روسای دانشگاه ها از تفکیک دانشگاه های ایران و تهران می گویند؛

استقلال دانشگاه علوم پزشکی ایران عقلانی، علمی و قانونی بود

برخی از روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور در خصوص احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران نظرات خود را اعلام کردند.

به گزارش گروه  علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ما نباید با روشهای غیر منطقی به فکر افزایش رنکینگ جهانی باشیم بلکه باید با بهبود توانمندیها داخلی موقعیت ها جدید بین المللی را بوجود بیاوریم و همه دانشگاهها هم می توانند در رنکینگ جهانی موقعیت های خوبی را که داشته اند حفظ کنند و موقعیت بهتری را هم در آینده با افزایش کارائی خود ایجاد کنند.

دکتر ابوالقاسمی اظهار داشت: ما مطابق قانون عمل می‌کنیم و امکاناتی که مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده را ،تعیین تکلیف کرده و مقدمات لازم را برای انتقال آنها فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد: انفصال دانشگاههای علوم پزشکی تهران و ایران اقدامی قانونی بوده است. شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی در این زمینه تشکیل جلسه داده و با حضور افراد نخبه و برجسته در این جلسه،خیر و صلاح سنجیده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل نارضایتی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران از اقداماتی که در گذشته انجام گرفت این تفکیک مجدد انجام گرفت، چرا که ادغام دو دانشگاه نتوانست موفق باشد.

دکتر ابوالقاسمی تاکید کرد: این ادغام همچنین نتوانست اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران را راضی کند به همین دلیل این افراد نارضایتی خود را به ریاست جمهوری منتقل کردند و بالاخره کار بررسی و انفصال انجام شد و ما به آن احترام می گذاریم.

احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران اقدامی کاملا قانونی است

دکتر اردشیر شیخ آزادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به نظرم احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران اقدام پسندیده ای است و این مطالبه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بود شاید در واقع در بدنه دانشگاه علوم پزشکی تهران هم خیلی ها بر انتزاع نظر موافق داشتند، البته این احیا بر اساس مبنای قانونی انجام گرفت و مصوبه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی را داشت.

وی افزود: هیچ خلل و خدشه قانونی برای احیا دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود ندارد و این اتفاق برای همه قابل اجرا و احترام است.

وی گفت: من فکر می کنم رضایت مجموعه نیروی انسانی در هر دستگاهی که مظهر ارائه خدمت هستند مهم ترین اصل باشد و نیروی انسانی باید راضی باشد و در خصوص احیا دانشگاه علوم پزشکی ایران که درخواست اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده اقدام به جا و شایسته ای بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: برای همکارانم در دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران آرزوی موفقیت می کنم، هرچند من عضو هیات علمی و استاد گروه پزشکی قانونی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم و به صورت مامور در دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام وظیفه می کنم و از این بابت به گونه ای وابستگی و دلبستگی به دانشگاه علوم پزشکی تهران دارم ولی در عین حال این کار را یک کار قانونمند و منطقی می دانم.

احیای دانشگاه ایران موجب خوشحالی استادان و دانشجویان شد

دکتر محمدرضا نیک بخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: باید مطالعه کرد و گفت چرا این اقدام انجام شده است ولی احیای دوباره این دانشگاه باعث خوشحالی اعضای هیات علمی شد.

وی یادآور شد: از بدو ادغام مخالفین زیادی از جمله، هیات علمی و دانشجویان همیشه ابراز نارضایتی داشتند ولی با احیای این دانشگاه این عزیزان به آرزوی خود دست یافتند. ادغام اصولی نبود و اکنون باید به سمت ارائه بیشتر دستاوردهای آموزشی و پژوهشی گام برداشت.

باید تلاش کرد تا جایگاه دوباره دانشگاه علوم پزشکی ایراناحیا شود

دکتر مکانیکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت:‌ احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران کار خوبی بود به هر حال دانشگاهی با این سابقه طولانی و رتبه بندی در منطقه و اساتید برجسته جایگاه بسیار خوبی داشت و خدمات ارزشمندی ارائه می داد حیف بود که منحل شود و از بین برود.

وی افزود: انشاالله بزودی دانشگاه علوم پزشکی ایران جایگاه خودش را پیدا خواهد کرد و همچون گذشته می درخشد.

دکتر مکانیکی تاکید کرد: به خاطر اینکه مدتی وقفه در کار این دانشگاه به وجود آمده و امکاناتش از نظر روال قبل تضعیف شده است باید توجه بیشتری به آن شود تا جایگاه قبلی خودش را پیدا کند.

دانشگاه علوم پزشکی ایران با توان علمی بالا منشا اثرات ارزشمندی می شود

دکتر قدیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به اینکه در یک شهر دوازده میلیون نفری حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به ساختارهای متنوعی با توجه به بافت و وسعت شهر نیاز دارد من فکر می کنم احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران یک اقدام مطالعه و مطالبه شده بود که می تواند در ارتقای آموزش علوم پزشکی و همچنین ارائه خدمات بهداشتی در سطح شهر موثرتر باشد.

وی اظهار داشت: به هر حال یک دانشگاهی با این ظرفیت و توان علمی بالا در واقع می تواند منشا اثرات خوبی باشد و در رنکینگ هم تاثیر بسزایی داشته باشد و دانشگاه علوم پزشکی تهران هم با توجه به ظرفیت خاص خودش قطعاً همان جایگاه خودش را حفظ خواهد کرد و یک ظرفیت جدید به مجموعه ظرفیت های آموزش علوم پزشکی در سطح کشور در زمینه های حوزه سلامت و پژوهشی برای ارتقاء در رنکینگ جهانی اضافه خواهد شد.

هویت و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران باید حفظ شود

دکتر ناصحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: قطعاً یک سری مشکلاتی در حوزه آموزشی و پژوهشی بوده است که به وزارت بهداشت انعکاس داده شد که این دانشگاه احیا شد. البته اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و گروه های آموزشی از بدو ادغام نارضایتی فراوانی داشتند که با احیا آن به آرزوی دیرینه خود دست یافتند.

وی گفت: نباید دانشگاهی فدای دانشگاه دیگری شود تا جایگاه آن در رنکینگ جهانی بالاتر رود بلکه باید هویت و جایگاه هر دانشگاهی محفوظ بماند.

دکتر ناصحی یادآور شد: بنده فارغ التحصیل پزشکی عمومی از این دانشگاه هستم و امیدوارم که دانشگاه علوم پزشکی ایران با پیشینه قوی که دارد و دانشگاه موفقی در عرصه آموزش باشد و همچون گذشته یکی از دانشگاههای موفق در حوزه علوم پزشکی کشور باشد./ع2

برچسب ها: پزشکی ، علوم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار