چين خواستار محافظت از اتباع تمامي کشورها در برابر خطر احتمالي حمله کره شمالي شد

چين روز سه شنبه با هشدار درمورد هرج و مرج و ناآرامي در شبه جزيره کره ، محافظت از اتباع همه کشورها را در برابر هرگونه خطر احتمالي خواستار شد .

  به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، اين درخواست کره شمالي پس از آن مطرح شد که کره شمالي از اتباع خارجي در کره جنوبي خواست از اين کشور خارج شوند . 
 چين که از حاميان اصلي کره شمالي به شمار مي رود برغم تنش هاي روزافزون در شبه جزيره کره درپي سومين آزمايش هسته اي پيونگ يانگ در ماه فوريه ، بارها آرامش و خويشتنداري طرفين دخيل در اين بحران را خواستار شده است . 
رژيم منزوي کره شمالي روز سه شنبه با هشدار درمورد اينکه شبه جزيره کره در آستانه جنگي هسته اي قرار دارد به اتباع خارجي در کره جنوبي توصيه کرد اين کشور را ترک کنند . 
کره شمالي همچنين مجتمع صنعتي مشترک کائه سونگ را تعطيل کرده است . بااين حال آمريکا متعهد شده است از متحدان خود دفاع کند . 
هونگ لي سخنگوي وزارت امور خارجه چين در کنفرانسي خبري گفت شبه جزيره کره در همسايگي چين واقع است و چين خواستار مشاهده آشفتگي و هرج و مرج ناشي از جنگ در همسايگي خود نيست.
وي افزود : ما از همه طرف هاي مربوطه درخواست مي کنيم به منافع بزرگتر صلح و ثبات منطقه اي فکر کنند . 
کره شمالي هفته گذشته به سفارتخانه هاي خارجي در پيونگ يانگ هشدار داد تا دهم آوريل کارکنان خود را از اين کشور خارج کنند زيرا پس از اين تاريخ در صورت آغاز جنگ ، کره شمالي ديگر قادر به تامين امنيت ديپلمات هاي خارجي نخواهد بود . 






برچسب ها: بین الملل ، چین ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار