خانواده خوب ساده ترين اتفاق زندگي

شايد در زندگي اتفاقات گوناگوني در زندگي ما انسان ها رخ دهد و شايد بتوان ساده ترين اين اتفاق را يک خانواده خوب و ساده مثال زد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ اگر به دقت به خانواده های اطرافمان نگاه کنیم و آنها را مورد تحلیل قرار بدهیم، با خانواده هایی مواجه می شویم که موفق عمل کرده اند؛ زن و شوهر رابطه خوبی با هم داشته و در عین حال توانسته‌اند فرزندان سالم و خوبی تربیت کنند.
خانواده هایی در آن روابط افراد نسبتاً سرد است، تنش میان اعضای خانواده بیشتر از حد طبیعی است، افراد با هم خیلی صمیمی نیستند و صرفاً در کنار هم زندگی می کنند. در چنین فضایی نباید انتظار داشت که فرزندان هم افرادی کاملاً سالم و موفق تربیت شوند.
*خانواده سالم و موفق
هميشه يک خانواده سالم به يکديگر در کار ها و موفقيت ها کمک مي‌کنند و هيچ وقت يک پيروزي به طور شخصي محاسبه نخواهند کرد و حتي جزعي ترين موفقيت را سعي مي‌کنند با يکديگر تقسيم کنند.
 
*براي داشتن خانواده موفق بکوشيد
هر اتفاقی که در خانواده می افتد، چه خوب و چه بد، تحت نظر ما اتفاق می افتد. این خود ما هستیم که با افکار و رفتارهایمان وضعیتمان را از نظر روانی، عاطفی، معنوی و مالی و…. تعیین می کنیم. موفقیت یا عدم موفقیت خانواده ما تصادفی نیست. خانواده ما هر وضعیتی که داشته باشد، ما و اعضاء خانواده مان مسئول آن هستیم و ما به عنوان والد، نقش ویژه ای داریم.
برای اینکه خانواده خوبی داشته باشیم، حتماً لازم نیست که والدینمان ما را خوب تربیت کرده باشند یا گذشته خوبی داشته باشیم یا فردی بی دغدغه و بی مشکل باشیم، تنها کافی است تصمیم بگیریم که خانواده موفقی داشته باشیم و در این راستا تلاش کنیم. البته باید بدانیم که برای دستیابی به آن چه کارهایی را باید انجام دهیم و از انجام چه کارهایی اجتناب کنیم./ز
برچسب ها: اتفاقات ، زندگی ، خانواده ، رخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساجد
۲۳:۱۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۳
خیلی خوب بود ممنون