"اميدي" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فقدان انضباط مالي يکي از نقاط ضعف دولت نهم و دهم بود

عضو هيئت علمي موسسه آموزشي - پژوهشي امام خميني (ره) با اشاره به اينکه دولت‌هاي نهم و دهم نقاط قوتي داشتند که در دولت‌هاي پيشين ديده نشد، گفت: عدم انظباط مالي و بي‌مهري به مقوله فرهنگ از بزرگترين ضعف‌هاي دولت حاکم بود.

مهدي اميدي، عضو هيئت علمي موسسه آموزشي – پژوهشي امام خميني (ره) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه دولت‌هاي نهم و دهم نقاط قوتي داشتند که در دولت‌هاي پيشين ديده نشد، اظهارداشت: به صراحت مي‌توان گفت که کابينه نهم و دهم به مراتب در خدمت‌گذاري از دولتهاي پيشين جلوتر است و نبايد خدمات عمراني، ساخت و ساز مسکن مهر و کار پرتلاش و زحمت هدفمندي يارانه‌ها را ناديده گرفت که يکي از نشانه‌هاي خدمت اين دولت‌ها در زمان فعاليت‌هايشان است.
 
وي افزود: صلابت دولت در برابر مطامع پوچ بيگانگان و حراست از دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران مانند انرژي هسته، نمايانگر کارآمدي دولت در عرصه‌هاي بحراني بوده و گذر از برهه‌هايي از اين قبيل، اقتدار ايران اسلامي را به رخ بدخواهان اين نظام کشيده است.
 
عضو هيئت علمي موسسه آموزشي – پژوهشي امام خميني (ره) گفت: دولت فعلي در بحث مردمي بودن با توجه به ساده زيستي رئيس‌جمهور و برقراري ارتباط نزديک با مردم و حضور مستمر در مراکز استاني، نظام جمهوري به معناي واقعي کلمه خود دست يافته است.
 
اميدي در ادامه تصريح کرد: از ديگر ويژگي‌هاي اين دولت بحث ارزشي عمل کردن آن است که با تمام قوا از اسلامي بودن نظام جمهوري ايران دفاع و حراست مي‌کند.
 
وي افزود: در فشار تحريم‌هاي دشمن دولت نهم و دهم سياست‌هاي هوشمندانه‌اي را اتخاذ کردند که با به موقع اجرا کردن طرح‌هاي دقيق مانع تبعات منفي آن در سطح جامعه شده است.
 
اميدي همچنين مهم‌ترين نقطه ضعف دولت را عدم اهتمام جدي به قانون عنوان کرد و گفت: شايد اين تخطي‌ها ناخواسته و بدليل فشارهاي موجود بوده است که بايد توجه داشت که ناديده گرفتن قانون، باعث به وجود آمدن هرج‌ومرج در مجموعه‌هاي دولتي خواهد شد.
 
دبير گروه قرآن و علوم جامعة‌المصطفي گفت: يکي ديگر از نقاط ضعف دولت فعلي فقدان انظباط مالي در نظام اجرايي بوده که عدم برنامه‌ريزي صحيح جهت ذخيره سازي ارزي و درست هزينه نکردن منابع ريالي نمايانگر ضعف در سياست اقتصادي است.
 
وي در ادامه تصريح کرد: نکته قابل ذکر ديگر از ضعف‌هاي دولت نهم و دهم در مسائل فرهنگي بوده که مورد بي‌مهري قرار گرفت در حالي‌که امروز شاهد انقلاب فرهنگي در مجامع بين‌الملل هستيم.
 
عضو هيئت علمي موسسه آموزشي – پژوهشي امام خميني (ره) افزود: شيفتگي و تعصب نسبت به برخي اطرافيان بزرگترين نقطه ضعف رئيس دولت به حساب مي‌آيد، چنان‌چه بارها ديده شد که اين مسئله حرکت رو به جلوي نظام را به حاشيه‌هاي سياسي کشانده است.
 
وي در ادامه بيان داشت: نکته نهايي در نقاط ضعف دولت نهم و دهم فقدان نظارت سازمان يافته بر فعاليت‌هاي اقتصادي و رشد قيمت‌ها مخصوصاً در ايام پاياني دولت دهم بود.
 
اميدي در پايان خاطر نشان کرد: اميدواريم با ارائه برنامه‌هاي هدفمند از سوي کانديداهاي رياست جمهوري شاهد برطرف شدن نقاط ضعف و رشد در عملکردهاي سازنده باشيم.
 
انتهاي پیام/
برچسب ها: دولت ، نهم ، دهم ، انضباط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار