در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

توضيحات "باهنر" درباره جلسه روز 4‌شنبه مجلس/وقتي نماينده مي‌گويد راي‌گيري نکنيد يعني قانع شده است

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره جلسه روز 4‌شنبه مجلس توضيحاتي را ارائه کرد.

"محمدرضا باهنر" در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره شکایت 6 تن از نمایندگان مجلس به دلیل اقدام وی در جلسه روز چهارشنبه طي جریان سوال از وزیر صنعت و معدن به کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: مسئله سوال از وزیر مطابق آئین‌نامه فرآیندی روشن و خاص دارد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ابتدا در فراکسیون و در حضور وزیر و نماینده اين مسئله بررسی و گزارش آن به جلسه علنی ارجاع داده می‌شود.

باهنر تصریح کرد: در جلسه علنی نیز مطابق با زمانی که وجود دارد، بحث مطرح می‌شود و در آئین‌نامه نیز آمده که اگر نماینده قانع شد، رای‌گیری انجام نمی‌شود.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: معمولا عرف در مجلس اینگونه است که ما از نماینده می‌پرسیم آیا رای‌گیری کنیم یا نه و اگر نماینده بگوید رای گیری کنیم، یعنی قانع نشده است.

وی تصريح کرد:  امیرآبادی در جلسه روز چهارشنبه مجلس گفت که قانع نشدم و نیازی به رای گیری نيز نیست و آقایان شاکی نیز گفته‌اند که چون نماینده قانع نشده، ما موظف به رای‌گیری هستیم اما هنگامی که شخص نماینده می‌گوید رای گیری نکنیم، مسئله اين است که قانع شده است.

باهنر خاطر نشان کرد: برخی از نمایندگان به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده‌اند و این کمیسیون نیز شکایت آنان را بررسی خواهد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: باهنر ، مجلس ، سوال ، وزیر صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار