عقل ها هر عقل را یاری دهد

مشورت گرفتن در هر سنی به میزان قابل توجهی به سطح شعور و آگاهی افراد اضافه می کند


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران هیچ فردی نمی تواند ادعا کند که در تمام زمینه ها، امور و فنون تخصص و مهارت کافی دارد و طبیعی است که هر کس با توجه به تجربه خود، یادگیری ها و دانشی که در اختیار دارد در زمینه ای آگاه تر و در زمینه های دیگر از اطلاعات مهارت و دانش دیگران استفاده می کند.
ابراهیمی مقدم روانشناس در این باره گفت: به طور کلی مشورت گرفتن در هر سنی نشان دهنده ی بالا بودن سطح آگاهی و شعور فرد است و حوزه مشورت نیز به میزان قابل توجهی به سطح شعور و آگاهی افراد اضافه می کند به همین دلیل مولانا می فرماید: مشورت ادراک و هوشیاری دهد عقل ها هر عقل را یاری دهد.

وی تصریح کرد: افرادی که مشورت نمی کنند از مکانیسم کوششی و خطا، نظر دوستان ناباب و یا از حلاجی های خودشان استفاده می کنند که به علت کمبود تجربه و اطلاعات احتمال شکستشان افزایش می یابد.

ابراهیمی مقدم به پژوهش های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: بسیاری از کسانی که به سمت مواد مخدر و ارتباطات نامشروع و مواردی از این دست کشیده شده اند در ابتدای امر، مخصوصا در دوران بلوغ به خاطر کنجکاوی مربوط به این دوران و نداشتن منبع اطلاعاتی خوب، مشاوره و دلسوز و در عین  حال سالم و متعهد ضربه خورده اند.

وی تاکید کرد: در زمینه آموزش مشورت این نکته را باید در نظر داشته باشیم که فرزندان را به گونه ای تربیت نکنیم که مثل ربات با آدم آهنی اراده ای نداشته و فقط تابع نظرات ما باشند بلکه باید یاد بگیرند اندیشه های متفاوت و تفکرات مختلف را بشنوند و ار بین آنها بهترین را انتخاب کنند.

گفتنی است افراد باید از همان دوران کودکی مشورت کردن را یکی ار بایدهای زندگی خود بدانند و در زمینه های مختلف زندگی از نظر مشاوره های متعدد بهره بگیرند تا درصد موفقیتشان افزایش یابد./ف

برچسب ها: مشورت ، عقل ، شعور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.