فارس/

پايان طراحي ايستگاه تقويت فشار گاز وراوي

طراحی ایستگاه تقویت فشار گاز وراوی در فارس پایان یافت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در شیراز با بیان اینکه طی پنج سال آینده، چهار ایستگاه تقویت فشار گاز در مناطق عملیاتی تحت پوشش این شرکت احداث می شود، گفت : هم اکنون کار طراحی ایستگاه تقویت فشار گاز وراوی پایان یافته و این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار است.

احمد سراجی با بیان اینکه احداث و راه اندازی چهار ایستگاه تقویت فشار گاز وراوی، کنگان، هما و شانول در برنامه پنجم توسعه محقق می شود، گفت: طی سال های آینده، حفاری چاه های جدید پاسخگوی افت فشار مخازن نخواهد بود و از این رو، راه اندازی ایستگاه های تقویت فشار گاز ضرورت دارد.

این ایستگاه تقویت فشار گاز ، اولین ایستگاهی است که پس از ایستگاه تقویت فشار گاز نار در سرویس قرار می گیرد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از سه شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است و مناطق عملیاتی این شرکت شامل مناطق نار و کنگان ، آغار و دالان ، سرخون و گشوی جنوبی و منطقه پارسیان در سه استان فارس ، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد است.

این شرکت ، تامین گاز پالایشگاه های گازی فراشبند ، فجر کنگان ، سرخون و پارسیان و تزریق گاز در مخازن نفتی مارون ، ارسال مایعات گازی به پالایشگاه شیراز و پالایشگاه پارسیان و بندر طاهری را بر عهده دارد./ع

برچسب ها: طراحی ، ایستگاه ، تقویت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.