اجرای 45 پروژه پژوهشی در پژوهشكده سلامت صنعت نفت / توزيع 500 هزار كارت هوشمند سلامت در سالجاری

مديرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: هم اكنون 45 پروژه پژوهشي در پژوهشكده سلامت صنعت نفت در حال اجراست كه نتيجه اين پروژه ها در ارتقا سلامت كاركنان صنعت نفت موثر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد جواد كيان در نشست خبري ويژه هجدهمين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و  پتروشيمي در مورد فعاليت هاي پژوهشكده سلامت صنعت نفت كه آغاز به كار آن از 2 سال پيش كليد خورده است، افزود: در سال گذشته سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت موفق شد مجوز 2 واحد سلامت كار و سلامت خانواده را از وزارت بهداشت اخذ كند.

مديرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصريح كرد: هم اكنون 45 پروژه پژوهشي در پژوهشكده سلامت صنعت نفت در حال اجراست كه نتيجه اين پروژه ها در ارتقا سلامت كاركنان صنعت نفت موثر است.

وی همچنین از توزيع 500 هزار كارت هوشمند سلامت در 6 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: از كارت هاي هوشمند سلامت با حافظه داخلي 72 كيلوبايت در آينده، استفاده هاي ديگري ( كارت رفاهي) هم خواهد شد.

مديرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد:  برنامه ريزي براي افزايش و ارتقا تجهيزات پزشكي در سال جديد خبر داد و گفت: هم اكنون بهترين نمونه از دستگاه سيتي آنژيو و دستگاه سنگ شكن خريداري شده كه آماده حمل به ايران است.
 
کیان اضافه کرد: پنج دستگاه راديولوژي ديجيتال هم خريداري شده كه با نصب اين دستگاه ها، مراكز راديولوژي به طور كامل ديجيتالي مي شوند.
 
 وي با بيان اينكه در سال 92  فيلم به طور كامل از راديولوژي حذف مي شود، افزود: فيلم لس (Film Less) كردن تمام راديولوژي ها و استفاده از خدمات ديجيتالي از سال گذشته آغاز شده است كه با خريد دستگاه هاي جديد و نصب آن در سال جاري فيلم به طور كامل از مراكز راديولوژي حذف مي شود.

كيان از تجهيز پنج مركز درماني به سيستم تله مديسين (پزشكي از راه دور) خبر داد و گفت: از بين اين مراكز، 2 مركز مربوط به كميسيون پزشكي اهواز و تهران بود كه با استفاده از سيستم در اين مراكز، نياز به اعزام بيمار به تهران رفع شد.

مديرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت همچنین از راه اندازی سامانه 1592 در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خبر داد و گفت: قبل از این سامانه، شماره پیامکی 303992 به منظور پاسخگویی به مشکلات بیماران این بخش راه اندازی شده بود./ر
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، نفت ، کارت ، هوشمند ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار