ترکيه ، قطر و عربستان ؛

مثلث اصلي حامي تروريسم عليه سوريه

رئيس بخش مطالعات ژئوپولتيک در دانشگاه ماني بال هند از همدستي گسترده سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) با ترکيه و قطر و عربستان در حمايت از تروريسم و تروريست ها و حمايت از شبکه القاعده در سوريه به شدت انتقاد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ پرفسور ام دي نالابات کشورهاي توطئه گر را به ارتکاب حماقت تاريخي متهم کرد و گفت اين اقدام آنها بر اين کشورها تأثير منفي خواهد داشت .اين نويسنده هندي افزود ناتو براي حمايت از تروئيکاي منطقه‌اي يعني ترکيه و قطر و عربستان ،دستانش را در دست افراط گرايان  عليه سوريه قرار داده است .

وي افزود پيمان ناتو ائتلافش را با سرکرده القاعده يعني ايمن الظواهري شرم آور نمي داند و حتي آمريکا نيز از اين تروريست حمايت مي کند  چرا که همه حملات تروريستي را شبکه القاعده اجرا مي کند .

وي گفت واشنگتن حملات يازده سپتامبر سال 2001ميلادي را فراموش کرده است .نالاتاب تصريح کرد از طرف ديگر جان کري وزير امور خارجه آمريکا در حمايت از آنکارا و رياض و دوحه و ناتو در ارتکاب همان حماقت از شيوه هيلاري کلينتون وزير خارجه سابق آمريکا تبعيت مي کند و القاعده در آينده نگاه خود را به سوي اين کشورهاي حامي خود متمرکز خواهند شد و فاجعه بزرگي براي اين کشورها رخ خواهد داد .

ناظران معتقدند پافشاري عربستان و قطر و ترکيه براي دشمني با نظام سوريه با حمايت مالي و تسليحاتي از تروريستها در اين کشور باعث مي شود آنها به طور مستقيم عامل وضع کنوني باشند که باعث مي شود ثبات همه منطقه متزلزل شود وکشورهاي عرب خليج فارس با ناديده گرفتن همه مرزها به نوک پيکان جنگ در سوريه تبديل شده اند .

                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: ترکیه ، قطر ، عربستان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار