زنجان/

كاهش ميزان ريسك اكتشاف سرمايه گذاران با ورود فناوری جدید اکتشافی به استان

با فناوری جدید اکتشافی که با حضور یکی از متخصصان بزرگ جهان در این زمینه، در اختیار این استان قرار گرفته می توان میزان ریسک اکتشاف را برای سرمایه گذ ران تا 30 درصد کاهش داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدیر عامل شرکت همیاری شهرداری های زنجان در ستاد معادن استان زنجان با بيان اين مطلب گفت : این متخصص ایرانی تاکنون مسوولیت اجرای این فناوری را در دو کشور غنی از مواد معدنی جهان بر عهده داشته است.

احمدیان افزود: هم اکنون این فناوری در اختیار 10 کشور معدن خیز جهان قرار دارد و این متخصص ایرانی نیز می تواند با اجرای این فناوری در کشور، ایران را نیز به جمع آنها اضافه کند.

وی این فناوری را تصویر برداری سه بعدی ژئوفیزیک فضایی خواند و سرمایه مورد نیاز برای اجرای این فناوری در زنجان و تحت پوشش قرار دادن تمام معادن کشور را یک تا 5/1 میلیون دلار برشمرد.

مدیر عامل همیاری شهرداری های استان زنجان، با بیان اینکه هم اکنون این متخصص در قالب راه اندازی یک شرکت تخصصی می تواند با وارد کردن دستگاه های مورد نیاز این فناوری، فرصت ارزشمندی برای اکتشاف مواد معدنی در اختیار این استان و کشور قرار دهد.

احمديان، با بیان اینکه فعالان عرصه معدن می توانند با مشارکت در راه اندازی و فعال سازی این شرکت اکتشافی علاوه بر رفع نیاز خود در این زمینه، از سود حاصل از اجرای این فناوری بهره مند شوند./ع


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.