یادی از خالق "هملت"، " مکبث" و "اتللو"

"ویلیام شکسپیر" خالق آثاری چون: "هملت"، " مکبث" و "اتللو"... 23 آوریل 1616 قلمش را برای همیشه زمین نهاد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "ویلیام شکسپیر" شاعر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی است، که وی را بزرگ‌ترین نویسنده در زبان انگلیسی دانسته‌اند. "برد آون"  لقب "ویلیام شکسپیر" است که به دلیل محل تولدش در آون واقع در استراتفورد انگلیس به این نام شناخته می‌شود.

*زندگی شخصی 
ویلیام شکسپیر در ۲۶ آوریل سال ۱۵۶۴ در انگلستان در شهر استراتفورد متولد شد. شهرت شکسپیر به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه نویس منحصربه‌فرد است و برخی او را بزرگترین نمایشنامه نویس تمام دوران می‌دانند اما بسیاری از حقایق زندگی او مبهم است.
شکسپیر در دوران نخستین خود را محدود تئاتر ننموده و در سال ۱۵۹۳ شعر عشقی اساطیری ونوس و آدونیس و در سال پس از آن نیز ربودن لاکریس را منتشر ساخت. و تا ۱۵۹۷ وی کامکار شد تا خانه یی نو را در استراتفورد خریداری نماید و اینک او می‌توانست خود را یک جنتلمن بنامد.

نمایش‌های ابتدایی شکسپیر شامل: هنری چهارم، تیتوس آندرونیکس، رویای شبی در نیمهٔ تابستان، بازرگان ونیز و ریچار دوم می‌شود که همگی در میانه و اواخر دهه ۱۵۹۰ تاریخ گذاری شده‌اند.
همینطور بعضی از تراژدی‌های مشهور او که در اوایل دهه ۱۶۰۰ گفته شده‌اند شامل: اتللو، شاه لیر و ماسبت می‌شود. در حدود سال ۱۶۱۰ شکسپیر به استراتفورد برای استراحت بر می‌گردد و با وجود آن به نوشتن ادامه می‌دهد که دورهٔ رمان و کمدی-استراتژی او به حساب می‌آید مانند: طوفان، هنری هشتم، سیمبلاین و داستان زمستان. درمورد غزلیات او می‌توان گفت که نخستین بار در سال ۱۶۰۹ به چاب رسیدند.

مهم‌ترین آثار:
اُتللو ترجمه‏ای برای اجرا رضا دادویی نشر آدورا
مکبث ترجمه‏ای برای اجرا رضا دادویی نشر آدورا
هملت ترجمه‏ای برای اجرا رضا دادویی نشر آدورا
ژولیوس سزار ترجمه‏ای برای اجرا رضا دادویی نشر آدورا
رومئو و ژولیت ترجمه‏ای برای اجرا رضا دادویی نشر آدورا
شاه لیر ترجمه‏ای برای اجرا رضا دادویی نشر آدورا
تاجر ونیزی
رویای شب نیمه تابستان
هنری ششم
دو نجیب‌زاده ورونایی
تیتوس آندرونیکوس
کینگ جان
هنری چهارم
کمدی اشتباهات
هیاهوی بسیار برای هیچ
هنری پنجم
تروئیلوس و کریسدا
آنتونیوس و کلئوپاترا
تیمون آتنی
پریکلس
کوریولانوس
حکایت زمستان
هنری هشتم
رام کردن زن سرکش

برچسب ها: شکسپیر ، هملت ، مکبث ، نویسنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار