توطئه اخلال در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا خنثي شد

در حالي که ناظران انتخاباتي سازمان ملل متحد درباره فرآيند انتخابات رياست جمهوري در ونزوئلا ابراز اطمينان کردند، دولت اين کشور اعلام کرد شبه نظاميان کلمبيايي به مواد منفجره سي - 4 به منظور اخلال در انتخابات رياست جمهوري روز يکشنبه دست پيدا کرده اند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، خورخه آريزا معاون رئيس جمهور ونزوئلا اعلام کرد: ما طرحي را خنثي کرديم که هدف از آن ايجاد اخلال در فرآيند انتخابات يا بعد از انتخابات بود.
در همين حال ديه گو مولرو وزير دفاع ونزوئلا گفت: افرادي که بازداشت شده اند مدارک شناسايي ندارند. گمان مي رود اين افراد با گروههاي کلمبيايي در ارتباط باشند.
مولرو ادامه داد: اين مواد منفجره از نوعي است که نيروهاي مسلح يا گروههاي کماندو ويژه آمريکايي استفاده مي کنند. اين مواد منفجره مغناطيسي است و طراحي آن به گونه اي است که مي توان از آن براي اهداف خرابکارانه در هر جايي استفاده کرد.
هوگو چاوز رئيس جمهور پيشين ونزوئلا در دوران چهارده ساله قدرت خود اغلب توطئه هاي آمريکا را عليه وي و انقلابش محکوم کرده بود.
در همين حال کارلوس چاچو آلوارز رئيس ناظران سازمان ملل متحد در ونزوئلا نيز گفت: اين مسئله بسيار حائز اهميت است که دو رقيب اصلي اين انتخابات نتايجي را که شوراي ملي انتخابات اعلام مي کند بپذيرند.
وي افزود: دشمني سياسي فراواني در ونزوئلا وجود دارد. وجود يک نهاد داوري مورد اعتماد که بتواند روند انتخابات و نتايج آن را تضمين کند براي حل و فصل صلح آميز اين سطح از اختلافات و دشمني هاي سياسي ضروري است. اين بدين معني است که هيچ گونه تخلفي در انتخابات رخ نداده است و پايه و اساس دموکراسي انتخاباتي در ونزوئلا تضمين مي شود.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار