بحران‌هاي ناتمام اقتصادي در آمريکا دامنگير صنعت هواپيمايي

بحران مالي و بودجه اي آمريکا براي اقتصاد اين کشور و به خصوص صنعت هواپيمايي گران تمام شده و با تاخير پروازها همراه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از اسکاي نيوز، هر روز ابعاد بيشتري از مشکلات مالي آمريکا مشاهده مي شود. مشکلات بودجه اي دولت سبب کاهش بودجه هاي هزينه اي و عمومي در بخشهايي از اقتصاد آمريکا شده است.

اين مشکل دامنگير صنعت هواپيمايي نيز شده است. روز گذشته حدود ده درصد از برجهاي مراقبت در آمريکا به حالت نيمه تعطيل درآمد. اين اقدام بخشي از کاهش اجباري بودجه اين صنعت در آمريکا است. علت کاهش بودجه عمومي دولت آمريکا نيز اختلاف نظر کاخ سفيد و کنگره و به نتيجه و توافق نرسيدن آنها در اين خصوص بود. نيمه تعطيل شدن برجهاي مراقبت در فرودگاه هاي آمريکا سبب تاخير در پروازها شد. در ايالت هاي نيويورک و واشنگتن ميزان اين تاخير بين پانزده دقيقه تا دو ساعت بود.

" جوزف استيگليتز" استاد اقتصاد دانشگاه کلمبياي آمريکا و برنده جايزه نوبل اقتصاد در گفتگو با سي‌ان‌ان ، درباره مضرات سياستهاي رياضت اقتصادي صحبت و بيان کرد زماني که دولت بودجه خود را کم مي کند و سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف را کاهش مي دهد و وقتي چارچوبي وجود دارد که باعث سقوط اعتبار نهادهاي مختلف مي شود ، بايد بدانيم که اقتصاد هم سقوط مي کند و درآمد مردم کم مي شود. وقتي با اتخاذ رياضت اقتصادي دچار چنين وضعي شديم خروج از آن بسيار دشوار مي شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار