نهبندان با 74معدن ، قطب معدنی کشور است

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: وجود 74معدن فعال و نیمه‌ فعال سبب شده تا نهبندان به عنوان یک قطب معدنی در استان و حتی کشور به حساب آید.

سالاری افزود: شهرستان نهبندان یکی از شهرستان ‌های معدنی خراسان جنوبی و حتی کشور به شمار می‌ رود که توجه بیشتر به سرمایه‌ گذاری، ایجاد کارخانه‌ ها و واحدهای فرآوری سنگ در این شهرستان می ‌تواند در روند اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی مردم و به ویژه در اشتغال ‌زایی مؤثر واقع شود.

وی با بیان اینکه بخش صنعت و معدن تأثیرگذاری مستقیم و غیرمستقیمی در اقتصاد و اشتغال جامعه دارد، گفت: در حال حاضر در این شهرستان و در شهرک صنعتی نهبندان زمینه‌ ها و بسترهای لازم برای سرمایه ‌گذاری سرمایه‌ گذاران بومی و غیر‌بومی فراهم شده است.

معاون امور معادنسازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میزان ذخیره معادن نهبندان بیش از 59 میلیون و 500 هزار تن و همچنین میزان مجموع ذخیره قطعی مکشوفه معادن این شهرستان بیش از 69 میلیون و 600 هزار تن است، گفت: این میزان ذخیره شامل ذخایر معادن دارای پروانه بهره برداری و گواهی نامه های کشف معدنی نهبندان است.

سالاری بیان داشت: در حال حاضر 23 درصد از معادن خراسان جنوبی در نهبندان است و این موضوع سبب شده تا نهبندان به عنوان یک شهرستان معدنی در استان و حتی کشور به حساب آید.

وی با بیان اینکه از 74 معدن نهبندان تعداد 43 معدن سنگ گرانیت هستند، یادآور شد:‌ میزان ذخیره این معادن بیش از 49 میلیون و 279 هزار تن و مجموع گواهی نامه های کشف شده 23 فقره با بیش از 10 میلیون تن ذخیره است.

معاون امور معادنسازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: از این تعداد 8 فقره معادن گرانیت با ذخیره 954 هزار تن است./س

برچسب ها: نهبندان ، قطب ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.