با حضور معاون رییس جمهوری عملیات اجرایی واحد تولید دارو در منطقه آزاد ارس با 500 میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی آغاز شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، میرتاج الدینی ضمن ابراز خرسندی از روند روبه رشد این منطقه افزود: تولید دارو و خودکفایی در این زمینه از نیازهای اولویت دار کشور به شمار می رود.

به گفته وی افزایش تولید و توسعه صادرات غیر نفتی کشور در سال " حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" اقدامی در راستای مقابله با تحریم های دشمنان است.

مدیرعامل شرکت سهند داروی ارس نیز از بهره برداری فاز نخست این واحد تولیدی تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: احداث این واحد تولیدی در سه فاز چهار سال به طول می انجامد و محصولات فاز نخست آن با هدف صادرات به کشورهای همسایه تولید می شود.

خوانساری گفت: سهولت کسب مجوزهای لازم، وارد نمودن تکنولوژی های برتر دنیا و گرانی دارو در کشورهای خارجی را از مهمترین عوامل سرمایه گذاری و احداث این واحد تولیدی در منطقه آزاد ارس می باشد.

وی گفت: در فاز دوم این واحد تولیدی، برخی از داروهای ضروری و مورد نیاز کشور از جمله داروهای بیماران انسولینی و هموفیلی و در فاز سوم نیز داروهای شیمی درمانی و سرطانی تولید خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مواد اولیه این داروها از کشورهای خارجی و با هزینه های بسیار بالا وارد کشور می شود، بخشی از این واحد به تولید مواد اولیه اختصاص می یابد.

مدیرعامل واحد تولید دارو در ارس گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت شش هکتار برای 200 نفر به صورت مستقیم و بیش از پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند./ع

 

برچسب ها: آغاز ، عملیات ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.