اراک/

صادرات 1915 دستگاه واگن باری و بوژی از سال 74 تاکنون

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک از صدور 1915 دستگاه واگن باری و بوژی از سال 74 تاکنون به کشورهایی همچون سوریه، کوبا، بنگلادش، چین و سودان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مختاری در مراسم تحویل فاز اول واگن‌های لبه بلند شش محوره گفت: سرعت بخشیدن به اجرای قراردادهای جاری، توسعه و گسترش فعالیت های بازاریابی و اخذ سفارشات جدید، توسعه و گسترش فعالیت‌های صادراتی، ارتقای سطح طراحی به منظور گسترش بازار، افزایش کیفیت، تامین نیاز مشتریان، کاهش قیمت تمام شده و نمونه‌سازی واگن مسافری سرعت 200 کیلومتر در ساعت از جمله برنامه‌های آتی شرکت واگن پارس اراک است.

وی رفع مشکلات و موانع برای استفاده از ظرفیت‌های تولید موجود در کشور، ایفای نقش محوری راه‌آهن به عنوان متولی اصلی در کشور برای دستیابی به اهداف و برنامه‌های سند چشم‌انداز در بخش حمل و نقل ریلی را ضروری دانست و افزود : نقش محوری راه‌آهن در تبدیل صنعت حمل و نقل به موتور محرک تولید در کشور، همانند نقش صنعت نفت و پتروشیمی است و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در برقراری این ارتباط مهم است و موجب تحول در تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت : با توجه به برنامه سند چشم انداز سال 1404 و نیاز به حدود 20 هزار دستگاه واگن در بخش باری، حدود دو هزار و 500 دستگاه واگن در بخش مسافربری و حدود 700 دستگاه لکوموتیو، امید است با هماهنگی و حمایت جدی دستگاه‌های مربوطه حداقل 50 درصد این نیاز به شرکت واگن پارس اختصاص داه شود.

مختاری با بیان اینکه فعالیت‌های صادراتی واگن پارس از سال 1374 شروع شده است، افزود: تاکنون 954 دستگاه واگن باری در سه مدل به سوریه، 67 دستگاه واگن مسافری به بنگلادش، 180 دستگاه واگن باری به سودان، 164 دستگاه بوژی به چین و 550 دستگاه واگن باری در پنج مدل به کشور کوبا صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به واگن‌های لبه بلند شش محوره که به شرکت توکاریل تحویل شد، این واگن‌ها را دارای 30 تن وزن، 19 هزار و 190 میلیمتر طول و بار محوری 22 و نیم تن عنوان کرد و گفت : حداکثر سرعت این واگن ها با بار، یکصد کیلومتر در ساعت و بدون بار 120 کیلومتر در ساعت است.

مختاری با بیان اینکه واگن‌های یاد شده قابلیت بارگیری مواد معدنی به میزان 60 مترمکعب را دارا هستند افزود : بهره‌برداری از این وگن‌ها میزان حمل بار را در کشور سالانه یک و نیم میلیون تن افزایش می‌دهد./س

برچسب ها: صادرات ، واگن ، بوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.