زاکاني در همايش "مشق حماسه":

به تفکر دفاع مقدس نياز داريم/ انقلاب اسلامي اعتقادي است

دبير کل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: آن چيزي که مي تواند تاثير بسزايي در صحنه هاي امروز و فردا داشته باشد ، تفکر و فرهنگ دفاع مقدس است .

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "عليرضا زاکاني" دبير کل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه در يک شرايط حساس به سر مي بريم اشاره کرد و اظهار داشت: حضور ما درصحنه و حماسه سازي ملت رشيد ايران و الگو سازي براي ساير مسلمان و مظلومان عالم تحول عظيمي را در جهان رقم خواهد زد.

وي ادامه داد : مقام معظم رهبري امسال را با عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نام گذاري کردند وقتي بحث از حماسه و حماسه سازي مي شود حکايت از اين دارد که شرايط عادي نيست.
 
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: شرايط ويژه است واختزاعات زمان نيز معمولي و  عادي نيست.

وي با بيان اينکه نياز به حضور گسترده وجدي مر دم داريم ادامه داد: اگر دفاع مقدس حماسه شد به دليل حضور پر شور و پر شکوه و فداکارانه مردم بود تا جايي که رزمندگان براي روي مين رفتند از هم سبقت مي‌گرفتند.

وي به فرموده امام خميني(ره) مبني بر اينکه ما انقلابمان را در دفاع مقدس به جهان ثابت کرديم اشاره کرد و گفت: آن چيزي که امروز تاثير بسيار بسزايي در صحنه هاي امروز و فردا مي تواند داشته باشد تفکر و فرهنگ دفاع مقدس است يعني فرهنگي که امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري دائما ما را متوجه به هم مي‌کردند و درخواستشان اين بود که جامعه ما متحول شود به گونه‌اي که اين فرهنگ بر همه سطوح نهادينه شود.

وي تصريح کرد: در سال 88 بعد از رحلت امام(ره) مقام معظم رهبري در ديدار با سفراي خارجي نقشه راه انقلاب را بشمردند و اولين ويژگي  که ذکر کردند اين بود که ما نيز به تحولي اساسي و معنوي داريم.
 
زاکاني ادامه داد: انقلاب اسلامي، انقلابي اعتقادي است و ما بايد در اين مسير بتوانيم شرايطي را دنبال کنيم که جامعه از آن تاثير بگيرد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: انقلاب اسلامي يک انقلاب اعتقادي و به برکت وجود امام(ره)،‌ شهدا و حرکت يک پارچه مردم در انديشه‌هاي ناب محمدي به پيروزي رسيد.

وي تصريح کرد: مفتخريم که مسئوليت بزرگي بر عهده ما  و به برکت وجود امام عزير و مقام معظم رهبري و تبعيت خالصانه مردم از انقلاب مسير نشاط انقلاب ادامه پيدا کرده است.

زاکاني افزود: يکي از نيازهاي امروزه انقلاب اسلامي نياز به تغيير و تحول در جامعه است و بايد با نگاه به مسئوليت تاريخي که بر عهده ماست اعم از مسئوليت ملي و مسئوليت جهاني نسبت به همه مسلمانان پيش برويم.

وي ادامه داد: علاوه بر انکه در مقابل پيشرفت جامعه اسلامي مسئوليم بسياري از مسلمانان چشم اميد خود را به ايران اسلامي دوخته اند.

دبير کل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با بيان اينکه نبايد به داشته هاي خود اکتفا کنيم عنوان کرد: بايد با تلاش و کوشش بتوانيم مسئوليت خود را انجام دهيم و انقلاب اسلامي که در خرداد 47 شروع ودر 57 به سرانجام رسيد را به شکوفايي و عزت برسانيم.

وي گفت: وقتي فرمايشات مقام معظم رهبري و امام خميني(ره) مراجعه مي کنيم انتظارات زيادي را در آن مي‌يابيم.

زاکاني تاكيد كرد: اگر مسئوليت‌ها را نشناسيم و با شرايط جامعه تطبيق ندهيم و آنها را درک نکنيم در راه وظيفه خود درجا خواهيم زد و در اين رابطه مقام معظم رهبري تاکيد کرده‌اند که اگر ما بايستيم پنجاه سال به عقب بر مي‌گرديم چون دشمنان ما نمي‌ايستند بايد به سمت و سويي برويم که اهداف انقلاب اسلامي را به عينيت برسانيم.

دبير کل جمعيت رهپويان با اشاره به  اينکه در زمانه جهاد اکبر قرار داريم گفت: مسئوليت‌هاي سنگيني بر عهده داريم که اگر به آن  توجه نکنيم و فهم درستي از تکميل و اداي وظيفه خود در قبال انقلاب نداشته باشيم به بيراهه مي‌رويم.
 
وي با تاکيد بر اينکه در آستانه تحول درجامعه هستيم اظهار داشت: دشمنان اميدوارند که در اين ايام انتقام خود را از ملت ايران بگيرند و همه ي توان خود را به ميدان آوردند تا در مقابل صف نفوذ ناپذير مردم ايران اسلامي رخنه ايجاد کنند، اما ما اين صحنه را فرصت بسيار بزرگ مي‌پنداريم که اگر به آن دقت کنيم حماسه بزرگي را خلق خواهيم کرد.

وي در ادامه افزود: به شرطي مي توانيم صحنه ي بزرگي پيش روي خود مصور کنيم که مسئوليت خود را بپذيريم و عهدي را که با خدا و انبيا و اولياي الهي بسته ايم مبني بر اينکه خواستار دين باشيم تا بتوانيم در بهترين شرايط اين ارزش‌ها را حفظ کنيم مي‌توانيم از عهده مسئوليت بر بياييم.

وي همچنين تصريح کرد: با مردم و امام و شهدا عهده بستيم که  صادق باشيم و همچنين نسبت به رهبري تابع درست معظم له قرار گيريم.

اين نماينده مجلس با بيان اينکه اخذ مسئولين با مردم اين است که خادم ملت باشند اظهار داشت: اگر ما مسئولين درجامعه خدمتگزار و آشنا به لوازم تفکر انقلابي باشيم تا در صدد عمل برآييم به طور حتم جامعه ما جامعه ي امروزي نبود و راهي فراتر از تفکر انقلابي مان را طي مي‌کرديم.

زاکاني با اشاره به اينکه اشکالات و نقدهاي جدي در جامعه است تصريح کرد: اساس مشکلات به دوري از تفکرات ناب انقلاب اسلامي بايسته‌ها و شايسته‌هاي رزمندگان و شهيدان دفاع مقدس بر مي‌گردد.

وي تاکيد کرد: اگر به داشته‌هاي عظيمي که در طي 34 سال تجربه انقلاب اسلامي توجه کنيم و بتوانيم از آنها استفاده کنيم مي‌توانيم آينده خوبي را براي نظام و انقلاب متصور شويمر

دبير کل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي بيان کرد: اگر در گذشته ريزش‌ها و وادادگي‌هايي داشتيم به حمد الله رويش‌هايي نيز در انقلاب اسلامي داشته‌ايم که بزرگ ترين داشته ما بعد از اسلام داشتن رهبري بصير و آگاه است که مثل خورشيدي در مقابل ديگران  مي‌درخشد و مقايسه آن با ديگران ظلم است.
 
وي همچنين گفت: از ديگر داشته‌هاي انقلاب اسلامي مردم عزيزي است که در سختي‌ها و شدائد به ميدان آمدند و به داد انقلاب مي‌رسند و همچنين به اتزاي نخبگان جامعه بعد از 34 سال ديگر فقر اين قشر را احساس نمي‌کنيم.

زاكاني با اشاره به مسائل اقتصادي عنوان کرد: اقتضاي يک تحول بزرگ در جامعه احساس مي‌شود و بعد از دفاع مقدس دولت هاشمي دولتي بود که به تحول اقتصادي تاکيد کرد که اين نيز از  مباني انقلاب اسلامي محسوب مي‌شد و همچنين در دولت بعدي خاتمي بحث آزادي‌هاي مدني را که يکي ديگر از شعار هاي انقلاب بود سر داد اما مشکل اين بود که آنها از الگوي غربي استفاده کرده‌اند و ما را به ناکجا آباد برد و احمدي نژاد  يکي ديگر از شعارهاي انقلاب را که مبارزه با فقر و تبعيض بود محور دولت خود قرار داد.

وي تصريح کرد: طي تجربيات گذشته بر ما مبرم است استفاده از الگوي غربي در جامعه ي اسلامي منصوب است لذا بايد در پرداختن به شعارهاي انقلاب از بخشي کردن آن در حزر باشيم و همه شعار هاي انقلاب را در دستور کار خود قرار دهيم.

زاكاني عمل کنيم نه اينکه به مانند دوره ي اصلاحات آزادي و آزادي خواهي آن گونه پيش ببريم که بگوييم عليه خدا هم در مملکت تظاهرات به پا کنيم.

دبير کل جمعيت رهپويان در ادامه بيان کرد: اصلاح طلبي يک اصل است اما بايد اصلاحاتي در چهارچوب قانون اساسي، ميثاق ملي که رکني از عالام مردم را مي‌زدايد اجرا شود بسياري از اصول قانون اساسي فراموش شده است و کسي به آن توجه نمي‌کند.

وي با بيان اينکه راه اساسي و اصلاح در رفتارها، عملکرد ها گفت: روش‌ها، قوانين و ساختارها درچهارچوب اسلام و منطقي اجرا شود و همه در راستاي نگاه امام و مقام معظم رهبري قرار گيرد لذا اين مسير بايد با دستان پر توان جوانان و فرهيختگان و کساني که دنبال شوند که نقشه راه درست را براي پيشرفت داشته باشند و اين نقشه بر اساس نگاه اجتهادي امام و مقام معظم رهبري صورت گيرد.

نماينده مجلس با بيان اينکه کشور نياز به نو سازي فرهنگي و اخلاقي دارد اظهار داشت: در الگوي پيشرفت الگوي پيشرفت اسلامي، فرهنگ زير بناي پيشرفت است و از باب اينکه معنويت در جامعه نهادينه شود آن جامعه به سوي تقوا پيش خواهد رفت.

وي اظهار داشت: اگر مسئولي حرف نادرست زد نبايد ديگر از مردم انتظار داشت لذا اگر ايرادي مي‌گيريم بايد اول خودمان را اصلاح کنيم و جامعه نياز به يک انقلاب اخلاقي و عدالت گستري و مبارزه واقعي با فقر فساد دارد.

زاكاني در تشريح جامعه  ايران اسلامي بيان کرد: جامعه ما نسبت به پلشتي‌هاي جوامع ديگر متفاوت است اما حداقل بدي‌هاي موجود در جامعه ي اسلامي نيز پذيرفته نيست و بايد در راستاي برطرف کردن آن بکوشيم.

وي با اشاره به اينکه اگر مي‌خواهيم با فساد مالي برخورد کنيم بايد به طور قانوني و همه مورد نبض قرار گيرند لذا در جامعه همه در برابر قانون يکسان هستند در فساد سه هزار ميلياردي امکان ندارد که پشت آن اراده‌اي وجود نداشته باشد .

وي با اشاره به نياز جامعه به يک جهاد علمي افزود: علم قدرت مي آورد و جهاد علمي براي تمدن سازي نياز است اگر امروز ديگران در مقابل ما کرنش مي‌کنند حکايت از آن دارد که دانشمندان و فرهيختگان ما براي مان افتخار آفريني کرده اند و اگر ما يک گام به عقب بنشينيم دشمن ده گام از ما جلو مي‌افتد.
 
زاکاني با اشاره به نياز کشور به شکوفايي اقتصادي گفت: رونق گرفتن توليد، بيکاري را سامان مي‌دهد و دولت نيز نقش بسزايي در سياست گذاري و حمايت از مردم و سرمايه گذار دارد.
 
وي همچنين خاطر نشان کرد: نياز و توجه به توسعه و سلامت در ابعاد مختلف درجامعه احساس مي شود و همچنين امنيت يکي از اساس پيشرفت است که بايد در بعد آزادي سرآمد باشيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مشق ، حماسه ، دبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار