای آفریدن یک حماسه باید همه اجزای حماسه در کنار هم قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: ما آرزوی تسلیم شدن را بر دل دشمن خواهیم گذاشت و 24 خردادماه امسال ملت ایران درسی بزرگتر و پرشورتر به همه دشمنان خود خواهد داد چرا که ملت ایران 34 سال متمادي است که هوشمندی خود را به جهانیان اثبات کرده است.

متکي با بيان اينکه امسال مقام معظم رهبري در کنار حماسه سياسي، حماسه اقتصادي را عنوان کردند اظهار داشت: اين نگاه تنها مخصوص امسال نبوده بلکه از سال 86 به بعد مقام معظم رهبري بر ضرورت تحقق يک آرمان اقتصادي بر کشور تأکيد داشته‌اند.

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان تصريح کرد: در حوزه‌هاي اقتصادي گام‌هاي غلطي برداشته شده و اشتباهات استراتژيک بسياري صورت گرفته است که بايد امروز عزمي جدي و راسخ براي تصحيح برنامه‌هاي غلط بوجود آيد و مديريتي جديد مبتني بر نقاط قوت ايجاد شود.

وي با بيان اينکه بايد نگاه دوباره‌اي به برخي مشکلات در حوزه اقتصادي انداخت گفت: مسئولان سال‌هاي متمادي اين مسئله را عنوان مي‌کنند که بودجه کشور از نفت جدا است و بايد بودجه کشور را به سمتي ببريم که وابستگي به نفت نداشته باشيم، اما اين مسئله نبايد در حد يک شعار باشد.

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان با اشاره به اينکه در برخي از کشورهاي پيشرفته در حوزه تأمين اجتماعي، دولت 70 درصد از هزينه درمان را تامين مي‌کند ادامه داد: در ايران 70 درصد بيمه را بيمه گذار پرداخت مي‌کند و اين يک اشکال اساسي در تأمين اجتماعي است.

وي با تأکيد براينکه اقتصاد يک فن بوده و هيچ کس در کشور نمي‌تواند بگويد که من‌ مي‌دانم گفت: مديريت کردن اقتصاد يک تجربه بشري است و اگر در جايي به مشکل برمي‌خوريم بايد با يک مديريت درست اقتصادي بتوانيم کشور را به سمت مردمي کردن اقتصاد ببريم. چرا که در بسياري از کشورهاي دنيا شرکت‌ها و مسائل اقتصادي را مردم اداره مي‌کنند نه دولت.

متکي افزود: ما ماه‌ها کشور را معطل قراردادن يا ندادن "سعيد مرتضوي" در تأمين اجتماعي کرديم درحالي که مشکل در خود تأمين اجتماعي و ساختار آن است.

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان با بیان اینکه دولت‌های قبل شعار حمایت از تولید را سرداده‌اند اظهار داشت: برنامه‌ها، تصمیمات و قوانین ما در حمایت از تولید خواهد بود در حالیکه دولت‌های قبلی اینگونه نبودند به دلیل اینکه تولید‌کننده‌ها و کارخانه‌ها در خدمت کارهای دیگری برآمده بودند و سودهای کلانی را از راه‌های مختلف دیگری به دست می‌آوردند و به همین ترتیب جلوی تولید گرفته می‌شد.

وزير امور خارجه سابق ادامه داد: در بسياري از کشورها سيستم بانکي در اختيار دولت و توليد است اما من اين مسئله را مي‌گويم که اگر بانکها در کشوري افزايش يابد سيستم بانکي معيوب است، چون توليد ناموس اقتصاد يک کشور است و عدم توليد چرخه اقتصادي کشور را از بين خواهد برد.

وي با اشاره به اينکه پرداخت "يارانه‌ها" در کشور يک تصميم مدبرانه و جراحي اقتصادي در کشور بود اظهار داشت: درسال گذشته 71 هزار ميليارد تومان يارانه نقدي به مردم پرداخت شد و در اين صورت 71 هزار ميليارد تقاضا بوجود آمد که بايد براي اين تقاضاي بوجود آمده توليد نيز افزايش پيدا کند در غير اين صورت تقاضا و عرضه مساوي نخواهد بود و تورم در کشور به وجود مي‌آيد.

متکي در پايان خاطرنشان کرد: تولید شاه‌کلیدی است که مشکلات اقتصادی، بیکاری و تورم را از بین خواهد برد و تمامی مشکلات اقتصادی به جا مانده در کشور باید حماسی حل شوند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار