اخراج كارمندان یک شرکت آمریکایی به خاطر 10دقیقه نمازخواندن

اين 18 نفر در زمان حضور خود در شرکت تنها روزی ده دقيقه برای اقامه نماز صرف می‌ كردند و پس از اين‌كه چندبار درخواست خود را به صورت كتبی برای رياست شركت جهت كسب مجوز زمان اقامه نماز ارسال كردند، از شركت اخراج شدند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در حالی که بر اساس آمارها، بسیاری از مردان کارمند در آمریکا در زمان حضور خود در محل کار، دست به مشاهده تصاویر غیراخلاقی یا گپ های بیهوده با همکاران زن خود می کنند شركت اكسل وابسته به دويچه پست آمريكا اخيرا 18 كارمند مسلمان خود را به خاطر اقامه نماز در محل كار اخراج كرده است.

شركت اكسل این اقدام کارمندان خود را «اتلاف زمان كار» توصیف کرده و با استناد به این موضوع، آنها اخراج كرده است. به دنبال انتشار اين خبر در رسانه‌های آمريكايی، گروهی از فعالان حقوق شهروندان در اين كشور شكايتی عليه شركت اكسل تنظيم و تقديم دادگاه كردند كه در آن، شركت مذكور به تبعيض عليه مسلمانان متهم شده است.

اين 18 نفر در زمان حضور خود در شرکت تنها روزی ده دقيقه برای اقامه نماز صرف می‌ كردند و پس از اين‌كه چندبار درخواست خود را به صورت كتبی برای رياست شركت جهت كسب مجوز زمان اقامه نماز ارسال كردند، از شركت اخراج شدند. اين كار در حالی صورت گرفته است كه بر اساس قوانين ايالتی، شركت‌ها وظيفه دارند به اعتقادات دينی كارمندانشان احترام بگذارند و شرايط را برای انجام عبادت آنان فراهم كنند.

بر اساس بررسی های برخی رسانه های مستقل، شركت اكسل سابقه طولانی در تبعيض عليه كارمندانش دارد و اين برای نخستين‌ بار نيست كه چنين اقدامی توسط اين شركت صورت می ‌گيرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار