شهرکرد/

بیش از 122 هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری کشت بهاره می شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در کشت بهاره امسال، بیش از 122 هزار و 500 هکتار از اراضی استان زیرکشت محصولات زراعی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سهراب ابراهیمی، زمان آغاز کشت بهاره در استان چهارمحال و بختیاری را پانزدهم اردیبهشت ماه اعلام کرد و افزود: کشت بهاره محصولات آبی مانند سیب زمینی، گندم و جوی و محصولات دیم مانند لوبیا، ماش، چغندر قند، ذرت علوفه ای، سرگوم(جارو)، گلرنگ و یونجه در این استان انجام می شود.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال حدود پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با ظرفیت تولید 160هزارتن زیرکشت سیب زمینی قرار گیرد.

ابراهیمی، سطح زیرکشت این محصول و میزان برداشت آن در سال گذشته را همین میزان عنوان کرد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از اختصاص 27 هزار و 500 هکتار از اراضی برای کشت گندم آبی و 38هزارهکتار به کشت گندم دیم با ظرفیت تولید 120 هزارتن در سال خبرداد و گفت : سال گذشته 28 هزار و 500 هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به کشت گندم آبی و 37هزار و 800 هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافت که از این سطح زیر کشت 110هزارتن گندم برداشت شد.
وی، سطح زیرکشت بهاره جوی آبی استان چهارمحال و بختیاری را 9 هزار هکتار و جوی دیم را 16 هزار هکتاراعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت 45 هزارتن محصول جوی آبی و دیم برداشت شود.
ابراهیمی، در زمینه سطح زیرکشت جوی سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته 30هزارتن جو از مزارع این استان برداشت شد.

وی، سطح زیرکشت چغندر قند را نیز 650 هکتار و میزان تولید این محصول در سال گذشته را 21 هزارتن عنوان کرد و گفت: در کشت بهاره امسال پیش بینی می شود یک هزار و 500 هکتار از اراضی به کشت این محصول اختصاص یابد و پیش بینی می شود 45هزار تن چغندر قند در استان تولید شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری،  در خصوص دلایل افزایش سطح زیر کشت چغندر قند در کشت بهاره امسال تصریح کرد: افزایش قیمت چغندر قند و اختصاص برخی امتیازات به کشاورزان چغندر کار از عمده دلایل افزایش سطح زیر کشت این محصول در سال جاری است.

وی، سطح زیر کشت محصولات لوبیا و ماش را پنج هزار هکتار و تولید آن را 12 هزار و 500 تن پیش بینی کرد و افزود: سال گذشته چهار هزار و 500 هکتار به کشت لوبیا و ماش اختصاص یافت که از این میزان 10هزار و 350تن محصول برداشت شد.

ابراهیمی، سطح زیر کشت امسال ذرت علوفه ای را دوهزار و 500 هکتار و میزان برداشت آن را 125هزارتن، سطح زیر کشت یونجه را 18هزار و 800 هکتار و میزان تولید آن را 186 هزارتن و سطح زیر کشت گلرنگ را 100 هکتار با 40 تن تولید عنوان کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سطح زیر کشت ذرت در سال گذشته چهار هزار و 227 هکتار با 210 هزارتن تولید، سطح زیر کشت یونجه 18هزار و 500 هکتار با 185هزارتن برداشت و سطح زیر کشت گلرنگ 70هکتار با 28 تن تولید بوده است./ب

 

برچسب ها: کشت ، بهاره ، اراضی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.