اردبیل/

قطع سه هزار اصله درخت در اردبیل/ تشکیل 14 فقره پرونده تخریب منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از قطع سه هزار و 710 اصله درخت در مدت 15 روز تعطیلات نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،اسدالله محسن زاده تصریح کرد: از این تعداد دو هزار و 600 اصله درخت در پارس آباد و 110 اصله در شهرستان نمین قطع شده است.

وی با اشاره به عدم وقوع تخلف بوته کنی در استان بیان داشت: علاوه بر این از ابتدای سال جاری تاکنون 14 فقره پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در این استان تشکیل و مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان پرونده تخریب منابع طبیعی و قطع درختان تاکنون در شهرستان های اردبیل با یک مورد، بیله سوار با 11 مورد در و پارس آباد با دو مورد تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع به 507 هزار و 373 متر مربع از منابع طبیعی خسارت وارد شده است، تاکید کرد: این میزان قابل توجه بوده و با تشکیل پرونده قضایی با افراد خاطی برخورد جدی خواهد شد.

محسن زاده در خصوص جلوگیری از تصرف مرتع با اشاره به تشکیل یک پرونده در شهرستان خلخال حجم مورد بررسی را 840 متر مربع عنوان کرد و ادامه داد: همچنین پرونده خلع ید به تعداد هفت فقره با مساحت 343 هزار و 950 متر مربع در شهرستان بیله سوار اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به وجود جنگلهای انبوه در پیرامون شهرستان نمین از کشف 300 تن زغال قاچاق در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه پرونده ای در خصوص کت زدن و سوزاندن درختان ارائه نشده است از یک فقره اطفا حریق مرتع در شهرستان مشگین شهر به وسعت سه دهم هکتار خبر داد.

محسن زاده با اشاره به عدم وقوع تخلف در زمینه کوره ذغال غیر مجاز و چرای دام غیر مجا، با اشاره به بررسی چهار مورد گزارش مردمی تاکید کرد: در طول مدت بازرسی های انجام شده و دستگیری افراد متجاوز به حریم طبیعت مورد مجروح و یا فوت شده اتفاق نیفتاده است./ک

برچسب ها: درخت ، تخریب ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.