همه چیز راجع به استخوان های جوش خورده و نخورده

یكی از بدترین دردهایی كه بعد از درد زایمان یا به دلیل سنگ كلیه هر فردی ممكن است تجربه كند، دردهای ناشی از شكستگی استخوان‌ها در هر جای بدن است. این اتفاق معمولا بعد از سقوط رخ می‌دهد، ولی خیلی از ما ممكن است نفهمیم بعد از سقوط كردن، دچار شكستگی استخوان شده‌ایم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،یكی از بدترین دردهایی كه بعد از درد زایمان یا به دلیل سنگ كلیه هر فردی ممكن است تجربه كند، دردهای ناشی از شكستگی استخوان‌ها در هر جای بدن است. این اتفاق معمولا بعد از سقوط رخ می‌دهد، ولی خیلی از ما ممكن است نفهمیم بعد از سقوط كردن، دچار شكستگی استخوان شده‌ایم.

این اشتباه بخصوص در نواحی تحتانی یا مچ پا بیشتر بروز می‌كند. چون در این موارد شاید به این فكر كنیم كه استخوان نشكسته، فقط پیچ خورده یا یك آسیب مختصر در تاندون‌های آن ناحیه پیش آمده است.

 ولی زمانی كه بعد از مدتی كوتاه ناحیه دردناك ورم كرد، تغییر رنگ داد و به شكلی دردناك شد كه دیگر قادر به حركت دادن آن نشدیم، باید مطمئن باشیم شكستگی رخ داده است. گفت‌وگوی روزنامه جام جم با دكتر مصطفی نجاتیان، فیزیكال‌تراپیست و رئیس كلینیك توانبخشی مركز قلب تهران را در این باره می خوانید:

استخوان‌های دیرجوش

اگرچه بیشتر افراد شكستگی را تجربه كرده‌اند، ولی در میان آنها كسانی هم بوده‌اند كه بعد از این اتفاق حتی مجبور به انجام عمل جراحی شدند، چون استخوان شكسته شده یا بعد از فرآیند گچ‌گیری درست جوش نخورده یا اصلا جوش نخورده است.

این نظر دكتر مصطفی نجاتیان، فیزیكال‌تراپیست و رئیس كلینیك توانبخشی مركز قلب تهران  می‌گوید: روند جوش‌خوردن استخوان ممكن است مشكلاتی به همراه داشته باشد و جوش‌خوردن درست صورت نگیرد. در این میان ممكن است استخوان بد یا دیر جوش بخورد یا اصلا جوش نخورد.

یعنی وقتی می‌گوییم یك استخوان بد جوش خورده كه فرآیند ترمیم انجام شده، ولی ممكن است این جوش‌خوردن به همراه اختلالاتی باشد. یعنی راستایی كه استخوان قبلا داشته، دیگر ندارد و ممكن است كج شده باشد. این استخوان در عملكرد فرد اختلال ایجاد خواهد كرد.

معمولا در اندام فوقانی جوش‌خوردن استخوان سه تا چهار هفته و در اندام تحتانی كه وزن را تحمل می‌كند، شش تا هشت هفته جوش‌خوردن استخوان طول می‌كشد. بر حسب آناتومی استخوان و نوع شكستگی زمان بهبودش مشخص است.

 اگر این زمان به درازا بكشد به چند دلیل است؛ یكی این كه فرد از نظر بافتی دچار مشكل شده یا قطعات استخوان درست سر جایشان قرار نگرفته باشد، یا فرد بی‌حركتی را رعایت نكرده باشد، یا قطعه بافت نرمی استخوان شكسته قرار گیرد و این باعث شود دیر جوش بخورد. همچنین ممكن است خونریزی‌هایی در آن قسمت انجام شود و ترمیم استخوان دیر صورت بگیرد.

بیماری‌های مقصر

با این حال نباید از بیماری‌های مختلف و اضافه شدن آنها به دلایل دیر جوش خوردن استخوان‌ها غافل بود. گاهی سن بالا، مصرف سیگار، كم‌خونی‌های شدید، دیابت، بیماری‌هایی مثل راشیتیسم كه مشكلات جذب كلسیم دارند، عفونت‌ها، كورتون‌ها، داروهای ضد انعقادی مثل وارفارین همگی می‌توانند منجر به دیر جوش خوردن استخوان‌ها شوند.

در بعــــــضی استخوان‌ها هم به صورت ذاتی خون بخوبی جریان ندارد؛ مثل استخوان ران. اگر اینها دچار شكستگی شوند، ممكن است با مشكلات جدی‌تری روبه‌رو شوند. در برخی استخوان‌ها مثل درشت‌نی هم جریان خون متوسط است و اگر شكستگی شدید و بافت نرم هم آسیب‌دیده باشد، خیلی دیر جوش خواهد خورد.

فقط جراحی

اما در میان این دلایل اگر استخوانی بد جوش خورد، درست جا نیفتاده است. دكتر نجاتیان در این مورد مثالی می‌زند و می‌گوید: مثل استخوان ترقوه كه وقتی دو سر شكسته‌اش از هم جدا شود، اشكال زیادی برای عضو شكسته ایجاد نمی‌كند و كاركردش را انجام می‌دهد، ولی همیشه این‌طور نیست. مثلا ممكن است استخوان ساق بشكند و بد جوش بخورد.

 این باعث می‌شود در آن استخوان تغییر طول ایجاد شده و پای فرد كوتاه شود. در این موارد مجبوریم استخوان را با جراحی دوباره بشكنیم و قطعات شكسته را در شرایط مناسب قرار دهیم. بنابراین مهم است استخوان كدام ناحیه از بدن بد جوش خورده است. اگر هم خونریزی در آن ناحیه ایجاد شده باشد و توده‌ای در ناحیه ایجاد كند، مجبوریم بافت را شكافته و استخوان‌ها را به طور مجدد سر به سر كنیم.

پیوند استخوان، تنها چاره استخوان‌های جوش نخورده

با این حال به عقیده این فیزیكال‌تراپ گاهی اوقات برای عضوی كه دیر جوش می‌خورد و سر به سر هم هست، ولی فرد را دچار مشكلات و ناتوانی كرده، می‌توان از فیزیوتراپی و تحریكات الكتریكی یا دیاترمی استفاده كرد.

 یا حتی اگر فرد به دلیل كم‌خونی دچار این مشكل شده باشد، از روش‌های فیزیوتراپی كه باعث افزایش گردش خون می‌شود، استفاده می‌كنیم. گاهی حتی ممكن است از پیوند استخوان استفاده شود. چون ممكن است با همه اقدامات، دو سر شكسته به هم نرسد. در این موارد از لگن یك تكه استخوان برداشته و آن را در آن منطقه قرار می‌دهند.

اما یك نكته را نباید نادیده گرفت كه ممكن است حتی در نتیجه سقوط، شكستگی اتفاق نیفتد و پا فقط پیچ بخورد. ولی خیلی از پزشكان معتقدند درمان این پیچ خوردگی هم گچ گرفتن است.

پیچ خوردن مچ پا خیلی شایع است. این ناحیه منطقه خاصی است به دلیل آن كه وزن روی آن قرار می‌گیرد. گاهی حتی این عضو دچار شكستگی نشده، ولی فقط یك كشیدگی را تجربه می‌كند كه ما آن را ثابت می‌كنیم و گچ می‌گیریم، چون فشار زیادی روی این ناحیه است و با كوچك‌ترین اتفاقی دوباره آسیب می‌بیند.

زمانی كه پزشك می‌گوید روی پا به هیچ وجه وزن نیاید یا وزن صد درصدی روی این ناحیه قرار نگیرد باید به طور كامل رعایت شود. تحمل وزن روی این عضو بایدكم كم انجام شود. یكی از مشكلات دیر جوش خوردن این ناحیه این است كه خود فرد تمام این مسائل را رعایت نكرده است.

فیزیوتراپی؛ مهم‌ترین خط درمان

زمانی كه عضوی می‌شكند، رعایت دستورهای پزشك برای او الزامی است. خیلی اوقات استخوان فرد می‌شكند و بعد از گچ‌گیری پزشك می‌گوید ناحیه شكسته شده باید شش تا هشت هفته در گچ بماند. ولی بیمار كلافه می‌شود و خودسرانه گچ را باز می‌كند. بعد از چند روز هم دوباره درد و ورم پا را تجربه می‌كند.

این روند، درمان را به اختلال می‌كشاند. برای همین نباید به دلیل محدودیت‌هایی كه گچ به وجود می‌آورد، آن را خودسرانه باز كرد. نكته دیگر این كه وقتی عضوی گچ گرفته شده و باز می‌شود، اگر ببینیم عضو همچنان ورم دارد و دردناك است یا فعالیت مفصلی‌اش بسیار مختل است، می‌فهمیم عضو همچنان بهبود نیافته است.

نكته مهم دیگر این است كه بعد از باز‌كردن گچ، بیمار نیاز مبرم به جلسات فیزیوتراپی دارد. متاسفانه خیلی از پزشكان این مورد را به بیمار تاكید نكرده و آن را به دست بیمار می‌سپارند. در حالی كه او هم هیچ آشنایی با این نكته ندارد كه استخوانی كه ترمیم پیدا كرده برای تحرك اندام و فعالیت عادی نیاز به این روند درمان دارد.

برچسب ها: استخوان ، شکسته ، جوش ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام دخترم ۱۸ سالشه غضعروف پاش از سمت داخل خیلی کم ترک برداشته ۸ماه پیش هنوز خوب نشده ورم داره چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
نسرین مذنبی
۲۱:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام خسته نباشین ی سال پیش تصادف شدید داشتم از دوپاشکستگی ی پا چهارجا ی پا ی جا شکستگی شدید داشتم ی قسمت ران جوش نخورد پیونداستخوان حدود چهارماه پیش داشتم الانم چند روز درد دارم نمیدونم چکارکنم استخونم جوش بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام‌ وقت خوش آقای دکتر
یکماه است انگشت چهارم پای چپم شکسته و روزهای اول شکستگی به دکتر مراجعه کردم و پایم را تا زیر زانو گچ سبک گرفتن ولی بقدری گچ گیری سفت بود که پایم حالت خواب رفتگی داشت و قسمت پشت پا مثل کفش تنگ ، پایم را می‌زد با دکتر مشورت کردم و ایشان گفتند سریع مراجعه کرده و گچ را به شکل آتل برایم بریدند و لی باز هم پشت پایم را می‌زد و نتیجه اینکه آتل را باز کردم و خودم دو انگشت را با چسب وصل کردم و با آتل کوچک پایم را بستم
امروز دقیقا ۳۰ روز است که انگشتم‌شکسته ولی امروز شدیدا درد دارم و انگشتم گزگز می کند البته هفته دوم عکس گرفتم و گفتن هنوز جوش نخورده حالا این درد و گزگز در سی امین روز به مفهوم جوش نخوردن شکستگی است و توصیه شما چیست؟
Italy
ابراهیم بختیاری
۱۵:۵۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام
آقای دوکتور مدت چهار ماه می‌شود که استخوان ساق پا ام شکسته و با کمی کجی جوش خورده آیا در آینده به شکل اول خواهد در آمد . من۲۱ ساله می باشم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۰۲:۰۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
سلام،استخوان ساق پایم چهار ماه پیش شکسته شده حدود ده سانت پایین زانو من هم به دکترنشان ندادم دو هفته پیش سگی نزدیک شکستگی را یه شدت گزید برای واکسن مراجعه کردم که اسکنی هم گرفتم که تازه متوجه شدم شکسته وبه شکل درست جوش نخورده ...لطفا یه مشاوره تلفنی بمن بدهید مدرک فوق دارم ازبی پولی دکترم نرفتم وهیچ مسکنی هم استفاده نکرده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
سلام آقای دکتر برادر من دستش انگشت کوچیکه و بغلیش شکسته
وبعد اینکه این چجوری وضعیتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
سلام پاراستم پیچ خورده استخوانش شکسته الان 4 ماهه نمتونم خوب راه برم همش درد داره
Iran (Islamic Republic of)
شهاب احمدی
۲۰:۱۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
سلام من یک ماه پیش استخوان کف پام متاتارس پنجم
ضربه خورد توی فوتبال ترک خورده
الان یک ماه میشه توی گچ است ولی هنوزهم درد داره
ورم هم کرده
و گاهی وقتها احساس میکنم که باید بخارونمش
علت این درد چیست ومسکنش چی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
سلام پسر من ۲ سالو نیم هست ساق پاش در اثر ضربه ترک برداشته بود ۴۰ روز با زرده تخم مرغ بستن الان سه هفته هست باز کردیم بازم پاش لنگ میزنه الان هر از گاهی میگه درد دارم لطفا راهنمایی کنید
Japan
یوسف
۰۰:۳۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
اون هایی که جاشون شکسته نگران نباشند پسر من در ۳ سالگی پاش شکست ولی بعد ۲ سال دیگه هیچ دردی نداشت
Switzerland
علیرضا
۱۷:۳۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
آقای دکتور ناخن شست دست راستم مداد 55 روز شکسته هنوز در عکس نشان میدهد جوش نخورده پین داخل اش است
Iran (Islamic Republic of)
کامیاب بیگی
۰۵:۴۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
سلام دکتر جان در ابتدای شهریور ماه ۹۹ استخوان سر ران پای چپم شکست و پلاتین نصب کردند بعد از گذشت ۷ ماه هنوز قادر به راه رفتن طبیعی نیستم بدون عصا راه میرم اما در روی ران م درد میگیره یا جای عمل درد میگیره آیا فیزیو تراپی لازم است چون دکتر تجویز نکرد علت دیر جوش خوردن چیست سیگار هم میکشم ممنونت
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۳۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
سلام من دستم شکسته بود و ۷ هفته تو گچ بود ۴بار دکتر دستم رو رادیولوژی کرد بار چهارم گفت خوب شده دستم ولی از اون موقع که دکتر از گچ دستم رو باز کرد تا حالا دستم درد میکنه الان یه چیزی حدود یک ماه است که دستم از گچ بازشده لطفا بهم بگید چرا درد میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین..من یه خانم۳۶ساله هستم که شکستگی کتف دست راست دارم و جراحی شد و ایمپلنت گذاشته شد..و دستم یک ماه داخل گچه...ولی درد در ناحیه ی شانه و استخوان اصلی روی شانه دارم ‌..آیا امکان داره مشکل از جراحی باشه؟یا درد شکستگی باعث درد در شانه میشه..آیا میتونم از مسکن استفاده کنم؟لطفا راهنماییم کنید..ممنون..چون خیلی دلواپسم که نکنه دستم خوب نشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۵۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
من دوماه پیش استخوان ساق پا اطراف زانو م شکسته عمل جراحی کردم الان بعد از دوماه هنوز نه وزن رو پام انداختم نه باش راه رفتم الان دوسه روز هست دردش از روز شکستگی بیشتر هست نه میتونم پام دراز کنم نه جمع کنم خواهش میکنم من چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۰۰:۳۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
سلام دکترخوبی من دوساله که دستم شکسته خودمون از گچ دراوردیمالعان سه سال گذاشت دستم زیاد روشت نکرده خیلی لاقر چیکار کنم روشت کنه خواهش میکنم جوابم بده
Iran (Islamic Republic of)
سعید توکلی
۱۹:۳۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
باسلام خواستم لطف بفرماید و این مهم را به من پاسخ دهید آیا محل شکستگی بعداز چند سال معلوم هست . البته بفرماید به چه صورت می شود متوجه شد . ممثلا آیا با عکس کرفتن یا روشی دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
دانلود اهنگ
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
باسلام من پارسال تابسون فمور پای راستم شکست و عمل کردمو میل پلاتین گذاشتم والان هنوز جوش نخورده دکتر میگه باید عمل پیوند استخوان بشه ایا احتمالش هس که خودش جوش بخوره و عمل نخاد
Iran (Islamic Republic of)
Ooo
۰۲:۳۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام،من ١٣ سالمه حدود ٢ هفته است كه پام از دو جا ترك خورده و من روش راه رفتم و الان نميدونم جوش خورده يا نه الان داره فردا ميشه كه ٣ هفته پام تو گچه ولي من احساس ميكنم خوب شده، من از كجا بفهمم كه جوش خورده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یوسف ۲۶/2/99
۰۷:۲۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من ماشین به من زد مچ پام وساق هردونی شکسته‌‌ بود پلاتین بزرگ تو پام شکسته شد ساق پا م کج شد مجبور شدم دوباره عمل کردم و پیوند استخوان از لگن م استفاده کرد و پلاتین هم عوض کرد و ومشگل که دارم دیابتی م و قلب م وعروق عمل باز کردم میخواستم بدونم که جوش میخورد
با کمال تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من یک سال پیش مچ دستم در رفت اهمیت ندادم حا لا ورم کده جکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۰۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من در شش سالگی تصادف کردم و پام ترک خورد و گچ گرفتم ولی تا الان نمی تونم خوب راه برم و کج راه میرم اگ عمل کن پام راست میشه؟هزینش چقده؟
Iran (Islamic Republic of)
خانم خزایی
۲۲:۴۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام مدت دو ماه که انگشت پام ترک خورده ولی الان همچنان گرم میشود و باگذشت مدتهاست هنوز باد دارد و درد دارد ۳۰سالمه چاره چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان ناصری
۲۲:۵۱ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
س.۵۳ سالمه شکستگی استخوان سر ران دارم،۳ماهه عمل نکردم،۳تا عکس رادیو لوژی گرفتم.اثار جوش خورن داره،ولی دکتر میگه باید عمل بشه ولی بعد از فرو نشست کرونا!!ایا امیدی ب جوش خوردن هست.ضمنا فلج اطفالم دارم،لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۰۰:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام من ۶ماه کامل استخوان نازک نی مچ پای چپ شکسته عمل جرای کردم پام پلاتینه استخوان پام خورد نشد از وسط شکسته به وسیله پلاتین خیلی خوب جفتشون کردن تا به الانم جابجا نشده ولی طول این ۶ماه هنوز پام جوش نگرفته هرچیزی که بگید خوردم قرص کلسیم استفاده کردم ولی بی فایدس مشکل از چیه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی شاه نظری
۱۸:۴۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
ممنونم عالی بود متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام من ۸ ماهه عمل کردم ساق پام شکسته بود الان نصفش جوش خورده نصفش نخورده باید چیکار کنم ۲۰ سالم هستش
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۷:۰۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام من 15سالمه.حدود چهار ماه پیش کشکک زانوم در ورزش شکست و از هم جدا شد دکتر دوتا پین و سیم داخل پام گذاشت ولی من دوباره ورزشو شروع کردم تا چند هفته پیش داخل ساق پام ورم کرد ودرد زیادی داشتم از طریق عکس دکتر گفت پین داخل زانو به طرف ساق پا حرکت کرده الان سه هفتس عمل کردم درآوردم میخواستم بفهمم کاملا جوش خورده ؟میتونم دوباره ورزش کم؟!
Iran (Islamic Republic of)
احمد بارکزی
۰۴:۳۹ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سلام من ۲روزه کتف سمت راستم شکسته بر اثر درد وخشکی بدنم تکون زیاد میخوره محل شکستگی ایا تکون خوردن شکستکی مشکیلی برا جوشخوردن نداره بعدش جوشخوردن چند مدت وقت میبره ممنون
Iran (Islamic Republic of)
چوپانی
۱۹:۰۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
سلام انگشت دست چپم حدود 20روز پیش شکسته حالا بازکردم انگشت دستم خم نمی شه ودرد هم زیاد داره چکار کنم لطفا منو رانمایی کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۱۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
باسلام ساق پاهم مچ پاهم داخل تصادف خردشده الان ۶ماه هست عمل کردم نی درشتی جوش نخورده چه کار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
سلام منم پنج ماهه که تصادف کردم هیپ وتنه ی ران دونصف شدالان به هیچ عنوان جوش نمیخوره.امیدوارم اول خدابه همتون سلامتی بده بعداگه رحمش اومدیه نگاهی هم به من بندازه ترقوه ام دندان هام دماغم همه شکسته
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۲:۲۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من پسرم ۱۲ داردساله مچه دستش شکسته ۲۶ روزه عمل کرده سه پین هم خوداه اما برای عکس که بردیمش جوش نخورده بود الان خیلی نگرانم گفتم بپرسم احتمال جوش خوردن هست
Iran (Islamic Republic of)
فیروزه
۲۳:۱۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
بازوی دست راست و انگشت دست چپم از بهمن پارسال بر اثر تصادف شکسته و الان بعد از گذشت ۸ ماه جوش نخورده.دکترم گفته عمل پیوند استخوان هم ممکنه درمان قطعی و صد در صد نباشه.لطفن بگید من چیکار کنم دیگه به هیچ دکتری اعتماد ندارم.صمنن ۴۲ سالمه.متشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۰۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام من 16 ساله هستم انگشت شصت پای من از زیر ناخن شکسته بود حدود ۶ هفته قبل انگشت من رو دکتر عمل کرد و حدود ۴ هفته
انگشت پای من در آتل که پلاتین داشت موند ولی پلاتین رو از انگشت من کشید حالا من میتونم در باشگاه ورزش کیک بوکسینگ کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۲۱:۳۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام من انگشت بزرگ پامشکسته که حدود٢۴روزه توگچه که دکترگفت بایدیک ماه توگچ باشه والان میخوام بازش کنم ولی یکم دردداره خواستم بدونم الان این دردعلتش چیه ؟
Russian Federation
جوادعطایی
۲۲:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
درود و عرض ادب بنده وسط بازوی راستم شکسته که بالغ بر دوسال ونیم که در بیمارستان دولتی دو بار عمل کردم چون استخوان کسری دارد جواب نگرفتم بیش دکتر رفتم آن هم دو بار عمل کرده بار اول بيچ های پلاتین از هم باز شدند العان هم استخوان که از لگنم به کسری ازافه کرده محو شده آیا با فاصله که دارد امیدی هست چون دیگر توان عمل ندارم44سال دارم با این روزگار با پنج تا بچه هیچ کاری ندارم فقط بهزیستی مقداری کمکم میکند ساکن پرند
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۸:۳۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام من 12 سالمه و پام شکست هم بزرگ نی وهم کوچک نی پام شکشته دوماه توگچ بود الان دوهفتس کچ پامو باز کردم دکتر نگفت باید ببری فیزیوتراپی گفت باید بعد از یک هفته بدون عصا بری ولی نمیتونم الان یک عصا میرم ولی درد میکنه میشه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۸:۴۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام
من ۷ ماه پیش مچ پام شکست و یکماه تو گچ بود. بعد از باز کردن گچ پام راحت راه میرم اما هنوزم نمیتونم مچم رو کامل خم کنم و اینکه اکثرا در اون ناحیه درد احساس میکنم. وقتی بهش دست میزنم نه!! یه درد از درونه. خیلی نگرانم که نکنه درست جوش نخورده باشه... میخوام ورزش کنم ولی نگرانم.. میشه لطفا کمکم کنید؟؟ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
کرامت نجفی راد
۰۳:۱۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام من ساق پام شکسته یعنی درشت نی حالا ب طرف زیر زانوم هم کشیده شده بود د مجبور شدن پلاتینش کنن حالا من فقطو فقط نگران زیر زانوم هستم ک شکسته از وسط ب پایین ک سرش میخوره ب ساق پام الان دوماه میشه ازش گذشته دکترها میگن خوبه ولی من عکسشو دیدم هنوز پر نشده عکسش حالا خیلی نگرانم میترسم من ادم کارگریم باید خرج خانواده امو بدم میترسم در اینده نتونم کار کنم تورا خدا منو راهنمایی کنید چکار بشه درستش کرد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ملک
۱۶:۲۵ ۰۵ تير ۱۳۹۸
پاشنه پام شکسته گچ گرفتیم بعد۲۵روز عکس گرفتم جوش نخورده. چند روزه جوش میخوره وزنمم سنگینه چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۴:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام من ی ماه پیش تصادف کردم دستمو گچ گرفتم بازش کردم ولی هنوز درد داره نمیتونم باز و بسته اش کنم
الان دوباره گچش گرفتم ولی داخل گچ هم بیش از حد درد میکشم .میشه بگم چرا عکسم ک گرفتم میگن خوبه
Iran (Islamic Republic of)
یحیی
۱۱:۱۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
من قوزک خارجی پام ۵ماه پیش شکسته ولی هنوز ورم و یه خورده درد داره نمی دونم این طبیعیه یانه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلا من 14سال دارم متاتارس پنجمی پام در فوتبال ترک خورد من لان با گفته پزشک دوماه ودوهفته است آتل بستم چند روز پیش که به پزشک مراجعه کردیم گفت جوش خوده ولی کاملا نه میخوام بدونم که چند هفته دیگه ترمیم میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۷:۰۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام ساعد دست راستم یک هفته قبل از شب یلدا شکست الان پنجاه روز شده دکتر گفت سه هفته دیگه می خوام علت جوش نخوردنش بدونم چکار کنم سریع جوش بخوره!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام مچ پای چپم شکسته و گوشت پاره کرده خونریزی هم داشت الان چند وقته ولی هنوز نمیتونم پامو قشنگ بزارم رو زمین احساس درد دارم ممنون لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
من ۴ ماه پاشنه پام شکسته دو هفته تو گچ نگه داشتم بعد اون کم کم راه رفتم ولی الان خیلی درد دارم باید چه کار کنم من از ارتفاع افتادم
Pakistan
علیرضا
۱۶:۵۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
با عرض سلام و خسته نباشید.
من سه ماه پیش پای چپ ام در فوتبال ترک خورده قوزک داخلی هستش بعد دو ماه دوباره به فوتبال برگشتم و الان در راه رفتن مشکل ندارم ولی بعضی وقت های دردی به اندازه همان ترک خوردگی حس میکنم.لطفا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ابتین
۱۰:۲۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
سلام من 4 ماه پیش دوتا پام شکست عمل کردم دکتر گفت 6 ماه توگچ باشه 2ماه اول تو آتل بود بعد گچ گرفتم از سر جام نمیتوانم بلند شم راه هم باعصا نمی‌توان برم . پای سمت چپ از ناحیه ی زانو ساق و قوزک شکست دراثر تصادف پای راستم از ناحیه زانوم پام شکسته تابالای زانو پاهام تو گچ دکتر گفته تا تاریخ 98/4/7 باید توگچ باشه برای دستشویی و حمام مشکل دارم چی کار کنم پاهام بومیده چی کار کنم من تنها زندگی می کنم دخترخالم پاهام و دستمال مخصوص میکشه
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۱۵:۲۳ ۱۲ دی ۱۳۹۷
علایم جوش خوردن استخوان چیه ؟
Germany
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۹ دی ۱۳۹۷
سلام .من بعد از گذشت هفت سال از شکستن و عمل و گچ گرفتن قسمت پشت ساعد دست راستم وقتی تمرین های بدنسازی رو انجام میدم حین بالاوپایین کردن وزنه موقع انجام حرکت جلو بازو و یکسری حرکات دیگه درد بسیار شدیدی رو دقیقا در نقطه شکسته شده حس میکنم.ب شکلی که روز های بعد از تمرین هم وقتی نقطه رو لمس میکنم درد میگیره
مشکل از کجاست دقیقا .ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
سلام من بازو از دو طرف شکسته الان قشنگ پنجاه پنج روز دستم هنوز درد داره مشکل چیه چند وقت دیه خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۵ دی ۱۳۹۷
دست من ازبابت شش ماهه شکسته هنوز خوب نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
مومیانه بهترین داروی گیاهی برای شکستگی که جوش خوردن را تسریع میکنه
Iran (Islamic Republic of)
حکمت
۰۰:۴۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام من الان دوماه فمور پای راستم کاملا شکسته که عمل کردم اما بعد دوماه متوجه شدم اصلا جوش نخورده به نظر شما مشکل چی میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
مواقعی که شکستگی رو با جراحی باز و پیچ و پلاک فیکسش میکنن یکی دو ماه بیشتر طول میکشه تا جوش بخوره منم ساقم شکشست یهنی خورد شد که با پیچ و پلاک فیکسش کردن ۸ ماه طول کشید تا کاملا جوش خورد
Iran (Islamic Republic of)
Nafas
۰۶:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
سلام ببخشید من خواهرم فکش شکسته چندروز بایدبسته بمونه ؟
درآینده صورتش دچار مشکل میشه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید☺
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۱۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
با سلام الان چهل روزه زانو آسیب دیده دکتر گفته کوفتگیه اما از نصف بیشتر خم نمیشه وخیلی درد داره درصدش بیشتر میشه اما کمتر نمیشه لطفا اگه میشه راهنمایم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۱۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
با سلام الان چهل روزه زانو آسیب دیده دکتر گفته کوفتگیه اما از نصف بیشتر خم نمیشه وخیلی درد داره درصدش بیشتر میشه اما کمتر نمیشه لطفا اگه میشه راهنمایم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۷ تير ۱۳۹۷
س مچ دستم دو روز است که شکسته آتل گرفتم و گفتند در ۱۴ روز خوب میشود اما دست خیلی شدید درد میکند آیا میدانید دلیلش چیست و چه چیز باعث تسکین درد میشود
Iran (Islamic Republic of)
عباد نجاری
۰۶:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
سلام ساق پای راست من از وسط شکست هر دو نازک نی و درشت نی . بعد ۶ ماه جوش نخورد بعد عمل دوباره و تعویض پلاتین و پیوند استخوان که زدن الان ۳ ماه گذشته هنوزم فکر میکنم جوش نخورده و هنگام بالا آوردن ساق پا فکر میکنم کمی تکان میخورد . احتمال دارد جوش نخورد یا کی جوش میخورد ؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
این بیشتر به خاطر اون حس و حواس زیادی هست که شما به قسمت شکسته شده دارین این ممکنه تا اخر عمرتون باشه که مثلا ممکنه پاتون کاملا خوب باشه ولی وقتی روش فشار میارین میگین درد میکنه پس خوب نشده در حالی اگه پایه سالم خود را هم به همان مقدار فشار دهین همان درد را احساس میکنیم این به خاطر این است که شما از ترس همه هواستان معطوف به ناحیه شکسته شده است
Iran (Islamic Republic of)
حجت الله شمسی
۱۹:۴۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
شب عید استخوان پنجم کف پام شکست دکتر گچ گرفت اما بعد از مدت جوش نخورده حدود چهل روزه
امکان جوش خوردن هست
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
دست من شکسته و خوب جوش نخورده
Netherlands (Kingdom of the)
کاوه
۲۱:۰۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
از بچگی دستم شکسته شد جراح محلی دستم رو نتونست درست و حسابی جا بندازه،چندین دفعه شکسته شد ماهم دوباره پیش همون جراح محلی رفتیم،وقتی که پدرو مادرم فهمیدن دستم کوتاه شده،منو بردن شهرستان پیش دکتر ارتوپداونم در حیطه کاری خودش تخصص آنچنانی نداشت،الان نزدیک به 50سانت کوتاه شده و نزدیک به 29سالمه
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۵:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
سلام من دوماهونیم پیش پام شکست...ممکنخ اصلا استخون جوش تخوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خدا همه ی بیماران را شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خدا همه ی بیماران را شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
خدا شفا بده
۲۱:۳۸ ۰۱ تير ۱۳۹۷
خدا شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام من حدود یکسال و نیم هستش استخوان رانم شکست تصادف کردم تا الان سه بار عمل کردم الان عمل سومم برام پیوند زدن ایا استخونم جوش میخوره و اگ بخواد جوش بخوره چقدر طول میکشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۵۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام خوبی پاتون جوش خورد چون من هم همین وضعیت دارم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام من حدود یکسال و نیم هستش استخوان رانم شکست تصادف کردم تا الان سه بار عمل کردم الان عمل سومم برام پیوند زدن ایا استخونم جوش میخوره و اگ بخواد جوش بخوره چقدر طول میکشه
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۱:۳۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
ما قانع نشدیم
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۱:۳۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
ما قانع نشدیم
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۱:۳۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
ما قانع نشدیم
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۱:۳۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
ما قانع نشدیم
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۱:۳۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
ما قانع نشدیم
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۱:۳۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
ما قانع نشدیم
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۱:۳۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
ما قانع نشدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۵:۵۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
سلام يه سوالي داشتم كه توي كل اينترنت پيدا نكردم
علائم جوش خوردن استخوان چيه؟
يعني اگه اون محل خارج ايجاد بشه يا يه دردي مثل سوزن سوزن ايجاد بشه داره جوش ميخوره!؟
بعد اينكه خوابيدن عمل جوش استخوان را زياد ميكنه يا نه؟
مثلا كسي كه پايش ترك برداشته اگر زياد بخوابد زودتر خوب ميشود؟
يا تاثيري ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام من مچ پام شکسته وقتی وزنم سرش میوفته درد داره چهار هفته هم تو گچ پوده آیا خوب شده یا نه جواب بدید مرسی
Iran (Islamic Republic of)
اژدری
۱۳:۰۰ ۲۵ دی ۱۳۹۷
سلام من ارنجم استخوانش ترک خورد وبعد از ۳۶روز ازاتل دراوردم حادستم خشک شده وموقع ورزش سوزش هم داره فیزیوتراپی هم کردم ولی نرم نمیشه لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۱۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
نمیخوام بترسونمتون ولی شکستگی هایی که همراه با خورد شدن هست یه شکتگی هایی که نزدیک مچ پا مچ دست وزانو وارنج هست از بد ترین تپع شکتگی ها هست که ممکنه رو عملکرد زانو مچ وارنج اثر گذار باشه بعضی ها هم میگن من فیزیوتراپی کردم خوب نشدم باید بگم شما حتما برین پیش متخصص ارتوپی وبگین ممکنه استخوان کج جوش خورده باشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی اتابکی
۲۰:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
سلام من مچ پام شکسته و گچ گرفتم و 24روز دیگه عروسی داداشمه
میخواستم بدونم که ممکن اگه وضع پام خوب باشه ممکنه گچم کم تر از بیست روز باز بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
مرسی مطلب جالبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام 10 روزه پای شوهرم شکسته ازقوزک میگه نمیتونم راه برم چقدطول میکشه خوب شه
آخرین اخبار