بيانيه پاياني مراسم اهداي گل توسط دانشجويان به مسئول دفتر حافظ منافع مصر در تهران

تجمع نمايندگان اتحاديه امت واحده و جنبش عدالتخواه دانشجويي مقابل دفتر حافظ منافع مصر در ايران دقايقي پيش با قرائت بيانيه‌اي به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران تجمع نمايندگان اتحاديه امت واحده و جنبش عدالتخواه دانشجويي مقابل دفتر حافظ منافع مصر در ايران دقايقي پيش با قرائت بيانيه‌اي به پايان رسيد.

در اين بيانيه که توسط علي کميلي به زبان عربي قرائت شد آمده است: 

پس از وقوع انقلاب‌هاي اخير در جهان اسلام و اسقاط نظام‌هاي فاسد و ظالم به دست مسلمانان، امت پيامبر(ص) در مرحله‌اي حساس از تاريخ خود به سر مي‌برد؛ مرحله‌اي که مي‌تواند با آزادسازي و تجميع انرژي ملت‌هاي مسلمان نقطه آغاز حرکت فراگير ملت‌هاي مسلمان به سمت تمدن بزرگ اسلامي مبتني بر اخلاق معنويت باشد؛ تمدني که جز با نابودي نظام ظلم جهاني به رهبري آمريکا و صهيونيست بين‌الملل امکان ظهور نخواهد داشت.
 
بنابراين بر همه مسلمانان و جريان‌هاي اسلامي فرض است که با دقت بر فهم رسالت تاريخي خود در قبال تمدن اسلامي از هر گونه اقدامي که در جهت منافع و خواست جبهه ظلم و کفر جهاني است و اولويت مبارزه از خارج از مرزهاي اسلام را به داخل جهان اسلام  تغيير مي دهد اجتناب ورزند.
 
برادران مسلمان!

در همان اوان شکل‌گيري انقلاب اسلامي ايران، برخي معدود به بهانه وجود قاطبه مسلمان شيعه در کشور ايران، زمزمه نهادن نام "شيعه" را بر کشور ايران مطرح ساختند که با واکنش صريح حضرت امام خميني(ره) و تاکيد ايشان بر صرف اسلامي بودن انقلاب ايران مواجه شدند. اقداماتي که پس از انقلاب ايران نيز مهر تاييد بر آن مي‌گذارند. بر همين اساس رهبر و ولي امر ما امام خامنه‌اي فتواي حرمت هرگونه اهانتي به رموز اهل سنت را مطرح ساختند، فتوايي که باعث شد شيعيان ضد وحدت از جمله شيخ مزدور ياسرالحبيب و معدود طرفدارانش عليه امام خامنه‌اي دشنام و ناسزا سر دهند و البته اين امر از کسي که حرمت رسول الله(ص) را نگاه ندارند هيچ دور از انتظار نيست.

برادران عزيز!

از ياد نبريم که انقلاب اسلامي ايران عليه تنها شاه شيعه جهان صورت گرفت. پيام امام(ره) و انقلاب ما به تمام ملت‌هاي مسلمان قيام عليه حکام ظالم و فاسد جهان اسلام اعم از شيعه و سني بود که با سرسپردگي به شرق و غرب ذلت و خواري و نکبت را براي امت رسول الله(ص) به بار آوردند.

انقلاب اسلامي ايران متعلق به همه مستضعفين جهان اعم از شيعه و سني و مسلمان و غير مسلمان است؛ چنانکه حمايت از جنبش‌هاي رهايي بخش تنها بندي از بندهاي قانون اساسي پس از انقلاب اين کشور باقي نماند:

- آيا از ياد برده‌ايم که قديمي‌ترين سفارت خانه فلسطين در جهان، سفارت فلسطين در تهران است که تنها چند روز پس از انقلاب اسلامي تشکيل شد؟ و آيا از ياد برده‌ايم که هيات فلسطيني اولين هيات خارجي‌اي بود که براي تبريک به حضرت امام خميني(ره) به ايران سفر کرد؟

- آيا به خاطر نداريم که انقلاب اسلامي ايران در حمايت از مجاهدان افغان در جهاد بر ضد استعمار شوروي از هيچ کمکي دريغ نکردند، هرچند که خود درگير جنگ با رژيم بعث عراق بود؟

- آيا به ياد نداريم که آن زماني که بسياري از حاکمان کشورهاي مسلمان دنيا دست از حمايت مجاهدان فلسطين کشيدند و يک به يک اقدام به عادي سلزي روابط خود با اسراييل مي کردند، اين جمهوري اسلامي ايران بود که با مال و سلاح از جنبش هاي فلسطين به ويژه حماس و جهاد حمايت کرد و مي‌کند؟

- آيا مي‌توان فراموش کرد آن زماني که حکام مسلمان جهان در برابر بريده شدن سرهاي مسلمانان بوسنيايي به دست صرب‌هاي وحشي سکوت اختيار کرده بودند، اين جمهوري اسلامي بود که علاوه بر کمک‌هاي مالي با پذيرفتن تمامي عواقب، هواپيماي پر از سلاح براي مجاهدان بوسنيايي ارسال کرد و افسران نظامي‌اش در کنار مبارزان بوسنيايي مبارزه مي کردند؟

- آيا مي‌توان از ياد برد زماني را که خون مسلمانان بي‌گناه کشمير در سکوت و بايکوت کامل مجامع بين‌المللي مسلمان و غيرمسلمان به دست سربازان هندو بر زمين ريخته مي‌شد و جمهوري اسلامي ايران جزو معدود کشورهايي از جهان بود که با تمام قواي سياسي خود به حمايت از مردم کشمير پرداخت؟

آيا نيازي هست که تصريح شود تمامي ساکنان اين مناطق بحران‌زده دنيا را قاطبه اهل سنت شکل مي‌دهند و اگر جمهوري اسلامي ايران به دنبال گسترش تشيع درميان اهل سنت بود، پيش از آنکه بخواهد در مصر اقدامي صورت دهد مي‌بايست در اين مناطق از دنيا که به واسطه حمايت‌هاي بي‌دريغ جمهوري اسلام ايران زمينه بسيار مساعدي در آن وجود دارد، اقدامي صورت مي‌داد؛ لکن حقيقت حاکم بر شرايط مسلمانان اين مناطق نافي اين مدعاست و امام خامنه‌اي رهبر انقلاب ايران اين حقيقت را بسيار صريح در سال گذشته بيان فرمودند که: "ايران به دنبال ايراني کردن اعراب يا شيعي کردن ساير مسلمين نيست؛ ايران به دنبال دفاع از قرآن و سنت پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) و احياي امت اسلامي است."

جاي بسي تعجب است که برخي با بيان اينکه" اغراض سياسي" ايران پشت تمامي اين اقدامات قرار داشته است مي‌خواهند خط بطلاني بر آن بکشند! اگر اغراضي بجز اغراض ديني پشت اين سياست‌ها قرار داشته باشد، هيچ کشوري در دنيا حاضر نخواهد بود چنين اقداماتي را صورت دهد. از ياد نبريم که زماني ايران در جريان جنک چهارم اعراب ئ اسراييل و تحريم نفتي معروف آن دوران از سوي کشورهاي عرب توليدکننده، به تنهايي براي حفظ تعادل بازار نفت به نفع کشورهاي غربي دنيا نفتش را چند برابر کرد و همين کشور امروز به دليل حمايت هاي بي دريغش از جريان مقاومت منطقه شاهد تحريم نفتي کشورهاي غربي دنيا است!

برادران سلفي!

طبعا سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران- مانند هر کشور ديگري- عاري از اشتباه نبوده است لکن ما به عنوان تشکل‌هاي دانشجويي- مردمي اين کشور معتقديم که اصول اساسي حاکم بر سياست‌هاي جمهوري اسلامي هيچ گاه تغيير نکرده و تا زماني که اين اصول حفظ شوند، ما خود را موظف به حمايت از آن مي‌دانيم چراکه اين اصول ثمره خون صدها هزار شهيد اين انقلاب است.

امروز جهان اسلام در فقر و عقب ماندگي و فساد و هويت دختران و پيران ناشي از تهاجم همه جانبه فرهنگي غرب به سر مي‌برد؛ تهاجمي که اصل اسلام عزيز فارغ از شيعه وسني راهذف قرار گرفته و کمر به نابوي هويت اسلامي جوامع مسلمان بسته است. معتقديم ما و شما در يک جبهه عليه کفار هستيم که هيچ هدفي جز احياي هويت اسلامي جوامع مسلامان و گسترش اسلام و عبوديت خداوند تبارک و تعالي درجهان و نابودي نظام ظلم و کفر جهاني را به دنبال نمي کنيم. از اين رو نبايد باپرداختن به مسائل حاشيه اي و کم اهميت اصل مبارزه با نظام ظلم جهاني را فراموش کنيم. از سويي ديگر نبايد با پرداختن به نسائل حاشيه اي و کم اهميت اصل مبارزه با نظام ظلم جهاني را فراموش کنيم. از سويي ديگر نبايد از ياد برد اختلافات فقهي و کلامي هموراه در طول تاريخ  اسلام وحود داشته که راه حل و فصل بسياري از اين اختلافات-که عمدتا در فروع است- نه از تکفير و مجادله بلکه از راه گفتگو و تقريب ميسر مي شود. مسيري که انتظار مي رود دانشگاه الزهرا آغازگر مجدد آن باشد تا بسياري از سوو تفاهمات و تصوير سازي هاي غلط صورت گرفته توسط رسانه ها برطزف و زمينه نزديکي امت رسوا الله(ص) هرچه بيشتر فراهم شود.
براداران شيعه شما در:

اتحاديه بين المللي امت واحده، جنبش عدالتخواه دانشجويي، جامعه اسلامي دانشجويان و بسيح دانشجويي

انتهاي پيام/   
 

برچسب ها: تشکل ، امت ، واحده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار