کشتار وحشیانه و یکباره دو هزار شیعه و ارسال چهار ساک حاوی اجساد قطعه قطعه شده به ایران، برای نمایاندن توحش به حامی قطعی مردم سوریه و مقاومت شیعی، نمونه ای از این جنایات تروریست های سوری با حمایت تروریسم دولتی غرب است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، با نگاهی دقیق به تحرکات وسیع و پر هزینه غرب در مورد مسئله سوریه، به اهمیت استراتژیک این رخداد منطقه ای که ابعاد آن در حوزه مناسبات جهانی اثرگذار است، به نکات مهمی پی خواهیم برد. اینکه طراحی سالیان پیش نظام سلطه، صهیونیسم بین الملل و دشمنان بیداری اسلامی به افق های شومی فراتر از حذف یکی از حامیان مقاومت و جمهوری اسلامی به عنوان ام القراء منطقه می اندیشد.


البته ایجاد توقف در سیر پیشرفت پر شتاب ایران با امنیت کاملی که مؤسسات تحقیقات استراتژیک غرب نیز به آن اذعان داشته اند می تواند از علل این تحرکات باشد؛ اما بی شک تنها عامل آن نیست.

مخاطرات امنیتی در حوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در ایران طبق آمار مؤسسات آمریکایی، یک هجدهم آمریکا است.


مقصود غرب و آمریکا در واقع ایجاد بن بست در حرکت بیداری اسلامی به وسیله تحقق پروژه بحران در سوریه بود. زمانی غربی ها بر دخالت در امور سوریه مصمم شدند که تحلیل گران آینده پژوه نظام لیبرال، با قاطعیّت از سرنگونی دو ماهه دولت بشار اسد خبر می دادند. در ادامه برنامه ی براندازی مقاومت منطقه ای، قرار بود تا اردیبهشت سال 92 این موج متلاطم بهار عربی را به کشور ما کشانده و ""بهار ایرانی"" را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری محقق گرداند. این ادعا اگرچه با توجه به امنیت کنترل شده در داخل کشور و تمامیت قطعی در همه حوزه ها، کمی مضحک است؛ اما به هر حال بعید نیست طی روزهای آتی کلیدواژه های آن در برخی فضاهای خاص به گوش برسد و البته نظام اسلامی حتماً هوشیار است که اتخاذ شعار زنده باد بهار در این شرایط با توجه به ماهیت جریان خاص که ملهم از نوعی صهیونیسم فرهنگی، در لباس اسلامی بوده، می تواند اتفاقی نباشد.


لذا در این تاکتیکِ آمریکا، تحت حمایت صهیونیسم، مقرر شد که از طریق سوریه پایگاه لژستیکی مقاومت اسلامی تخریب گردد. علاوه بر این، هدف دیگری که از عملیاتی سازی آن مد نظر بود، ایجاد مشغولیت دشمنان آمریکا به وسیله دشمنان دیگر بود.


در این راستا القاعده، سلفی های تندرو و تروریسم فرقه ای و قومیتی در خاورمیانه با یک طراحی هدایت شده در مقابل دولت اسد شوریدند. این گروه که مستقیماً از مفتی های وهابی عربستان دستور می گیرد، حتی برای هر انفجار تروریستی خود هم، فتوای فرقه ای وهابیان را اخذ می کند. کشتار وحشیانه و یکباره دو هزار شیعه و ارسال چهار ساک حاوی اجساد قطعه قطعه شده به ایران، برای نمایاندن توحش به حامی قطعی مردم سوریه و مقاومت شیعی، نمونه ای از این جنایات با حمایت تروریسم دولتی غرب است.


ماهیت ضد ایرانی این گروهک های عامل ترور، چنان ضد شیعی و ضد اسلامی است که مدتی پیش بر دیوار حرم مقدس بانوی کربلا، حضرت زینب (س) توسط برخی از نیروهای محارب آن، نوشته می شود ... یا زینب، وقتی اسد از سوریه می رود، تو نیز باید بروی...! همچنین دامنه این عداوت کورکورانه به جایی می رسد که نام بیمارستان امام خمینی(ره) در یکی از شهرهای سوریه با عنوان "عایشه" تغییر می یابد.


هدف دیگر این تروریست سازی با جذب دشمنان غیر شیعی غرب، ایجاد شکاف بین ترکیه و ایران نیز بوده است که این هدف تقریباً به طور کامل عقیم مانده و صادرات طلا از ترکیه به ایران طی ماه های اخیر مصداقی برای اثبات این مدعاست. اگرچه تشویشات لفظی بین دو دولت وجود داشته و در نهایت دولت ترک به دلیل عدم مقبولیّت در منطقه محکوم به عقب نشینی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار