هفته فيلم ايران در مسكو گشايش يافت

هفته فيلم ايران با حضور رئيس سازمان سينمايي کشورمان و جمعي از سينماگران ايران و روسيه در خانه سينماي مسکو گشايش يافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در هفته فيلم ايران که با همکاري  موسسه رسانه هاي تصويري ايران  و اتحاديه سينماگران فدراسيون روسيه برگزار شده است  فيلم هاي  غيره منتظره ، روز سوم ، حقيقت گمشده ، حس پنهان و دوزخ ، برزخ ، بهشت و ميم مثل مادر به زبان روسي دوبله و اکران مي شود .
در آيين گشايش هفته فيلم ايران در روسيه معاون وزير ارشاد و فرهنگ اسلامي گفت :  سينماي ايران پيشرفت هاي چشمگيري بويژه  در حوزه هاي بين المللي داشته که اين موفقيت ها مرهون توجه به اخلاق و خانواده در سينماي ايران است .
«جواد شمقدري» افزود: هفته فيلم ايران با هدف آشنايي بيشتر مردم و اهالي سينماي روسيه با سينماي ايران در مسکو برگزار شده است .
رئيس سازمان سينمايي کشور از گسترش همکاري هاي سينمايي ايران و روسيه در آينده خبر داد و گفت : يکي از اهداف توليد آثار مشترک است .
شمقدري گفت: در جشنواره بين المللي فيلم فجر  دو فيلم «استرداد» و «رنجرو» به نوعي با روسيه ارتباط داشتند که تلاش مي کنيم اين دو فيلم همزمان با ايران در روسيه نيز اکران شوند .
«گنادي پوباکا»، رئيس اتحاديه سينماگران روسيه هم  از سينماي ايران تجليل کرد و گفت: سينماگران روسيه از همکاري با سينماگران ايراني استقبال مي کنند.
وي افزود : اميدواريم علاوه بر برگزاري هفته فيلم ايران در مسکو ، اين زمينه فراهم شود تا با تبادل فيلم و همچنين ساخت آثار مشترک همکاري هاي سينمايي ايران و روسيه گسترش يابد .
همچنين امضاي تفاهم نامه همکاري سينمايي ميان  موسسه رسانه هاي تصويري ايران  و اتحاديه سينماگران فدراسيون روسيه از ديگر برنامه هاي هفته فيلم ايران در مسکو بود .
در اين تفاهم نامه بر  همکاري هاي سينمايي ، تبادل فيلم و ساخت آثار مشترک تاکيد شده است.
در آيين گشايش هفته فيلم ايران در مسکو  عباسيان مديرعامل موسسه رسانه هاي تصويري ، محمدرضا لطيفي کارگردن و پوريا پورسرخ بازيگر سينما و تلويزيون نيز حضور داشتند./ي2
برچسب ها: هفته فیلم ، ایران ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار