باشگاه خبرنگاران از نسل جدید تانک‌های ایرانی گزارش می‌دهد

تانک‌های مدرن ارتش ایران، کابوس متجاوزان نگون‌بخت + فیلم

به دنبال تهدیدات پوچ و بی اساس رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران، ارتش جمهوری اسلامی ایران نسلی جدید از تانک‎‌های بهینه‌سازی شده خود را در رژه روز ارتش به نمایش گذاشت. تانک‌های "ذوالفقار 3" و "صمصام" تانک‌های قدرتمندی هستند که قدرت دفاعی آن‌ها باعث تعجب کارشناسان نظامی دنیا شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، به دنبال تهدیدهای نظامی رژیم صهیونیستی و تهدید حمله به ایران، ارتش جمهوری اسلامی ایران به رونمایی از دستاوردهای جدید خود پرداخت. در میان تسلیحات نظامی جدید ارتش، نسل جدید تانک‌های ذوالفقار بسیار نمود دارد. در یک دهه اخیر، سیر تکاملی و پیشرفت تانک‌های تولیدی در ارتش ایران بسیار سریع بوده به طوری که در تولید این ماشین جنگی قدرتمند به خودکفایی رسیده است.



عوارض جغرافیایی نامناسب ایران در بعضی از نقاط مرزی، متخصصان نظامی ایران را با چالش‌های مختلفی روبرو ساخته است. حاصل این مجادله دشوار، طراحی جنگ افزارهایی متناسب با این عوارض و آماده برای مقابله با تهدیدات دشمنان است. در طی سالیان مختلف، ارتش جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده تا با طراحی تجهیزات جدید و نصب آنها بر روی تانک‌ها، این ابزار جنگی را برای مقابله با دشمنان در عوارض جغرافیایی متفاوت سازگار کند.


تانک با توجه به قدرت تخریبی و دفاعی‌اش، همواره مورد توجه متخصصان جنگی بوده است. در ایران نیز، متخصصان و طراحان استراتژیک جنگی با در نظر گرفتن این مسئله، در طی سا‌لهای اخیر سرمایه گذاری زیادی را بر روی تکامل تانک انجام داده‌اند. نتیجه این تلاش‌ها، طراحی تانک‌های سری ذوالفقار و صمصام و افزایش توان نظامی جمهوری اسلامی بوده است.

"امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان"، فرمانده نیروی زمینی ارتش، با تاکید بر قدرت نظامی ایران اشاره کرد که هیچکس جرأت تجاوز به مرزهای زمینی ما را ندارد مگر آنکه در زیر شنی تانک‌های ما له شود.



"امیر پوردستان" با اشاره به نسل جدید تانک‌های ذوالفقار و صمصام، اظهار داشت که با ورود ایران به حوزه جنگ ناهمطراز و نامتقارن، نیاز به تکامل جنگ‌ افزارهای زمینی احساس می‌شده که حاصل این نیاز، ارتقای این افزارها و از جمله تانک‌های سری ذوالفقار بوده است.

نیروهای مسلح ایران از تانک‌های مختلفی بهره می‌برند که بسیاری از آن‌ها به تدریج و با پیشرفت نظامی ایران، براساس شرایط جنگی مناطق مختلف ارتقا یافته‌اند. تانک "سبلان" آخرین تانک ارتقایافته‌ای است که در ارتش جمهوری اسلامی به بهره برداری خواهد رسید. تانک‌ ذوالفقار3 که اخیرا به بدنه نظامی ارتش اضافه شده‌است، جز افتخارات تسلیحاتی نیروهای مسلح است.


خانواده "تانک‌های ذوالفقار"

ارتش ایران تلاش‌ها برای طراحی و ساخت یک تانک بر مبنای دانش و توان بومی را از اوایل دهه 1370 شمسی آغاز کرد. محصول این تلاش، مجموعه تانک‌های ذوالفقار بوده که امروزه به عنوان نماد پیشرفت نظامی ارتش ایران در نظر گرفته می‌شود.

نمونه اولیه تانک ذوالفقار در سال ۱۳۷۲ طراحی و خط تولید آن در تابستان ۱۳۷۶ در مجتمع صنعتی شهید کلاهدوز افتتاح شد.


تفاوت برجک‌در تانک‌های ذوالفقار

وب‌گاه رسمی وزارت دفاع ایران، این تانک را نوع بهینه‌سازی شده تانک روسی تی-۷۲ معرفی کرده که به سیستم مدرن کنترل آتش تجهیز شده و مهمات ۱۲۵ میلیمتری آن در داخل کشور تولید می‌شود. عمده تغییرات مدل‌های ذوالفقار، بیشتر در قسمت برجک تانک بوده‌است.

بدنهٔ ذوالفقار۳، با اسکلت‌بندی پیشینیان خود تفاوت دارد. بدنهٔ تانک ذوالفقار۱، شباهت زیادی به تانک ام ۶۰ آمریکایی داشت و شنی‌های آن نیز مشابه همان تانک بود، اما در ذوالفقار۳، بدنهٔ تانک دچار تغییرات زیادی شد. این تغییرات شامل افزایش قطر زره بدنه عقبی و زره برجک تانک می‌شود.

تفاوت‌ها در بدنه جلویی، چرخ‌ها و برجک در تانک‌های سری ذوالفقار
تانک "ذوالفقار 1"

ذوالفقار۱اولین مدل این تانک بود که در سال 1380 تولید شد. این تانک از یک موتور دیزلی با قدرت ۷۸۰ اسب بخار استفاده می‌کند و سیستم کنترل آتش آن امکان شلیک در حرکت را برای تانک فراهم می‌کند.

در ذوالفقار1، می‌توان سیستم هشدار دهنده و پدافند لیزری ساخت سازمان صنایع دفاع ایران را نیز دید. این سیستم می‌تواند کاربران خود را با تابش پرتوهای لیزر هدایت کننده، از جنگ افزارهای هدایت شوندهٔ ضدتانک آگاه کند.

پدافند مورد استفاده این سیستم به صورت انتخابی، می‌تواند ترکیبی از پرتاب کننده‌های نارنجک دودزا باشد. این کار باعث شکستن قفل لیزری پرتابگرهای دشمن می‌شود. پوشش این سیستم هشدار دهنده ۳۶۰ درجه در افق و ۶۰ درجه در ارتفاع است.



تانک "ذوالفقار 2"


در فرآیند تولید تانک ذوالفقار 2 اطلاعات کمی منتشر شده، چون احتمالا تنها یک نمونه آزمایشی بوده و مقامات ارتش چندان تمایلی برای رسانه‌ای شدن آن نداشته‌اند. درمعدودعکس‌هایی که از این تانک موجود است، می‌توان مشاهده کرد که برجک آن تعویض شده، ولی همچنان از توپ 105 میلیمتری ام 60 در آن استفاده می‌شود.



تانک "ذوالفقار3"

ذوالفقار3 سومین و پیشرفته ترین تانک خانواده ذوالفقاراست. یکی از نکات بسیار مهم در این تانک، سامانه کنترل آتش این تانک است. سامانه کنترل آتش این تانک موسوم به " EFCS3 " یک سیستم چند منظوره است که توانایی‌های قابل توجهی را دراختیارافراد نظامی قرار می‌دهد، ازجمله ثابت نگاه داشتن توپ در هنگام انواع مانورها و چرخش‌ها، امکان درگیری با اهداف ثابت و متحرک، قابلیت انتقال اطلاعات به کامپیوتر درون تانک برای تخمین زاویه مورد نظر برای شلیک، قابلیت شبکه شدن با سامانه‌های دید در شب موجود در تانک.



متخصصان ارتش با افزودن بر عرض این تانک، باعث افزایش سرعت آن شده‌اند. نیم‌رخ كوتاه، سیستم فشنگ‌گذاری تمام اتوماتیك و مسافت‌یاب لیزری، توپ 125 میلی‌متری بدون خان، قابلیت پرتاب موشك‌های كوركننده رادارهای دشمن و سیستم‎های آشكارسازی مادون قرمز، از دیگر خصوصیات این تانك پیشرفته ایرانی است.



تصاویری از مانور تانک "ذوالفقار 3"
تانک "مبارز"

تانک مبارز در اصل مدل بهینه‌‌سازی شده تانک چیفتن در ایران است. تانک چیفتن در سال ۱۹۶۶ در بریتانیا تولید و از سال ۱۹۷۲ وارد ارتش ایران شد. در طول سال‌های اخیر، تغییرات زیادی بر روی تانک چیفتن انجام گرفت. مدل نهایی ارتقا یافته تانک چیفتن، توسط ارتش جمهوری اسلامی " مبارز" نام گرفت. تعویض موتور ال۶۰ لیلاند با یک موتور پرقدرت‌تر با توان ۸۵۰ اسب بخار، تعویض محفظه سوخت، تغییراتی در چرخ دنده و شاسی تانک، نصب تجهیزات ضد ضربه جدید و افزودن یک سیستم هدف‌گیری لیزری، از جمله تغییراتی است که توسط متخصان نظامی ایران بر روی تانک چیفتن انجام گرفت.



قدرت رزمی تانک مبارز به علت در اختیار داشتن سیستم‌های دید در شب و سیستم مسافت‌یاب لیزری افزایش زیادی یافته است.

تانک "سفیر"


تانک سفیر مدل اصلاح شده تانک  T54 است که در شوروی تولید شده و پرتیراژترین تانک تاریخ محسوب می‌شود. ارتش ایران در خلال دهه 1370 تصمیم گرفت تا برای استفاده بهینه از این تانک قدرتمند، اصلاحاتی را برروی آن انجام دهد. در نتیجه با کمک مرکز تحقیقات دفاعی لجستیک نیروی زمینی سپاه، با اعمال تغییراتی بنیادین در ساختار این تانک، تانک بهینه شده "مبارز" را عرضه کرد.

عملکرد تانک سفیر 74 در تیراندازی و سرعت و دقت در هدف‌گیری در حالات سکون و حرکت یک تحول بزرگ زرهی برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.



این تانک قادر است با تجهیزات اضافه تا عمق 5 متری آب و بدون تجهیزات تا .51 متری آب حرکت کرده و عمل کند. افزایش قدرت موتور، قابلیت‌های زرهی، واکنش سریع و دقت و سرعت در تیراندازی، از امتیازهای بالای این تانک است.

تانک "صمصام"


این تانک در واقع نتیجه اصلاح تانک M-60 در نیروهای مسلح ایران است. تجهیز به پایداركننده توپ كه در راستای عمودی و افقی عمل می‌كند از جمله تغییرات مهم در این تانك است.

تجهیز به سیستم نوری پانوراما برای فرمانده تانك جزء ویژگی‌های بارز تانک "صمصام" است. این سیستم برای پوشش جهات افقی و عمودی به برجك نیاز ندارد. قدرت بزرگنمایی این سیستم 7 برابر تانک‌های M-60 است.

یكی از مهم‌ترین جنبه‌های بهسازی این تانك، تجهیز آن به سامانه كنترل آتش EFCS-3  برای هدفگیری دقیق و مطمئن توپ است. به كمك چنین سامانه‌ای، كار هدفگیری بسیار سریع، فوق‌العاده دقیق‌تر و در شب و روز صورت گرفته و احتمال اصابت گلوله توپ به هدف در اولین شلیك به میزان بسیار زیادی افزایش می‌یابد.



مسافت‌یاب لیزری، دریافت و محاسبه خودكار پارامترهای بالستیكی و محیطی برای هدف‌گیری، سامانه دید درشب، و آینه‌های پایدارشده درجهات افقی وعمودی ازجمله ویژگی‌های نسل جدید تانک صمصام هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تانک ، ایران ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۵:۰۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۷
ایران جانم وطن شاد سرزنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
قویترین تانک ایرا کرار هست یک رقیب یرای ابرامز امریکا و مرکاوای اسرایل
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
زندگی زیباس ای زیبا پسند
زیبه اندیشان به زیبایی رسند
این مملکت با شما دلاوران زیبا میمونه.
ممنون از تلاشاتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۰ دی ۱۳۹۶
دررود خدا بر شما و تمامی شهدای مدافع حرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
درود بر مردان ایرانی
Germany
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
درودبرایران وایرانیان ودرودبرنیروی مسلح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۳:۳۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
ماشالله ماشالله بشون بگید ماشالله صد باریکلا بشون بگید ماشالله
ایول
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
ارتشی که نیروی هوایش قوی باشه آن ارتش بهترین ارتشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
افرین بر دلاوران ایران زمین.
به پایداری غیرت ایران تکبیر
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۲۳:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
خداقوت
United States of America
سارا
۱۴:۴۲ ۲۹ تير ۱۳۹۶
آفرین برمتخصصان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
خدا قوت
به قول خودمون
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
دارابی
۰۳:۲۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
ایولا جمهوری اسلامی ایران ادامه بدین تبریک
Iran (Islamic Republic of)
دارابی
۰۳:۲۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
ایولا جمهوری اسلامی ایران ادامه بدین تبریک
Iran (Islamic Republic of)
دارابی
۰۳:۲۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
ایولا جمهوری اسلامی ایران ادامه بدین تبریک
Iran (Islamic Republic of)
دارابی
۰۳:۲۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
ایولا جمهوری اسلامی ایران ادامه بدین تبریک
Iran (Islamic Republic of)
دارابی
۰۳:۲۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
ایولا جمهوری اسلامی ایران ادامه بدین تبریک
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۰:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
ما اریایی هستیم واین طبیعت ماست.
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۰۰:۳۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
بد نیستن ولی خیلی خوب هم نیست
United States of America
هادی
۲۱:۳۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
درود به رزمندگان اسلام فکرنمیکردم ایران همچین تانک های پیشرفته ای داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
ایران خودرو وسایپا یاد بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
عسکر
۱۹:۱۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
احسنت به این غیرت و دلاوری احسنت به نیروهای مسلح جمهوری اسلامتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
زنه باد کشورم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۷ تير ۱۳۹۵
عالیه ولی میشد بهتر از اینم باشه پیشرفت تکلونوژی تو دنیا ثانیه ای شده این برای ما زنگ خطره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۸ تير ۱۳۹۵
لطفا پی گیری کنین این نمره های منفی از کجا میاد دستگیر شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
دررود خدا بر شما و تمامی شهدای مدافع حرم
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
زنده دلاوران
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
زنده دلاوران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام
خسته نباشید
واقعا افتخار امیز است
انشالاه به امید اینده بهتر با وجود شما عزیزان
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
پاینده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
جانم فدای حضرت آقا سیدعلی
وای اگر سید علی حکم جهادم دهد

خدا قوت دلاور مردان ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
همش رو خریدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۴ دی ۱۳۹۴
سلام
درود وخسته نباشید خدمت متخصصان ایران زمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۳ دی ۱۳۹۴
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۸ دی ۱۳۹۴
درود بر مردان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۸ دی ۱۳۹۴
درود بر مردان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۸ دی ۱۳۹۴
درود بر مردان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۸ دی ۱۳۹۴
درود بر مردان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۷ دی ۱۳۹۴
درودبرایران وایرانیان ودرودبرنیروی مسلح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سلام انشالا که که این پیشرفت ها بیشتر باشه, من خودم دوست دارم با این سن کمم برا ایرانم بجنگم و شهید بشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۴
درود بر ارتش و ارتشیان.زنده باد ارتش جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۴
از نظر ظاهری و تزیین کردن بش برسن بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
دمتون گرم
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
خدا قوت دلاوران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۴
باسلام درودبردلیرمردان ارتش ایران واقعا خسته نباشید عزیزان همه به وجودشما درعرصه باسد اری ازمیهن افتخارم میکنیم.خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
اینجانب بعنوان یک رزمنده دوران دفاع مقدس دست یکایک ارتشيان دلاور این مرزوبوم را می بوسم، درپناه صاحب این کشور آقا امام زمان سربلند و پیروز باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۴
سردار دمت گرم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۴
سردار دمت گرم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۴
ما ایرانیان فرزندان همان گورش کبیر هستیم که 28 امپراتوری جهان را بدون هیچ جنگ درگیری پشت سر گذاشت تاریخ و تمدنی که ما ایرانیان داریم هیچ کس در دنیا به خواب هم ندیده ما قدرتمند ترین مردم دنیا هستیم دلیل قدرتتموم ایرانی بودن ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
بسیار بسیار خرسند هستیم و افتخار میکنیم به اینهمه خلاقیت و ابتکار.ممنونم از همه عزیزانی که در این زمینه زحمت کشیده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
خوب بود با تانک های روز دنیا مقایسه میشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
فقط میتونم بگم خسته نباشید
حال اومدم وانرژی گرفتم،توقع ام بیشترشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۴
سلام خداقوت به ارتش افتخار میکنیم که ایرانی هستیم درود برایران...ایرانی که دندون خیلی بیشرف هارو شکست یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
وطنم این است کابوس دشمنان، کابوس امریکا، کابوس اسراییل،کابوس عربستان هرکسی به کشور ما یه تیر بیندازد به متر مربع کشورش موشک خواهیم زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
ایران همیشه جاویدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
ایران تک تک فقط اگه بتونه ناو هواپیما برهم بسازه دیگه تکمیله تکمیله بقول بعضیا ایران تانک هات تو حلقم خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
ایران خاک دلیران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۴
اااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
اخر این
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۳:۴۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۴
خسته نباشید میگم به مهندسان کشورم درود برشما همیشه درقلب های مردم ایران پایدار هستید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۴
درود به ایران
Iran (Islamic Republic of)
دلاور تک اور
۱۲:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
من میگم ایران ابر قدرت خاور میانه است
Iran (Islamic Republic of)
سید میثم
۱۶:۲۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
مرگ بر ضد ولایت فقی.
United States of America
فارور
۰۳:۱۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
خسته نباشی به همه عزیزان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح. دست آقا باب الحوائج نگهدارتون
Iran (Islamic Republic of)
محمود غلامی
۲۲:۱۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
سلام خیلی خوب بود ولی باید ببینیم این تجهیزات در مقایسه با تجهیزات دشمنانمان در چه سطحی هستند. تا هیچ وقت فریب نخوریم و دچار اشتباه نشیم. من فکر می کنم نیاز به تحقیق و توسعه بسیار بیشتری است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
تهدید شیوه زورگویی بچه هاست ایمان به خدا بزرگترین سلاحهاست آلمان که در زمان خودش داشت دنیا را تسخیر می کرد در سرمای زیر 50 درجه درجا زد و متوقف شد این قدرت خداوند را می رساند .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۵۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
تقدیم به تمام داعشی ها و وهابی ها
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۳:۴۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
بمب های ایرانی نسبت به امریکاییها قدرت انفجاری زیادی نداره تفنگ جدید رونمایی میشه اما در رژه ها همش کلاشینکف در ضمن ایران هم باید به فکر ساخت بمبهای سنگر شکن بیفته هنوز اول راهیممممممممممم
تمام رنگ آمیزی و شکل تجهیزات مثل تانکها از نظر کاربران خارجی که مشاهده کردم خیلی قدیمی و بعضیها میگفتند یاد جنگ جهانی دوم می افتیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۳۷ ۲۹ تير ۱۳۹۴
درود بر شما دلاوران
Iran (Islamic Republic of)
empty
۱۳:۴۶ ۲۷ تير ۱۳۹۴
درود بر شیرمردان ایران
Iran (Islamic Republic of)
hamid reza
۲۰:۴۷ ۲۲ تير ۱۳۹۴
ما شا ا... به این عظمت
Germany
امیر
۱۴:۲۴ ۱۱ تير ۱۳۹۴
ایول به شما حالا هواپیماهامون حرف نداره. بایدجلوی هرتهدیدی روگرفت
-
حسين
۱۲:۴۸ ۰۵ تير ۱۳۹۴
اقا تانك ساختيم إز اين ها هم بهتر تانك فوق مدر نيزه شده سبلان تركيبي إز تانك ذوالفقار و صمصام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
بدنبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
این ها را باید اسراییلی ها ببنن که بفهمن نمی تونن با شیعه مرتضی علی دربیفتن
Iran (Islamic Republic of)
عاصمی
۱۸:۳۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
خدا حافظ نیروی های مسلح جمهوری اسلامی باشد

خودرا هر قدر ممکن قوی وبه روز کنید خدا یارتان باد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
الله اکبر
Germany
وحید
۱۱:۵۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام دلاوران میهن عزیزم ایران، خسته نباشید..
واقعا به ایرانی بودنم میبالم.
واقعا مرسی
Iran (Islamic Republic of)
مهدى بهادر
۱۵:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
جونم فداى رهبرم . دمتون گرم ايرانى با غيرت . افتخارم آينه كه ايرونى هستم . كشورى كه حتى أمريكا جيگرشو نداره بهش چپ نگاه كنه .
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۱:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
بر دستان غیرتمند مردانی که برای عزت ایران کار واقعی میکنند بوسه میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
درود بر رزمندگان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۴ ۱۱ دی ۱۳۹۳
ایران نماد قدرت جهان اسلام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۸ دی ۱۳۹۳
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۲۷ ۰۲ دی ۱۳۹۳
افرین بر ایران- مرگ بر مریکا
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۴۰ ۰۱ دی ۱۳۹۳
خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۳۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۳
درودبر شما
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۳
ازاينکه ارتشى ام وفرمانده من اميرسرافراز,اميردلها,اميرپوردستان هستند افتخار ميکنم وبدون هىچ چشم داشتى گوش بفرمان رهبرم وفرمانده عزيزم هستم
Iran (Islamic Republic of)
پویانظری
۱۳:۳۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۳
من تااخرین نفس باشماهستم من یک بسیجی وعاشق رهبرووطنم چوایران نباشدتن من مباد.والسلام
Iran (Islamic Republic of)
حسین شهبازی
۲۳:۱۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
درود به شرف و غیرت دلاور مردان ارتش اسلام.مرحبا بر غیرت ایرانی شان.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۵۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
افتخار
Iran (Islamic Republic of)
مهدی حسینی
۰۲:۵۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۳
درود بر ایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی حسینی
۰۲:۲۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۳
درود بر ایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۸:۴۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۳
درود بر دلاوران ارتش
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۸:۳۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۳
درود بر دلاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۵۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۳
یا علی مدد
Kazakhstan
علیرضا
۰۹:۴۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
سلام خسته نباشید.به نظر من باید یک شبکه تلویزیونی 24ساعته که فقط برای نشان دادن این تجهیزات و ادوات جنگی کشور خودمان باشد راه اندازی کرد تا انهایی که نمیدانند و باور ندارن ببینن و بدانن که ایران یک ابرقدرتست در هر زمینه انشاا.....
Iran (Islamic Republic of)
وحيد
۱۲:۳۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۳
عالي بود. خسته نباشيد دلاوران
United States of America
احسان
۲۲:۴۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۳
درود خدا بر دلاور مردان ایران زمین خدا قوت، من خودم تکاور سپاه هستم درود بر برادران ارتش، ایشاالله دشمنان رو نابود میکنیم
۱۲
آخرین اخبار