معاون اول رئیس جمهور گله کرد:

مردم ایران سوسیس و کالباس هایی با گوشت های غیر قابل مصرف هند می خورند

معاون اول رئیس جمهور با ابراز تاسف از وضعیت بد تغذیه مردم از ساخت سوسیس و کالباس با لاشه گوشت ها غیر قابل مصرف از هند گله کرد و آن را یک کار غیر انسانی دانست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در محل دکتر رحیمی، معاون اول رئیس جمهور امروز 24 فروردین در مراسم روز جهانی سلامت افزود: سلامت در کشور ما گام های اساسی زیادی بعد از انقلاب برداشته است و تا امروز راههای طولانی زیادی را طی کرده است و با موفقیت هایی که بدست آورده ایم به موقعیتی رسید ایم که با هم به  ارزیابی کارهای صورت گرفته در این چند سال  بپردازیم.

وی  ادامه داد: زمانی ما برای درمان، بیمارانمان را به خارج اعزام می کردیم ولی حالا نه تنها بیمارانمان را برای درمان اعزام نمی کنیم بلکه پزشکان متخصص ایرانی در همه جای کشور حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ما باید بحث پزشکی از دیدگاه عوام را مورد ارزیابی قرار دهیم گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در کشور انحصار بسیار قوی امر پزشکی است لذا خود پزشکان باید در شورای سلامت و در سایر بخش ها کمک کنند تا این  انحصار را بشکنند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پزشکان اجازه ورود به طب ایرانی و اسلامی را نمی دهند گفت: کشورهای غربی داروهای شیمیایی را به کشورهای افریقایی و آسیایی می فروشند و بیش از 20 سال می گویند  این داروها سرطان زا بوده است این در حالی است که اکثر داروهای خودشان از طبیعت به دست می آید.

رحیمی بار دیگر بر فارسی نوشته شدن نسخه ها و آزمایش ها تاکید کرد و خطاب به مسئولین و پزشکان گفت: چرا اجازه نمی دهید نسخه ها فارسی نوشته شود؟ چرا نمی گذارید خود ما متوجه شویم؟ تمام استدلال پزشکان در عدم اجرای این موضوع این است که فرد از بیماری خود اطلاع نیابد این در حالی است که به هر حال همه بیماران از بیماری خود اطلاع خواهند یافت.

رحیمی در بخشی از سخنان خود به مشکلات ارزی دارو اشاره و تصریح کرد: اختلافی بین بانک مرکزی و وزارت بهداشت در خصوص ارز دارو به وجود آمده بود در واقع بانک مرکزی عنوان می کرد 2400 میلیون دلار ارز دارو به وزارت بهداشت داده ایم در حالی که وزارت بهداشت عنوان می کند که 1750 میلیون دلار ارز گرفته است در ماه های پایانی سال گذشته حرف و حدیث هایی در مورد اقتصاد ارز دارو به غذای سگ و زین اسب مطرح شد در صورتی که هیچ ارزی برای واردات غذای سگ اختصاص نداده ایم.

وی ادامه داد: گفته می شود که در گمرک مواد آرایشی پیش از مقدار نیاز کشور وارد می شود آیا واقعا ما درگرفتن مجوز مواد آرایشی هم تحریم هستیم این یک سوداگری است که در این زمینه ما باید از چه کسی کمک بگیریم.

رحیمی با بیان اینکه از شما دلسوز تر برای کمک به این مشکلات و حلشان  کسی دیگری نیست و  گفت: یکی دیگر از معضلات ما در دارو گرانفروشی است اگر داروخانه ای دارو را گران می فروشد نباید تعطیل شود باید توجه داشت تمام این مشکلات را تنها دین و باورهای ما باید درست کند.

وی در بخش دیگری ای سخنان خود اظهار داشت: دولت حدود 27 میلیارد بودجه برای غربال گری فشار خون و قد و وزن افراد جامعه توسط 100 هزار پرستار اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این طرح غربال گری خود مقدمه ای برای ورود برنامه پزشک خانواده است عنوان کرد:باید همه با هم پزشک خانواده را راه بیاندازیم هر چه زودتر راه بیافتد به نفع مردم و پزشکان است بنابر این باید از تمام ظرفیت ها ی ارگان های دولتی استفاده شود تا این برنامه هر چه سریعتر برنامه ریزی شود.

وی در پایان به بخش تغذیه مردم کشور اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر مردم از تغذیه خوبی برخوردار نیستند به عنوان مثال برای تولید سوسیس و کالباس از لاشه های گوشت های غیر قابل مصرف را از سردخانه های هند وارد کشور می کند و آنها را در قالب سوسیس و کالباس به خورد مردم می دهند آنهایی که در گمرک اجازه ورود این گوشتها را می دهند ایا انسان هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار