در هشداري به شورای امنیت؛

آژانس پناهندگان سازمان ملل: وضعیت انساني در سوريه " ترسناک" است

کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل به شورای امنیت هشدار داد که چنانچه جنگ در سوریه به زودی پایان نیابد، احتمال می‌رود که تا پایان سال ۲۰۱۳ تقریباً نصف جمعیت ۸/۲۰ میلیونی سوریه نیازمند کمکهای بشردوستانه شوند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران "آنتونیو گوترس"کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل به شورای امنیت هشدار داد که چنانچه جنگ در سوریه به زودی پایان نیابد، احتمال می‌رود که تا پایان سال ۲۰۱۳ تقریباً نصف جمعیت ۲۰ میلیونی سوریه نیازمند کمک‌های بشردوستانه گردند.

وی شورای امنیت را مورد خطاب قرار داد و گفت: "۴۰۰،۰۰۰ پناهنده در ۷ هفته گذشته سوریه را ترک کرده‌اند. بدین ترتیب تعداد ۱،۳۶۷،۴۱۳ نفر از جمعیت سوریه یا پناهنده شده‌اند و یا در انتظار پناهنده‌شدن هستند. چنانچه این روند ادامه یابد، ممکن است تا پایان سال جاری حدود ۵/۳ میلیون پناهنده سوری همراه با ۵/۶ میلیون نفر در داخل سوریه نیازمند به کمک گردند."

کمیسر عالی افزود: "این ارقام وحشتناک هستند. این مسئله تنها ترسناک نیست بلکه ممکن است قابل کنترل نباشد. هیچ راهی برای پاسخگویی مناسب به نیازهای بسیار زیاد بشردوستانه به این تعداد وجود ندارد. میزان سختی ی که این ملت متحمل آن هستند، خارج از تصور است."

وی ادامه داد: "می‌دانم که به عنوان کمیسر عالی پناهندگان، اظهارات بنده نباید خارج از حوزه اختیاراتم باشد ولی به عنوان یک شهروند در این دنیا، نمی‌توانم از پرسیدن این سؤال خودداری کنم که آیا راهی برای پایان دادن به این درگیری وجود ندارد؟ آیا راهی برای یافتن یک راه حل سیاسی نیست؟"

گوترس به شورای امنیت گفت که نیاز به بودجه برای کمک‌های بشردوستانه چنان ضروری شده است که دولت‌ها خود ناچار خواهند بود جهت جلوگیری از پایمال‌شدن توان پاسخگویی جامعه بین‌المللی، مکانیزم‌های تعیین بودجه خارج از معمولی را در نظر بگیرند. او همچنین نسبت به فشار در حال رشدی که این بحران پناهندگی بر کشورهای منطقه اعمال می‌کند، هشدار داد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار