شهرکرد/

مبارزه با علفهای هرز، عملکرد محصولات را 30 درصد افزایش می دهد

مبارزه با علفهای هرز مزارع در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

 مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مبارزه با علفهای هرز در سطح 26 هزار هکتار از مزارع استان چهارمحال و بختیاری با شیوه های شیمیای و غیرشیمیایی انجام می شود.
حسین برزگر، با تاکید بر ضرورت شناخت دقیق دوره بحرانی خسارت علف هرز، گونه علف هرز، محیط، تراکم گیاهی، زمان رقابت، حاصلخیزی و رقم گیاه زراعی را از جمله عوامل موثر در تعیین این دوره بحرانی اعلام کرد مبارزه با افت سن غلات هم در استان چهار محال و بختیاری چند روز گذشته اغاز شد.
وی افزود: روش جایگزین برای جلوگیری از مشکلات ناشی از مصرف بی‌رویه علف‌کش‌ها، روش مدیریت علف‌های هرز است که در این روش، پایداری تولید، یعنی حرکت در راستای سود بیشتر و اثرات سوء کمتر، بجای مبارزه با علف هرز مد نظر قرار می گیرد از وسعت یک میلیون و 460 هزار هکتاری استان چهارمحال و بختیاری حدود 278 هزار هکتار آن را اراضی کشاورزی و 140 هزار هکتار ان را باغ تشکیل می دهد.
سال گذشته، یک میلیون تن محصول زراعی و باغی در استان چهار محال و بختیاری، تولید و روانه بازار مصرف شد که در مقایسه با سال 1390 محصولات باغی 4 هزار تن و محصولات زراعی افزون بر 7 هزار تن افزایش داشت پنجاه درصد از زمینهای زراعی استان چهارمحال و بختیاری شامل: هفتاد و یک هزار هکتار به کشت گندم اختصاص دارد.
برزگرخاطر نشان کرد: امسال گندم عاری از علف های هرز کیلویی هزار ریال بیشتر از قیمت تعیین شده خریداری می شود./س
برچسب ها: مبارزه ، علف ، هرز ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.