عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به صلاحيت افراد در جريان فتنه ابراز كرد: سران جريان فتنه قطعا در انتخابات پيش روی رد صلاحيت می‌شوند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آيت الله عباس كعبی، در جمعی از دانشجويان سراسر كشور با اشاره به تعريف حماسه ، اظهار كرد: حماسه يعنی يك اقدام ماندگار و فوق‌العاده بزرگ و تاريخی مانند حماسه عاشورا، حماسه حسينی و رمز پيروزی انقلاب اسلامی در سال 57، حماسه هشت سال دفاع مقدس، حماسه 9 دی است كه مردم ما مي توانند امسال نير حماسه آْفرين شوند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در باره حماسه سياسی عنوان كرد: حماسه سياسی يعنی در انتخابات آينده مردم كه قهرمان اين حماسه هستند يك اقدام بزرگ تاريخی و ماندگاری را كه باعث تداوم مسير پيشرفت و عدالت می‌شود را خلق كنند.

ضرورت تلاش مردم و مسئولان برای تحقق حماسه سیاسی

آيت الله كعبي گفت: همه مردم و مسئولان بايد راهی را پيدا كنند تا اين حماسه در انتخابات پيش‌روی حماسه اي بزرگ آفريده شود.

رئیس جامعه مدرسین قم با اشاره به زمينه‌سازی برای حماسه سياسی در كشور عنوان كرد: حضور بابصيرت و آگاهی مردم و توام با شعور، شور و نشاط انتخاباتی زمينه‌های اين حماسه را فراهم می‌كند و مردم با حضور پرشور و با روحيه جهادی و انقلابی در انتخابات پيش روی شركت خواهند كرد.

وی ابراز كرد: انقلاب پس از گذشت 34 سال به حمدالله طراوت و نشاط خود را حفظ كرده و مردم با روحيه جهادی در انتخابات پيش رو شركت می‌كنند.

وی تاكيد كرد: انتخابات آينده با توجه به لشكركشی‌ها و تحريم‌هايی كه دشمن عليه ايران انجام داده است با حضور پرشور مردم می‌تواند يك حماسه سياسی پرشور را خلق كند.

آيت الله كعبي همچنين به فرمايشات مقام معظم رهبری در اول فروردين ماه سال جاری در حرم مطهر رضوی نيز اشاره كرد و گفت: ايشان می فرمايند حضور مردم در پای صندوق‌های رای می‌تواند تهديدها و تحريم‌های دشمنان را خنثی كرده و آنها را در اقدام عليه ايران نااميد سازد.

رئیس جامعه مدرسین قم افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات پيش رو می‌تواند تاثيرات به سزايی داشته باشد و با توفيق الهی و با همت مردم ملت ايران اين مشاركت گسترده تحقق پيدا كرده و در اين راستا هم تلاش كرده و هم فعاليت می‌كنيم تا اين حماسه ايجاد شود.

تأثیر حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات

وی گفت: رای ملت ايران در معادلات داخلی و بين‌الملل نظام تاثيرگذار است و در 34 سال انقلاب به شكل اوضاع بين‌الملل و منطقه را تحت تاثير خود قرارداده است.

آيت الله كعبي تصريح كرد: مردم با وجود تهديدها و تحريم‌ها كه دشمن برای ملت ايران داشته‌ است پای اين نظام ايستاده و باز هم حماسه می‌افرينند تا با اين كار خود دشمن را به عقب وا دارند. حضور ملت در پای صندوق‌های رای باعث می‌شود برنامه‌های دشمن به جايی نرسيده و بايد تلاش شود تا مردم در اين انتخابات حضور داشته باشند.

وی همچنين به نقش دانشگاهيان در خلق حماسه سياسی و انتخابات پيش روی اظهار كرد: قطعا دانشگاهيان و خلق حماسه سياسی نقش به سزايی داشته و يك وظيفه انقلابی كه آنها در اين انتخابات حضور پررنگ و پرشور داشته باشند.

وی گفت: اگر عده‌ای از كانديداهای رياست جمهوری رد صلاحيت شوند اين به اين معنا نيست كه آنها نمی‌توانند در حكم وزير معاون رييس جمهوری دارای صلاحيت شوند ولی شورای نگهبان اين وظيفه را دارد كه اين كانديدا را در حد رياست جمهوری تاييد صلاحيت كند.


برچسب ها: سران ، جریان ، فتنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
فتنه ها قابل بخشش نیستن/ فتنه ان