رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد:

راه اندازی کلینیک دندانپزشکی در منطقه شنبه

حیدری گفت: در منطقه زلزله زده شنبه، کلینیک های آزمایشگاهی و دندانپزشکی جهت ارائه هرچه بهتر خدمات، راه اندازی شده است.

غلامرضا حیدری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران در خصوص اقدامات اخیر این دانشگاه در مناطق زلزله زده گفت: قرار است کلینیک آزمایشگاهی و دندانپزشکی در مرکز شهر شنبه راه اندازی شود.
 
وی به حضور روانپزشکان در این مناطق اشاره کرد و افزود: در بررسی هایی که از مردم زلزله زده می شود، در صورت نیاز به روانپزشک، افراد به متخصصان حاضر در مراکز بهداشتی درمانی منطقه ارجاع داده می شوند.
 
وی تصریح کرد: همچنین کلیه مادران باردار کودکان، شناسایی شده و در این بین دو مادری که تهدید به سقط بودند شناسایی و به بیمارستان اعزام شدند.
 
حیدری با بیان اینکه یخ بهداشتی مردم تامین شده است، گفت: 3 دستگاه یخ ساز هر کدام 500 کیلوگرم ( در مجموع 1500 کیلوگرم) در مرکز بهداشتی درمانی راه اندازی شده است و توسط زمانداری ها در مراکز منطقه بین خانواده ها توزیع می شود.
 
وی همچنین به سمپاشی شدن تمام مناطق زلزله زده نیز اشاره کرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بسته های بهداشتی مخصوص کودکان و بانوان در اختیار خانواده ها قرار داده شده است.
 
عنوان کرد: سرویس بهداشتی و عام در مناطق مختلف نصب شده است.
 
وی ادامه داد: درخواست معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر جلوگیری از ورود مواد غذایی پخته جهت پیشگیری از شیوع بیماری، جلوگیری به عمل آمده است.
 
حیدری ضمن بیان اینکه منطقه زلزله زده دارای مار و عقرب است، تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام شده و آموزش هایی که به تمام خانواده ها ارائه داده ایم، با هیچ مشکلی در این خصوص مواجه نشده ایم.
 
وی به ویزیت 4 هزار نفر در مراکز بهداشت و درمان منطقه اشاره و اظهار کرد: همچنین مجموعا 417 مورد بسیار مزمن داشتیم که شناسایی و داروهایشان فراهم و در اختیارشان گذاشته شد./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار