رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد:

سرمایه گذاری در بخش تجهیزات پزشکی سودآور تر از بخش خودرو سازی است

با توجه به پیشرفت های کشور در زمینه ی تجهیزات پزشکی سرمایه گذاری در این بخش سود‌آوری بیشتری برای کشور نسبت به صنعت خودرو سازی دارد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز در مراسم رونمایی از دستگاه نویگیشن و مراسم آغاز طرح واگذاری بخش ها به پزشکان افزود: عمده ی زحمات درمان در شرق تهران بر دوش بیمارستان امام حسین است این بیمارستان به عنوان مرکز ترومای شرق تهران به بیماران ارائه ی خدمت می کند که تجهیز و تکمیل این بیمارستان از وظایف ما است.
 
وی گفت: در چند سال گذشته ما در زمینه ی دارو و تجهیزات پزشکی پیشرفت های خوبی کردیم و تجربیات نشان داده که می توانیم از تجهیزات پزشکی به عنوان یکی از منابع مهم درآمدی کشور نام ببریم و اگر بتوانیم در این زمینه سرمایه گذاری کنیم بیشتر از خودرو سازی سود عاید کشور خواهیم کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارائه ی خدمات درمانی علاوه بر خدمات آموزشی در حیطه ی وظایف ما قرار دارد عنوان کرد: در سال های گذشته از لحاظ تخصصی پیشکسوت های خوبی را تربیت کردیم ولی نکته ی مهم این است که علی رقم تمام تلاش ها وظیفه ی ما جلب رضایت بیماران است که هنوز قدم های بزرگی برای جلب رضایتمندی مردم باید صورت گیرد.
 
ابوالقاسمی با بیان اینکه در تمام بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه روزانه 9 هزار بیمار خدمات درمانی دریافت می کنند گفت: تنها حدود 7 هزار بیمار راضی هستند که تحقیقات نشان داده که تخصص پزشکان تنها 5 درصد در ایجاد رضایتمندی موثر است بنابراین ما باید به عوامل دیگری مثل اخلاق حرفه ای چگونگی برخورد پرسنل و پرستاران بپردازیم در واقع مدیریت را به رزیدنت ها و پرستاران یاد بدهیم که این کار با تقویت برنامه ی تمام وقتی پزشکان امکان پذیر است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در بحث واگذاری بخش ها به پزشکان ما می توانیم راندمان کاری و ارائه ی خدمت را ارتقا دهیم در واقع می توانیم خدمات را به صورت یک پکیج تهیه کنیم که این خدمات هم به نفع پزشک و هم به نفع بیماران باشد که البته این تحول در این طرح با رضایتمندی و ارتقای اخلاق حرفه ای امکان پذیر است./ع2
برچسب ها: پزشکی ، دانشگاه ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار