یک روانشناس هشدار داد:

بیش از 30 دقیقه بازی کامپیوتری حافظه فعال را دچار مشکل می کند

طبق تحقیقات انجام شده بیش از 30 الی 45 دقیقه انجام بازی های رایانه ای حافظه فعال افراد را دچار مشکل کرده و تحرک و فعالیت بدنی را از افراد دور می کند.

دکتر کامبیز کامکاری روانشناس با اشاره به اینکه فرد با انجام بازی های رایانه ای از تحرک بازمانده و در یک گوشه مانند یک فرد منزوی مشغول بازی می شود به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران گفت: بازی های رایانه ای با استفاده از تصاویر پر تحرک و مهیج دنیایی از هیجان را برای کودک به دنبال دارد و اکثر این بازی ها پر از خشونت و هیجان کاذب هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه فرد در طول روز نباید بیش از نیم ساعت مشغول انجام این نوع بازی ها شود اظهار داشت: انجام این گونه بازی ها کودک و نوجوان را از فعالیت های بدنی دور کرده و حافظه فعال آنها را در دراز مدت دچار مشکل می کند که لازم است کودک و نوجوان با اشراف و کنترل و مدیریت پدر و مادر به این بازی ها بپردازند.
 
همچنین بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در خصوص انواع این بازی ها خاطر نشان ساخت: بازی های رایانه ای خارجی که انواع خشونت را به تصویر می کشند از طرفداران زیادی برخوردار بوده و نکته اساسی در مورد آنها پایین بودن قیمتشان است که با اندک پول توجیبی کودکان قابل تهیه است.
 
وی یادآور شد: نکته قابل تامل این است که این رسانه باید با نظارت پدر و مادر در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد و همچنین قیمت تمام شده بازی های ایرانی که به دست مخاطب می رسد در حدی باشد که نه تولید کننده متضرر شود و نه برای مصرف کننده گران باشد./ع2
برچسب ها: حافظه ، کامپیوتر ، رایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار