سامانه لیزری آمریکا تاثیری روی توانمندی پهپادی و دریایی ایران ندارد

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور تاکید کرد: نیروهای مسلح تدابیر و پیش بینی های متنوعی برای مقابله با تکنولوژی و قابلیت های دشمنان جمهوری اسلامی ایران دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سردار مسعود جزایری معاون ستادکل نیروهای مسلح کشورمان در واکنش به سخنان اخیر برخی مسئولان نیروی دریایی ارتش آمریکا که از استقرار سامانه های لیزری روی شناورهای آمریکایی مستقر در منطقه خلیج فارس خبر داده اند به مشرق گفت: آمریکایی‌ ها تلاش می‌ کنند اقتدار خود را با استقرار سامانه های نظامی در مناطق مختلف جهان حفظ کنند اما حفظ اقتدار از طریق تجهیزات نظامی نمی‌ تواند حلال مشکلات آمریکایی‌ها چه در منطقه خلیج فارس و سایر مناطق در دراز مدت باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه حضور آمریکا در هر منطقه از جهان موجب افزایش تنش ها و تحت فشار قرار گرفتن ملت ها و دولتهای مستقل می شود، تاکید کرد: جامعه جهانی باید تصمیم قاطعی گرفته و جلوی زیاده خواهی‌های دولت آمریکا را بگیرد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح از مردم آمریکا نیز خواست به دولت این کشور فشار بیاورند تا مشکلات عدیده‌ای را که مردم این کشور در شرایط فعلی با آن مواجه هستند را برطرف کرده و سعی خود را بر رفع نیازهای واقعی جامعه خود معطوف کنند.

سردار جزاری با رد قاطع تاثیر اینگونه سامانه ها بر توان دفاعی ایران در عرصه های مختلف همچون پهپاد و قایق های تندرو گفت: استقرار اینگونه سامانه ها ارتباطی با محدود شدن توانمندی های دفاعی ایران ندارد.

وی در مورد طراحی سناریوهای متنوع برای برای برخورد احتمالی با این سامانه جدید لیزری نیروی دریایی آمریکا گفت: نیروهای مسلح کشورمان تدابیر و پیش بینی های متنوعی برای مقابله با تکنولوژی و قابلیت های دشمنان جمهوری اسلامی ایران دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.