احسان اوغلو واژه "بهار عربي" را سانسور کرد

"اكمل الدين احسان اوغلو" دبيركل سازمان همكاري هاي اسلامي براي نخستني بار در توصيف "بيداري اسلامي" در منطقه از واژه "خيزش" ملتهاي عرب استفاده كرد و از كاربرد واژه "بهار عربي" خودداري ورزيد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه زمان ترکيه، "اكمل الدين احسان اوغلو" دبيركل سازمان همكاري هاي اسلامي روز گذشته در مصاحبه با روزنامه "زمان" چاپ تركيه خواستار اعطاي يك كرسي به سازمان همكاري هاي اسلامي توسط شوراي امنيت سازمان ملل متحد شد.  

وي در ادامه اين مذاكره از آمادگي خود براي واگذاري كرسي رياست آن سازمان به نفر بعدي پس از پايان 9 سال خدمت خود در اين مقام تا پايان سال جاري ميلادي خبر داده است. احسان اوغلو با موثر دانستن نقش سازمان همكاري هاي اسلامي خاطر نشان ساخته است كه آن سازمان 57 عضو دارد و پس از سازمان ملل متحد بزرگترين سازمان بين المللي در جهان است. او همچنين اشاره كرد كه از سال 2005 ميلادي و از زمان رياست وي در آن سازمان يكي از مهمترين تحولات روي داده در سازمان همكاري هاي اسلامي "نزديك شدن ديدگاه كشورهاي اسلامي عضو آن سازمان در مورد مسائل مهم بين المللي" بوده است. 

احسان اوغلو همچنين در مورد آينده مسلمين جهان ابراز خوش بيني كرده و در اين باره افزوده است "دنيا با تغيير و تحولات زيادي مواجه شده است. آسيا امروز وزن اقتصادي مهمي در جهان پيدا كرده است و بيشترين جمعيت مسلمانان جهان را در خود جاي داده است. بنابراين مسلمانان از فرصت هاي خوبي برخوردارند." 

وي همچنين در مورد مسئله فلسطين نيز نظر داده و در اين باره از قدرتهاي بزرگ جهاني خواسته است تا بر رژيم صهيونيستي به منظور از سرگيري مذاكرات صلح با فلسطينيان فشار آورند. 

احسان اوغلو همچنين در توصيف "بيداري اسلامي" در منطقه از واژه "خيزش" ملتهاي عرب استفاده كرد و از كاربرد واژه "بهار عربي" خودداري ورزيد.

وي همچنين اظهار داشته كه ملت هاي مسلمان منطقه راه درازي براي رسيدن به آرمان هاي انقلابي خود از جمله دسترسي به حكومت هاي پاسخگو و شفاف در پيش رو دارند. 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار