اراک/

پیش بینی تولید 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور

پیش بینی می شودامسال 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران کشور با اعلام این خبر در اراک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: سال گذشته یک میلیون و 900 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شده و پیش بینی می شود این میزان در سال جاری به 2 میلیون تن برسد.
مقدم نیا همچنین از صادرات 25 هزار تنی گوشت مرغ در سال گذشته خبر داد و افزود: پیش بینی می شود این میزان صادرات امسال به 100 هزار تن برسد.
وی گفت:انتظار می رود در صورت استفاده از فناوری های نوین، افزایش بهره وری و کاهش ضایعات و تأمین نهاده های مورد نیاز تولید کنندگان ،ظرفیت صادرات گوشت مرغ به طور چشمگیری افزایش یابد.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران کشور بااشاره به اینکه پیشرفت این صنعت نیاز به ایجاد تحول بنیادی و اساسی دارد مهمترین مشکلات صنعت طیور را تامین نهاده های مورد نیاز عنوان کرد و گفت: قیمت تمام شده این محصول می تواند در پایداری تولید موثر باشد.
مقدم نیا در ادامه افزود: برای ثبات و پایداری در تولید یک سری پروژه هایی در دست اقدام است که طرح بهینه سازی مصرف سوخت و مکانیزه کردن جوجه ریزی در مرغداری ها از جمله این طرح ها ست .
وی با بیان اینکه اجرای این طرح ها به توانمندی و پیشرفت این صنعت کمک می کند،نوسازی و بازسازی واحد های مرغداری،اجرای سیستم های گرمایشی و اتوماسیون دیواره ها و سقف واحدهای مرغداری را از دیگر طرح های در دست اقدام این اتحادیه عنوان کرد./س

برچسب ها: مرغ ، اراک ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.